Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Outlook2000] Emailadressen naar bestand exporteren

Pagina: 1
Acties:

• demasterbaas
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-11 10:24
Ik weet niet zo goed waar dit bericht thuis hoort, maar het is Office gerelateerd dus ik ga mn vraag hier stellen!

Ik heb een grote mailinglist (ca 3000 adressen) maar het niet slim aangepakt:

Ik heb steeds als ik emails ontving van mensen die ik in de lijst wil hebben (of soms ook een heleboel CC's in één keer copy-paste) in een excel lijst staan.

Probleem is: Sommige mensen staan er gewoon met het emailadres in, maar somige met de 'weergave naam'. Omdat mijn Outlook ooit een email heeft ontvangen met die naam er in, vindt hij vanzelf het juiste emailadres wanneer ik de hele lijst copy-paste in een blanco bericht. Als ik de lijst echter op een andere computer in een blanco bericht plak, gaat het uiteraard mis met verzenden!

Hoe kan ik in het excel bestand de 'weergave naam' vervangen voor het emailadres?

Ik dacht zelf aan:

1 Op de computer die de namen wel herkent een concept bericht maken met de excellijst erin.
2 Het bericht opslaan op het bureaublad; volgens mij zitten dan alle emailadressen erin!
3 Op de één of andere manier die ik nog niet weet (!!) alle "woorden" met een @ erin er uit laten filteren en opslaan in txt of excel file.

Voor dat filteren zou ik dus een programmatje of script moeten hebben? Of heeft iemand een andere suggestie?

Verwijderd

http://office.microsoft.c...tlook/HA011394511033.aspx

Je nickname cache naar die andere pc kopieren.

• demasterbaas
OK, dat is een noodoplossing. Liefst heb ik natuurlijk een lijst in een bestand, dan kan ik dat op elke PC die ik wil gebruiken, zonder dat ik dit soort trucs hoef uit te halen...

Heeft die AutoComplete lijst een maximum trouwens aantal namen trouwens?

• demasterbaas
Ik zie net dat ik mijn vraag verkeerd heb gesteld!

De namen komen helemaal niet in mijn AutoComplete lijst voor!

Ze staan gewoon als naam in het "Aan:" of "CC" veld van het oorspronkelijke mailtje indien de zender van dat mailtje de persoon uit zijn contactpersonen of AutoComplete heeft gehaald.

Ik moet dus iets hebben dat uit de Excel lijst een weergave naam pakt, en dan mijn mailarchief doorzoekt naar een mail met in het Aan of CC veld een match (wat via de Outlook zoekfunctie prima te doen is, maar handmatig nogal wat tijd in beslag neemt bij deze hoeveelheid) en vervolgens het emailadres van die persoon naar een bestand schrijft...

Klinkt aardig onmogelijk...

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
demasterbaas schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 18:02:
OK, dat is een noodoplossing. Liefst heb ik natuurlijk een lijst in een bestand, dan kan ik dat op elke PC die ik wil gebruiken, zonder dat ik dit soort trucs hoef uit te halen...

Heeft die AutoComplete lijst een maximum trouwens aantal namen trouwens?
Uit m'n hoofd is het maximum 1.000 adressen :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters