[Ubuntu]Vervroegen start Vino

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRiMiNaL
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-01-2024
Ik draai Ubuntu Desktop 8.04 en maak regelmatig gebruik van de remote desktop functionaliteit (Vino) via SSH tunneling.
Nu ben ik alleen tegen een probleem gelopen, als ik bijvoorbeeld remote een reboot wil uitvoeren, dan kan ik na de reboot niet meer connecten met bijv. realVNC, dit komt simpelweg omdat Vino op dat moment niet draait. Ik moet dus eerst fysiek bij de computer zijn, daar zie ik dan het login-scherm, en inloggen, waarna ik weer kan remote-desktoppen.

Is er een methode om ook gewoon via Vino in te kunnen loggen, misschien een configuratie optie die ik heb gemist ? Of moet ik naar een andere oplossing (VNCServer) kijken als ik dit wil doen?

... MMORPG Addict.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chilly_Willy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-08 18:29
Ik gebruik daarom en delayed automatic login. Wanneer niemand inlogt word er automatisch onder mijn account ingelogd. Enige andere gebruiker is mijn vrouw.

Coïtus ergo sum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wzzrd
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-06 17:09

wzzrd

The guy with the Red Hat

Op welk moment start vino normaal gesproken op dan? Pas na het inloggen? Als dat zo is, gaat het niet werken op deze manier. Als iets automatisch moet starten, moet je er een init script voor hebben. Dat bestaat niet voor vino, denk ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-09 13:22
Je vraagstelling laat iets te wensen over, maar dat maakt niet uit.

Zoals Chilly_Willy al zei: gebruik gewoon auto-login. Zelf ben ik hier niet zo'n fan van, maargoed.

Tevens heb ik nog haast niets gedaan met remote Desktop onder Ubuntu, maar bij datzelfde stukje waar je auto-login kan instellen zit ook nog een tab "Remote".

Standaard staat remote op disabled: (System -> Administration -> Login Window)
Afbeeldingslocatie: http://gidelux.homelinux.org/~gideon/GOT/Remote.png

Ik ga zo even testen hoe en wat bij remote desktop met die login window. Ik ben totaal onwetend over hoe dat vino in elkaar steekt, je hebt het over een SSH tunnel (ik neem aan dat je die zelf initieerd?) voor de rest ziet het er namelijk uit als een normale VNC server. (en dan moet je natuurlijk (automagisch) ingelogt zijn want dan neem je DIE sessie op DAT moment over)