Bandbreedte vol in gebruik om een exacte tijd

Pagina: 1
Acties:

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16:56
Hoi,

Sinds een kleine week ben ik erachter gekomen dat om precies 11 uur 's ochtends tot 11.03 mijn bandbreedte volledig wordt gebruikt. Nu heb ik met hitman alles laten scannen, virusscan etc. maar niets gevonden. Ik heb via tcpview een log gedraait van het moment dat dit gebeurd en met hijackthis ook. Hijackthis zegt tussen 11 en 11.03 dat ie mn hosts niet kan definen, terwijl een minuut later dit wel weer kan. iemand die me hiermee kan helpen?

Het is een draadloos netwerk wpa beveiligd. Ook al een nieuw wachtwoord erop gezet, geen succes dus.

To dare is to do

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Een update van een virusscan/firewall/adobe ?

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Wat voor internetverbinding heb je? Iets met een router die zichzelf probeert te updaten ofzo? Iets meer info is wel wenselijk ;)

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• Slaapje
Ja sorry, heb het een beetje druk dus te snel ingevoerd. Router is een lynkys WRT54GL
Verder is alles up to date, systeem is een asus laptop F3sv018c firewall virusscan etc allemaal geupdate.

*edit* internet is Ziggo 4 mbit

[ Voor 8% gewijzigd door Slaapje op 13-06-2008 11:53 ]

To dare is to do

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Ik zou zeggen: installeer eens een packet sniffer als Wireshark, en kijk wat er op dat tijdstip aan verkeer over je pctje gaat. Als de router zichzelf update ga je dat niet merken aan het verkeer van en naar je pc, maar dat lijkt me erg onwaarschijnlijk.

Vicariously I live while the whole world dies

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Staat je virusscanner e.d. soms te updaten om 11.00? Een van mijn oudere laptops is hyperactief om 22u als 'ie dan aanstaat.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• WPN
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 27-02 01:01

WPN

^^ heeft een goed idee

heb je de "consumptie" ook als je tijdelijk de internet verbinding direct op je laptop installeerd?

bandbreedte is dat tussen je router en laptop naar internet of van je router naar internet

[ Voor 6% gewijzigd door WPN op 13-06-2008 11:49 ]

Als ik denk zoals ik dacht, dan doe ik zoals ik deed, als ik doe zoals ik deed, dan denk ik zoals ik dacht! Cogito Ergo Sum

• Slaapje
Heb net de logfile van tcpview door zitten kijken en wat me opvalt is het volgende:

System Process]:0 TCP *****************:49838 youtube.com:http TIME_WAIT
[System Process]:0 TCP *****************.Ïu:49839 youtube.com:http TIME_WAIT

En dat staat er dus 60 keer achter elkaar. Na die 3 minuten is dit allemaal weer weg.

Virusscan e.d. updaten niet op dat moment

*edit* voor de duidelijkheid, op het moment dat dit gebeurd staat er geen i.e. o.i.d. aan

[ Voor 11% gewijzigd door Slaapje op 14-06-2008 11:10 ]

To dare is to do

• Slaapje
Iemand nog een idee? morgen zal ik eens kijken of het ook gebeurd als ik mijn lapop bedraad aansluit. Er stonden vandaag echt ruim 100 van die youtube links in mijn tcpview

To dare is to do

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-03 14:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Wie verbruikt die bandbreedte c.q. uit welke logs haal je dat ?
Een PC in je netwerkje, of je modem/router ?

Tijd voor een nieuwe sig..

• Slaapje
Haal het uit logs van het programma tcpview, volgens mij komt het van mijn eigen laptop omdat er voor alle links de naam van mijn laptop staat

To dare is to do

Pagina: 1