[Cinergy T USB XE] Zwart scherm

Pagina: 1
Acties:

• H3llSiNG
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-04 16:03
Omdat ik een tijd geen TV heb en ik toch de EK wedstrijden wil kijken, heb ik maar een DVB-T usb stick gekocht. De Cinergy T USB XE (MKII)

Na installatie op mn Windows Vista Ultimate x64 samen met de bijgeleverde drivers en programma's, Terratec Home Cinema in dit geval, dacht ik aan de slag te kunnen.

De receptie is goed 80 / 100 % en vind dan ook alle kanalen.

Probleem is dat het beeld zwart blijft. Teletext werkt en Terratec Home Cinema herkent ook welk programma op dat moment speelt.

Ik dacht dus gelijk aan een codec probleem (Mpeg2) dus die maar opnieuw geinstalleerd. Dat was het niet, nog wat andere codecs geprobeerd dmv. een codec pack te installeren, mocht niet baten.

Ook andere programma's zoals DVBviewer en Blaze werken niet en geven een zwart scherm.

Nadat ik dacht dat de stick wel eens doa kon zijn heb ik hem in een xp pc geplugged, daar werkt hij gewoon goed met de bijgeleverde programma's.

Het zou dus goed een Vista probleem kunnen zijn, maar na een goed uur googlen ben ik er nog steeds niet achter.

Uit pure wanhoop dan hier maar een topic geopend. Wie helpt mij vanavond de wedstrijd te kunnen volgen?

Edit:
Misschien dat specs handig zijn:
AMD x2 3800+
Nvidia 8800GT 512mb met de nieuwste drivers
4 gig ram

[ Voor 4% gewijzigd door H3llSiNG op 13-06-2008 13:47 ]

Systeem: Pentium II 350 MHZ @ 400MHZ, Nvidia Riva 128 LX, 128MB RAM, Windows ME Plus (32 Bit)

• FezzFest
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Een probleem in de 64 bit drivers kan ook, ik draai ook Vista x64 en bij mij willen sommige dingen ook maar half werken, bv. Topcom Webcam gaf wel beeld, maar alles schokte verschrikkelijk.

Was opgelost door driver update.
Misschien kan je dus een driver update eens proberen ?

• H3llSiNG
Al meer drivers geprobeerd, ook de beta drivers van TerraTec hielpen niet. Er staat bij dat die ook voor Vista x64 zijn.

Systeem: Pentium II 350 MHZ @ 400MHZ, Nvidia Riva 128 LX, 128MB RAM, Windows ME Plus (32 Bit)

• Willem2
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:53

Willem2

Ω is futile

H3llsing schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 14:46:
Al meer drivers geprobeerd, ook de beta drivers van TerraTec hielpen niet. Er staat bij dat die ook voor Vista x64 zijn.
Sommige versies schijnen USB 1.1 te zijn wat voor problemen kan zorgen:

http://forum2.progdvb.com...31b3a477d734f55fc3e6a0d9e

Alsje echt wilt kijken, zou ik gauw naar de winkel gaan en omruilen voor een ander type dat ze voordat je hem meeneemt even op functie demonstreren...

En anders hier kijken: http://ek2008.nos.nl/

en nee, ik houd niet van voetbal... :)

• H3llSiNG
Bedankt voor die link, helaas zit ik in het buitenland. De publieke zender doet hier ook wel aan een live-stream maar die is van bedroevende kwaliteit.

Dat van 1.1 had ik al iets over gelezen, hardware simulated ofzo. Maar snap niet helemaal waarom dat de reden is dat hij het niet doet. Dat progdvb hem om die reden niet ondersteund kan goed zijn. Maar dat het bijgeleverde programma dezelfde kuren vertoond is toch wel vreemd.

Of heeft vista x64 een probleem met usb1.1 support?

• Willem2
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:53

Willem2

Ω is futile

H3llsing schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 17:42:
Bedankt voor die link, helaas zit ik in het buitenland. De publieke zender doet hier ook wel aan een live-stream maar die is van bedroevende kwaliteit.

Dat van 1.1 had ik al iets over gelezen, hardware simulated ofzo. Maar snap niet helemaal waarom dat de reden is dat hij het niet doet. Dat progdvb hem om die reden niet ondersteund kan goed zijn. Maar dat het bijgeleverde programma dezelfde kuren vertoond is toch wel vreemd.

Of heeft vista x64 een probleem met usb1.1 support?
Oh, in het buitenland werkt dat niet idd. Jammer. Maar het 1.1 probleem heeft niet met Vista x64 te maken volgens mij; is echt een bandbreedte probleem tussen tuner en software. Ik ben het met je eens dat het gek is dat de bijgeleverde software slecht werkt, maar goed, dat gebeurt helaas wel vaker in pc hardware land...

Misschien via de bbc te volgen?

Netherlands v France
Berne, June 13 1945 BST
Live BBC One/BBC HD/online

http://news.bbc.co.uk/spo...nd_statistics/default.stm

Weet je trouwens zeker dat het een Free-To-Air uitzending is? Ik ging ernl. van uit dat je NL zat, dus dan is die vraag niet nodig...

[ Voor 5% gewijzigd door Willem2 op 13-06-2008 19:27 ]

en nee, ik houd niet van voetbal... :)

• H3llSiNG
Zo! probleem had zich opgelost in zinne van dat ik hem in de winkel heb terug gebracht. Heb toch nog kunnen kijken vandaag.

Voor 20 euro meer een Hauppage diversity stick mee genomen en alles loopt zonder problemen.

Toch bedankt voor de hulp, maar geloof dat dit nog wel de beste oplossing was.

Pagina: 1