USR WLAN router in bridge mode geen verbinding meer na reset

Pagina: 1
Acties:

• Wimpy006
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-03 13:55
Ik heb een vast netwerk met internet (adsl modem IP x.x.x.254) waaraan een WLAN router van USrobotics hangt als access point (IP x.x.x.251).
Hieraan hangt een PC dmv een PCI kaart (IP x.x.x.250) en nog een PC (IP x.x.x.198) dmv nog een USRobotics router (in bridge mode dmv WDS restrictions)(IP x.x.x.252). http://www.usr.com/support/5451/5451-du-ug/wireless.html (beide routers zijn wireless MAXg routers).
De verbinding met de PC met PCI kaart en het vaste netwerk dmv de WLAN router werkt gewoon. De verbinding tussen de PC met WLAN router en het vaste netwerk met ook een WLAN router krijg ik ook werkend. (dit is geen probleem meer, bridge mode aan of uit maakt niet uit op 252)

Maar nu komt het probleem:
Als ik de spanning van de WLAN router afhaal die aan de PC hangt (IP x.x.x.252 (en deze dus reset) dan maakt deze geen verbinding met het vaste netwerk meer.
Dit kan ik oplossen door in te loggen op de html pagina van de router (IP x.x.x.252) en dan (het maakt niet uit in welk menu ik sta) op save te drukken. Dan werkt de draadloze verbinding wel weer.

Nu wil ik natuurlijk niet iedere keer dat ik die router opnieuw opstart dat ik op save moet drukken. (dit is namelijk nu iedere keer dat de PC opstart het geval, want ik heb de voeding van de PC gebruikt als voeding van de router)
In het ergste geval wil ik best een script of zo uitvoeren als de PC opstart om die router verbinding te laten maken, maar ik weet niet hoe ik dat precies moet doen. Misschien kan het ook via telnet, ik heb geen idee (dat ik alleen maar een reset oid hoef uit te voeren)

Waar ik me ook aan stoor is dat ik nergens kan zien of de 2 routers in verbinding staan of niet.
Ik weet even niet de exacte typenummers van de PC's, deze zal ik vanavond opzoeken.

Mijn huidige systeem: Te veel nieuwe oude rommel op om te noemen.

• Wimpy006
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-03 13:55
Helemaal niemand?

Mijn huidige systeem: Te veel nieuwe oude rommel op om te noemen.

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Mischien moet je even die ip adressen anders zetten om het duidelijk te maken ipv xxx.xxx.x.234 naar Ip.ip.ip.xx dan kunnen we namelijk het verschil zien ....

En in het ergste geval moet je zelf een script schrijven die dat doet.
Ik denk dat je voor die vraag van de router echt bij usrobotics moet zijn ,,,

Heb je al de laatste firmware gedownload