Sinds een paar weken hebben we een HP Blade server aangeschaft en ingericht. Hier zitten twee GbE2c switches in, waarvan beide een viertal poorten hebben. We hebben twee Cisco 4500 switches.
Het is de bedoeling om een trunk op te zetten tussen een GbE2c switch en een Cisco 4500 switch middels 2 netwerkkabels. Een GbE2c switch komt dus op 1 Cisco 4500, en wordt niet aan twee switches gekoppeld.
Onderstaande beschrijving gaat uit van 1 GbE2c, en 1 Cisco 4500 switch.
Om te beginnen heb ik de GbE2c ingesteld op trunk mode. Vervolgens heb ik een kabel hiervan naar SW01 getrokken. Daarna heb ik deze SW01 switch als volgt geconfigureerd:
Vervolgens heb ik de tweede netwerkkabel aangesloten. Alles werkt nog.
Op het moment dat ik de eerste netwerkkabel los koppel, krijg ik heel even down-time, maar alles werkt nog. Ik doe kabel 1 terug. Op het moment dat ik kabel 2 eruit haal, gaat alles down. Als ik de kabel terug doe krijg ik een switch loop, denk ik, want de switch load wordt gigantisch hoog, en alle hosts die verbonden zijn met deze switch klappen eruit.
Wat zie ik over het hoofd, doe ik iets niet goed ?
Alvast bedankt.
Het is de bedoeling om een trunk op te zetten tussen een GbE2c switch en een Cisco 4500 switch middels 2 netwerkkabels. Een GbE2c switch komt dus op 1 Cisco 4500, en wordt niet aan twee switches gekoppeld.
Onderstaande beschrijving gaat uit van 1 GbE2c, en 1 Cisco 4500 switch.
Om te beginnen heb ik de GbE2c ingesteld op trunk mode. Vervolgens heb ik een kabel hiervan naar SW01 getrokken. Daarna heb ik deze SW01 switch als volgt geconfigureerd:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| interface range gi2/45 , gi2/47 switchport mode trunk switchport trunk encapsulation dot1q channel-group 3 mode on interface Port-channel3 switchport switchport trunk encapsulation dot1q switchport mode trunk |
Vervolgens heb ik de tweede netwerkkabel aangesloten. Alles werkt nog.
Op het moment dat ik de eerste netwerkkabel los koppel, krijg ik heel even down-time, maar alles werkt nog. Ik doe kabel 1 terug. Op het moment dat ik kabel 2 eruit haal, gaat alles down. Als ik de kabel terug doe krijg ik een switch loop, denk ik, want de switch load wordt gigantisch hoog, en alle hosts die verbonden zijn met deze switch klappen eruit.
Wat zie ik over het hoofd, doe ik iets niet goed ?
Alvast bedankt.