1000mbit switch op een 100mbit router hangen

Pagina: 1
Acties:
  • 503 views

• boomr
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-02 10:18
Goedemorgen tweakers,

Ik wil graag weten of een volgende setup gaat werken.

Ik ga glasvezel internet krijgen van Onsbrabantnet en daarvoor heb ik een linksys 100mbit router gekocht. Deze heeft een draadloze (G) aansluiting en 4 100mbit vaste aansluitingen. Nu wil ik eigenlijk de mogelijkheid hebben om met 1000mbit tussen mijn systemen bestanden te versturen.

als ik nu de volgende switch koop (Netgear Switch GS105GE 5 Poorts) en deze aan een van de poorten van mijn router hang, heb ik dan internet op mijn systemen EN de mogelijkheid om tussen de systemen met 1000mbit bestanden te versturen?

Groeten Rob

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Als je al je systemen in hetzelfde subnet plaatst kun je tussen je systemen inderdaad met 1000 mbps bestanden versturen.

Vicariously I live while the whole world dies

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-03 14:51
De verbinding tussen de PC's zal gewoon Gigabit zijn, dat is geen probleem.

Een ander puntje, je krijgt glasvezel...is die Linksys router snel genoeg om de snelheid van die verbinding te kunnen routen? Daar is snelheidswinst te behalen. Ik weet dat de WRT54G van Linksys bijvoorbeeld niet veel hoger gaat dan 30Mbit, dat zou zonde zijn van je verbinding.

• boomr
The Realone schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 10:31:
De verbinding tussen de PC's zal gewoon Gigabit zijn, dat is geen probleem.

Een ander puntje, je krijgt glasvezel...is die Linksys router snel genoeg om de snelheid van die verbinding te kunnen routen? Daar is snelheidswinst te behalen. Ik weet dat de WRT54G van Linksys bijvoorbeeld niet veel hoger gaat dan 30Mbit, dat zou zonde zijn van je verbinding.
Hmmz...ik heb geen idee...hij zou 100mbit meoten zijn volgens de specs. Zo niet dan moek op zoek naar een andere....

Thanks iig voor de reply.

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Die 100 mbit zal voor de LAN poorten gelden. Ik weet niet of de WAN poort dat ook haalt.

Vicariously I live while the whole world dies

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:14

ShadowBumble

Professioneel Prutser

lj_tree schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 10:58:
[...]

Hmmz...ik heb geen idee...hij zou 100mbit meoten zijn volgens de specs. Zo niet dan moek op zoek naar een andere....

Thanks iig voor de reply.
Het is wel belangrijk om op de verschillen te letten tussen WAN 100MBit en LAN 100MBit connecties, hier zit namelijk een groot verschil tussen.

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

• The Realone
Op SNB kun je aardige overzichten bekijken.

Komt er vanzelf achter of je router het aan kan of niet, gewoon een keer testen met en zonder router. ;)

• boomr
The Realone schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 11:14:
Op SNB kun je aardige overzichten bekijken.

Komt er vanzelf achter of je router het aan kan of niet, gewoon een keer testen met en zonder router. ;)
Thanks....ik heb gevonden dat lan to wan en wan to lan net iets onder de 50mbps ligt maar dat is wel met de firewall AAN....Ik heb de firewall in mijn router uitgeschakeld en blijkbaar scheelt dat weer iets.

We gaan het testen wanneer de monteur van onsbrabantnet vandaag is langsgeweest.

Thakns voor de reactie!

• BurnerT
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 00:01
En anders een leuk servertje bouwen met 2x gigabit lan. En hoppa meteen file server erbij misschien webservertje,

Helaas zal er waar ik woon nooit glasvezel komen :S |:(

• boomr
BurnerT schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 11:58:
En anders een leuk servertje bouwen met 2x gigabit lan. En hoppa meteen file server erbij misschien webservertje,

Helaas zal er waar ik woon nooit glasvezel komen :S |:(
Leuk idee maar ik wil niet dag en nacht een pc hebben draaien...ik probeer de stroomkosten een beetje omlaag te duwen:)

• The Realone
Stroomkosten zijn dusdanig laag te houden wanneer dat ding nagenoeg idle is dat je daar nauwelijks iets van zult merken. Het is maar net wat dat bakkie moet doen. Ik ben bijvoorbeeld bezig een Microclient om te bouwen tot router welke een 100Mbit doorvoer moet garanderen.

CF kaartje als harde schijf en alles aangedreven door een VIA C3 van 533MHz. Dat ding gebruikt nauwelijks energie. Alleen is het geen file- of webserver maar dat boeit niet. ;) Zitten USB poorten op voor een eventuele externe hdd. :P

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Een router die volgens Smallnetbuilder net onder de 50 Mbit haalt zal ook met firewall uit niet veel hoger halen ben ik bang. Je zult dus op zoek moeten naar een andere router denk ik ;)

Een server daarvoor inzetten is leuk als je de server ook andere rollen wilt geven (fileserver, printserver, webserver etc.). Als je dat niet wilt dan ben je veel beter, en vooral goedkoper uit met een normale router die de 100 Mbit ondersteund.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-03 14:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Sorry, maar ik vind dit nogal basic. Als jij al je clients aan een Gb switch hangt kunnen deze gewoon Gb praten - los van het feit dat er ergens anders een 100 of 10 Mb device aan hangt. Dat is nu juist 1 van de principes van een switch.

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.