Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana
ik wou nog even toevoegen dat in de titel staat opensourceplayer
terwijl daarna over
open standaarden is wat anders dan opensource applicatie.
gesloten applicaties kunnen ook open standaarden implementeren.
terwijl daarna over
wordt gepraat."Volgens de SP houdt de publieke omroep zich niet aan het overheidsadvies om open standaarden te gebruiken"
open standaarden is wat anders dan opensource applicatie.
gesloten applicaties kunnen ook open standaarden implementeren.
Dat klopt, maar dat is een fout van de SP, niet een fout in het artikel
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
de WMV is geDRMed waardoor je hem onder linux ook niet kan afspelen en onder windows moet je hem eerst activeren via allerlei pagina's enzo.Cloud schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 11:07:
nieuws: SP: publieke omroep moet opensourceplayer gebruiken
Maar dit klopt niet geheel. Er is namelijk ook een .wmv-stream beschikbaarMisschien wordt er bedoeld dat dat ook een uitspraak is van de SP (die overigens in de bron niet terug is te vinden), maar nu wordt het gepresenteerd als een feit. Althans vind ik.
Overigens is er wel moonlight, en dat wordt zelfs gewoon door MS ondersteund, maar dat is nog niet klaar want de officiele distributies kunnen nog geen video afspelen, daarvoor moet je hem zelf compileren.
[ Voor 6% gewijzigd door Kees op 13-06-2008 11:33 ]
"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan
I know, maar dat blijkt niet uit het artikelKees schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 11:28:
de WMV is geDRMed waardoor je hem onder linux ook niet kan afspelen en onder windows moet je hem eerst activeren via allerlei pagina's enzo.
Dit klopt inderdaad.Overigens is er wel moonlight, en dat wordt geloof ik zelfs gewoon door MS ondersteunt, maar dat is nog niet klaar want de officiele distributies kunnen nog geen video afspelen, daarvoor moet je hem zelf compileren.