Toon posts:

MSI X48 Platinum met OCZ3P13332GK 2Gb geen post DRAM fout

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Help!!
MSI X48 Platinum met 2 Gb kit (OCZ3P13332GK) start niet op. DRAM post fout.
Mijn acties:
* Heb alle posities van modules geprobeerd.
* Cmos gecleared.
* Andere voeding.
* een andere module van MDT geprobeerd.
Vermoeden MB kapot..? Iemand nog meer suggesties?
Ik ben ten einde raad. :'(
Als wat oudere jonge ICT-er dacht ik weer eens zelf een systeempje in elkaar te steken. Ik heb dit zo'n 14 keer eerder gedaan. Nooit een probleem gehad door goed vooronderzoek. Dat had ik nu ook gedaan compatibiliteits reports gechecked etc.
Om nu sneller uit de zorgen te komen denk ik erover om ook maar meteen een ander (meer voorkomend) mb te kiezen. Ik zit te denken aan een Asus P5E3. Heeft iemand dit mb draaien met OCZ geheugen (OCZ3P13332GK)? (Ik vind wakeup van S3 suspend vanaf USB IR afstandbediening wel belangrijk en dat was in mijn vorige HTPC nogal een issue, niet elk moederbord kon dit)

Systeem voor HTPC huiskamer WERKT NIET :'(
MSI X48 Platinum
2Gb OCZ (OCZ3P13332GK)
Intel E9300
Samsung F1 750 Gb
LG Blu-ray brander
Silverstonetek LC017

• omgwtfbbq
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20:24
Misschien heeft ie een nieuwere BIOS nodig? Probeer die er eens in te flashen als dat kan. En hoeveel watt heeft je voeding?

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg geen post (kom niet tot bios) dus flashen wordt lastig...
Voeding is 400Watt (is wat krap, maar alle schijven en dergelijke zijn losgekoppeld) Ik heb ook een 500 Watt Akasa geprobeerd.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb inmiddels de CPU en het geheugen omgebouwd op een asus P5E3. Ik kom al een stuk verder. Zelfs tot installatie van windows. Echter het systeem is zo instabiel dat de installatie na +/- 5 min eruit klapt.
Wat kan het allemaal zijn:
Officieel is de Q9300 quad CPU niet ondersteunt: na bios flash versie 1002 krijg ik geen foutmelding, maar de CPU staat niet in het lijstje van compatible CPU's de Q9450 daarentegen wel. Daarom lijkt het erop dat ze deze gewoon in het lijstje vergeten zijn..?
Ik heb ergens gelezen dat je de OCZ modules handmatig op 1,8 V moet zetten
De voeding is magertjes.

• omgwtfbbq
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20:24
Probeer eens memtest te draaien? Ik gok dat je geheugen brak is.

1,8v, het is sowieso het beste die reepjes op het juiste voltage te zetten, alleen is 'ergens gelezen' niet echt genoeg. Kijk even op de OCZ site wat ze echt nodig hebben.

CPU niet compatible. Lijkt me niet, maar heel misschien kan dat het zijn, heb je misschien een oude socket 775 CPU die je kunt proberen?