[WLAN] Schommelingen in snelheid en prestaties

Pagina: 1
Acties:

• ZTeeVeR
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-03 16:20
Hallo allemaal,

Ik zit met het volgende "probleem". sinds kort heb ik mijn kantoor annex game kamer verhuisd van de 1e verdieping naar de zolder. Op de eerste verdieping had ik een bekabelde netwerkaansluiting.
Echter op zolder wil is liever geen bekabeling aanleggen vanwege cosmetische redenen. (ik moet 2 kamers en een plafond door).

Ik beschik nu over een wireless router van digiconnect icm een pci card van het zelfde merk (beide op 54mbp/s).

Wat ik nu ervaar zijn nogal heftige schommelingen on zowel het bereik als de actuele netwerksnelheid. Tijdens het normaal e-mailen en internetten heb ik daar niet zoveel last van, maar als ik online een spelletje speel, krijg ik altijd enorm last van lag, wat natuurlijk erg vervelend is.

Wat ik nu graag wil doen is kijken of ik dit zoveel mogelijk kan minimaliseren. Ik snap dat ik het nooit helemaal wegkrijg, zonder bekabeling aan te leggen, maar dit is even geen optie.

Even een korte situatieschets:
Router (en ook de modem) hangen beneden bij de meterkast. Modem in de meterkast, en de router er buiten (tegen een van de wanden, dit is allemaal bekabeld)

Huis is een nieuwbouwhuis en de plafonds zijn dus van gewapend beton, om op zolder te komen, moet ik er 2 door.

Wat ik al geprobeerd heb is:
Router buiten de meterkast (dit is nu het geval en dat heeft wel geholpen)
Router op de eerste verdieping, geen verbetering
Ander kanaal op de router (dit ivm met meerde WLAN's in de straat)
veranderen van de beveiliging (ik geloof dat WEP een iets minder snelle verbinding opleverd?)

Dt zijn wel zo'n beetje de mogelijkheden, en ik wil dus weten wat er verder nog kan.
Ik ben nu aan het nadenken over het aanschaffen van en andere router. En ik dacht, als ik nou een beetje een nieuwer type koop, meteen met een hogere snelheid, gaat dit mij dan helpen?

Ik zat bijvoorbeeld te denk aan een "Linksys WRT160N Router". Gaat mij dit helpen of blijf ik dan dezelfde problemen hebben?
Wat raden jullie aan?

alvast bedankt

Dell XPS L702X, Ci72620M, 6GB, Geforce GT 550M

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Je kan Op bepaalde Routers sterkere antennes zetten.
Tevens kan je met Net Stumbler naar de waardes van de wifi kijken

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Het enige wat ik inderdaad kan verzinnen is een sterkere antenne op je router zetten.

Vicariously I live while the whole world dies

• ZTeeVeR
Bedankt voor de reacties. Echter, ik zie geen mogelijkheden om op mijn huidige router een sterkere antenne te plaatsen.

Ik zal daarom op zoek moeten naar een nieuwe

• LeLo
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Sommige WLAN routers ondersteunen ook het bijplaatsen van WLAN repeaters, misschien heeft jouw router ook wel een optie om er een repeater bij te plaatsen. Deze kun je dan halverwege (op de eerste verdieping) ergens plaatsen, hier hoeft geen UTP in, alleen stroom. Misschien kun je zo het bereik uitbreiden. Welk type Digiconnect heb je?

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

LeLo schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 15:46:
Sommige WLAN routers ondersteunen ook het bijplaatsen van WLAN repeaters, misschien heeft jouw router ook wel een optie om er een repeater bij te plaatsen. Deze kun je dan halverwege (op de eerste verdieping) ergens plaatsen, hier hoeft geen UTP in, alleen stroom. Misschien kun je zo het bereik uitbreiden. Welk type Digiconnect heb je?
Mjah, maar omdat hij al meldde dat 1 verdieping ipv 2 niet zoveel verschil maakte liet ik die mogelijkheid eigenlijk al afvallen...

Vicariously I live while the whole world dies

• -Elmer-
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07:14
Heb je al eens gekeken naar Senao routers/AP's?
Ik heb onlangs bij iemand zo'n apparaat geinstalleerd omdat de verbinding te zwak was en die is er echt laaiend enthousiast over. Ze zijn behoorlijk duur maar als je een echt goede verbinding wilt zou dit goed kunnen helpen denk ik.

• LeLo
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Zelf had ik ook een probleem om in een ruimte goed WiFi signaal te krijgen. Ik heb toen een ethernet adapter voor het stopcontact (ethernet over je stroomleidingen) gekocht, en dat werkt verbazingwekkend goed! Misschien is dit een simpele oplossing voor je probleem...

• nickbear
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06-01 02:04
-Elmer- schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 19:33:
Heb je al eens gekeken naar Senao routers/AP's?
Ik heb onlangs bij iemand zo'n apparaat geinstalleerd omdat de verbinding te zwak was en die is er echt laaiend enthousiast over. Ze zijn behoorlijk duur maar als je een echt goede verbinding wilt zou dit goed kunnen helpen denk ik.
Ik werk, met name voor lange afstanden, altijd met Senao. Is inderdaad wat duurder maar heeft een gigabereik.

• Death1ord
  • Registratie: Mei 2007
  • Nu online
LeLo schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 21:42:
Zelf had ik ook een probleem om in een ruimte goed WiFi signaal te krijgen. Ik heb toen een ethernet adapter voor het stopcontact (ethernet over je stroomleidingen) gekocht, en dat werkt verbazingwekkend goed! Misschien is dit een simpele oplossing voor je probleem...
De kans dat het vrij traag werkt is denk ik groter dan de kans dat het zeer goed werkt...en het is niet echt ideaal voor te gamen :)

• ZTeeVeR
Bedankt voor alle reacties.

Ik had ook weer niet het idee om enorm veel geld (meer dan EUR 100) voor een nieuwe router uit te geven. Wellicht dat iemand zeer gede ervaring heeft met een router in deze prijsklasse?

• ChaosZ0ne
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 05:12
misschien domme opmerking, maar kan heel goedkoop zijn voor je... het uitzenden van een antenne gebeurt meestal in een "donutvorm". deze donut schuif je zegmaar om je antenne heen, en op die manier zendt de antenne uit. hierbij zie je dat dus recht boven de antenne bijna geen bereik is... als je de antenne nu iets kantelt, en die van de pc ook, dat ze parallel aan elkaar lopen zegmaar... misschien dat dat net genoeg scheelt.
Pagina: 1