Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

XP Image maken en eventueel aanpassen

Pagina: 1
Acties:

• fopspeen
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 10-08-2023
Beste tweakers,

Op mijn werk wil ik graag het installeren van een nieuwe pc automatisch gaan doen. dus niet XP, office, Service packs en alles los installeren. gewoon alles in een image en deze draaien en dat alles dan geinstalleerd is. Nu weet ik dat het gaat met Norton Ghost. Wij hebben norton ghost 2003, maar eerlijk gezegd vind ik het niet fijn werken. Hij imaged letterlijk de hele HD, en dat is niet wat ik wil, want op de pc waar i kde image van maak staat ook ghost, en dat wil ik bij de gebruikers niet erop hebben. Nu heb ik al verschillende topics afgezocht naar onderwerpen die hiermee te maken hebben, maar ik heb nog niks wezenlijks kunnen vinden dat me hierbij helpt.

Mijn bedoeling is eigelijk een soort van virtuele partitie die aangemaakt word tijdens het doen. Dus ik begin met office installeren, daarna, windows updates, virus scanner, standaard softwaren. en dit zou allemaal terecht moeten komen in 1 enkele image. Deze image wil ik gewoon kunnen booten zodat de image geinstalleerd word. Ik heb niks kunnen vinden over hoe ik dat kan doen met Norton Ghost 2003. Weet iemand hier misschien hoe ik dit wel zou kunnen in Ghost 2003, dus selectief un image maken van pragramma's en instellingen die ik wil, of eventueel een programma wat zoeits wel kan.

Alvast bedankt.

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Dat kan niet met Ghost voor zover ik weet.

Wat wél kan met Ghost is een boot CD maken waar Ghost opstaat, waarmee je dan een image kan maken van de HD van die computer, zonder dat daar Ghost op geinstalleerd staat.
Die boot CD kan je met wat handigheid ook laten verbinden met het netwerk van het bedrijf zodat het image meteen op de daarvoor bestemde plek staat.

Wellicht overbodig om te zeggen, maar ik doe het toch:
Zo'n image kan je alleen op identieke PC's (of zo goed als identieke) hergebruiken.

[ Voor 40% gewijzigd door remco_k op 13-06-2008 12:55 . Reden: typo ]

Alles kan stuk.

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-11 22:36
Zie dat je weinig ervaring hebt.
Wat dacht je van ghost opstarten vanaf cd en dan een image maken?

• kockie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:47

Interesse in hout stoken, duurzame energie, kachels etc? --> Ecologieforum
Interesse in Kockie --> Kockie.nl

Verwijderd

Dit is inderdaad wel een erg simpel probleem dat je voorlegt.
Als je je images via ghost wil maken, waarom niet gewoon je installatie op een aparte partitie maken en via een ghost bootdisk enkel die partitie imagen?

• drpeer_holland
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-11 10:51
(jarig!)
Misschien is het handig om een sysprep te maken? en daarna met ghost 2003 een image te maken?

• SkiFan
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:33
drpeer_holland schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 13:05:
Misschien is het handig om een sysprep te maken? en daarna met ghost 2003 een image te maken?
ImageX gebruiken ? Heb je die hele ghost niet meer nodig.

Jurist in zijn vrije tijd, IT'er van beroep.

• fopspeen
remco_k schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 12:53:
Zo'n image kan je alleen op identieke PC's (of zo goed als identieke) hergebruiken.
Ja dat weet ik, daarom wou ik ook graag dingen aanpassen als dat mogelijk was: zoals drivers

Ik zal eens een andere partitie maken met een clean XP plus standaard programma's, en deze tot image verwerken met een bootcd.

Ik laat nog wel horen, of dat wel werkt naa rmijn idee. :)

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:13
Kijk eens naar RIS of unattended installaties

[ Voor 3% gewijzigd door sig69 op 13-06-2008 13:37 ]

Roomba E5 te koop

• fopspeen
Bedankt iedereen, het is me gelukt met een unattended installatie.
Na wat gezoek en uitgepluis ben iik eruit gekomen :)

• fopspeen
Ik heb ondertussen een hele iso image gemaakt met alle standaard software binnen de organisatie.
Maar deze is 3,5 GB, en dat is een beetje een probleem, niet overal zit een dvd lezer in.
Is er een manier om van een image te booten? ik heb er al naar gezocht op google en binnen GOT, maar tevergeefs niet echt iets gevonden, misschien dat ik verkeerd zoek?

• ErikCornelissen
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17-11 07:55
Zoek een op PXE, hiermee kan je je pc vanaf het netwerk opstarten en hier zijn meerdere pakketten voor van o.a. Ghost en Acronis.

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-11 17:31

AlexanderB

7800 rpm

remco_k schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 12:53:
Wellicht overbodig om te zeggen, maar ik doe het toch:
niet altijd waar, soms blijft een windows install probleemloos werken na een verhuizing naar een compleet ander systeem, maar vaak krijg je rare errors, (en blauwe schermen) daar heb je gelijk in.

• tam!r
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
wanneer dezelfde chipset op het mobo zit kan het vaak wel...
(hij moet nieuwe drivers installeren...)

Verwijderd

Ik ben niet zo thuis op dit gebied, maar ik wil graag een image van mijn C: partitie maken op een externe harde schijf, wat zijn hierbij de mogelijkheden en hoe werkt dit? Als er verschillende mogelijkheden zijn, dan het liefst de simpelste.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op zondag 19 september 2010 @ 03:34:
Ik ben niet zo thuis op dit gebied, maar ik wil graag een image van mijn C: partitie maken op een externe harde schijf, wat zijn hierbij de mogelijkheden en hoe werkt dit? Als er verschillende mogelijkheden zijn, dan het liefst de simpelste.
Symantec Ghost of Acronis Trueimage. Voor beide programma's is tonnen aan informatie te vinden, met een beetje eigen inzet is dat toch goed te doen :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-11 22:36
Clonezilla is gratis.

Verwijderd

Ok bedankt, zo moet het wel lukken.
Pagina: 1