Help!!
MSI X48 Platinum met 2 Gb kit (OCZ3P13332GK) start niet op. DRAM post fout.
Mijn acties:
* Heb alle posities van modules geprobeerd.
* Cmos gecleared.
* Andere voeding.
* een andere module van MDT geprobeerd.
Vermoeden MB kapot..? Iemand nog meer suggesties?
Ik ben ten einde raad.
Als wat oudere jonge ICT-er dacht ik weer eens zelf een systeempje in elkaar te steken. Ik heb dit zo'n 14 keer eerder gedaan. Nooit een probleem gehad door goed vooronderzoek. Dat had ik nu ook gedaan compatibiliteits reports gechecked etc.
Om nu sneller uit de zorgen te komen denk ik erover om ook maar meteen een ander (meer voorkomend) mb te kiezen. Ik zit te denken aan een Asus P5E3. Heeft iemand dit mb draaien met OCZ geheugen (OCZ3P13332GK)? (Ik vind wakeup van S3 suspend vanaf USB IR afstandbediening wel belangrijk en dat was in mijn vorige HTPC nogal een issue, niet elk moederbord kon dit)
Systeem voor HTPC huiskamer WERKT NIET
MSI X48 Platinum
2Gb OCZ (OCZ3P13332GK)
Intel E9300
Samsung F1 750 Gb
LG Blu-ray brander
Silverstonetek LC017
MSI X48 Platinum met 2 Gb kit (OCZ3P13332GK) start niet op. DRAM post fout.
Mijn acties:
* Heb alle posities van modules geprobeerd.
* Cmos gecleared.
* Andere voeding.
* een andere module van MDT geprobeerd.
Vermoeden MB kapot..? Iemand nog meer suggesties?
Ik ben ten einde raad.
Als wat oudere jonge ICT-er dacht ik weer eens zelf een systeempje in elkaar te steken. Ik heb dit zo'n 14 keer eerder gedaan. Nooit een probleem gehad door goed vooronderzoek. Dat had ik nu ook gedaan compatibiliteits reports gechecked etc.
Om nu sneller uit de zorgen te komen denk ik erover om ook maar meteen een ander (meer voorkomend) mb te kiezen. Ik zit te denken aan een Asus P5E3. Heeft iemand dit mb draaien met OCZ geheugen (OCZ3P13332GK)? (Ik vind wakeup van S3 suspend vanaf USB IR afstandbediening wel belangrijk en dat was in mijn vorige HTPC nogal een issue, niet elk moederbord kon dit)
Systeem voor HTPC huiskamer WERKT NIET
MSI X48 Platinum
2Gb OCZ (OCZ3P13332GK)
Intel E9300
Samsung F1 750 Gb
LG Blu-ray brander
Silverstonetek LC017