Opmaak in textNode

Pagina: 1
Acties:

• KWJ
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 01-11-2023
Hallo,

ik gebruik op mijn website stukjes tekst die ik heb opgeslagen in een MySQL DB.
de tekst haal ik op met een PHP en plaats die een een array. Middels een stukje javascript plaats ik de tekst op mijn site.
Daarbij maak ik gebruik van TextNode die ik vul middels nodeValue.
In de tekst is opgenomen html tags, met name bold en cursief.
In de tekst op de site staat nu <b>bold</b> en niet bold. Is er een mogelijkheid om dit wel te kunnen. Ik gebruik java omdat de tekst over mijn scherm moet lopen.
Hieronder een stukje script:
Itemtxt=document.getElementById("Layer15");
ALt=document.createElement("img1");Itemtxt.appendChild(ALt);
.....
var textal = document.createTextNode("t");ALt.appendChild(textal);
......
tijdtext = Teksten1[indexL];
ALt.firstChild.nodeValue = tijdtext;

Als iemand weet hoe het moet, ben ik hem/haar enorm dankbaar

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-11 09:51

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Met <b> maak je een nieuwe node aan binnen je bestaande node. De makkelijkste manier om dit te doen is om .innerHTML te gebruiken in plaats van .nodeValue.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

createTextNode maakt (zoals de naam al zegt) een tekst node aan, wat je als argument meegeeft zal letterlijk geplaatst worden. Het is dan ook niet mogelijk om hier HTML in te stoppen. Je kan natuurlijk heel "smerig" met innerHTML gaan werken, maar dat raad ik af. Echter jij hebt hier blijkbaar al HTML in je database staan en is er weinig andere keus.

• sopsop
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-11 13:12

sopsop

[v] [;,,;] [v]

Ik krijg een beetje het idee dat je nu dingen in javascript zit te doen die gewoon prima door PHP in HTML uitgepoept kunnen worden. Sowieso zou ik nog eens goed nadenken over bewegende teksten op je website, ik ken weinig situaties waarin dat van enig nut is.

• KWJ
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 01-11-2023
Het gebruik van innerHTML werk perfect.
Bedankt.