Verwijderd

Topicstarter
dag mensen,

als ik ping naar tweakers (of naar een andere site) dan krijg ik na een aantal seconden (ik denk 60 of net iets minder) een enorme trage ping. meestal zit die rond de 15, maar plots out of the blue gaat die naar 1500-3000, en dan de volgende ping weer 15 en zo gaat dat maar door.

wat kan dit zijn ?
heb al gegoogled, maar niet veel wijzer geworden

merci

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:48

Reptile209

- gers -

Bedraad of wireless? ADSL, kabel, inbel? Windows, Unix, Linux, Mac? Alleen op de aansluiting of met een LAN van 1000 PC's?

Zo scherp als een voetbal!

Verwijderd

Topicstarter
mijn excuses, iets te kort door de bocht.

Wifi via router van coditel
cable van coditel
wifi ontvangtst: usb wifi key
windows xp sp2
drie andere pc's op eht netwerk: 2 windows pc's en 2 mac's

ik heb het altijd, en op beide windows pc's (op de mac's nog niet geprobeerd)
merci

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-11 12:23

Bergen

Spellingscontroleur

En als je het via UTP doet?

Verwijderd

Topicstarter
via utp geen enkel probleem.

had er zelf nog niet aan gedacht om dit te proberen,
ik denk dat ik mag besluiten dat het probleem van de router tot aan mijn pc ligt in wifi modus.

ik heb 802.1X verificatie uitgeschakeld omdat ik had gelezen dat dat een issue zou kunnen zijn, als je geen radius heb ingesteld op je router.

Verwijderd

Topicstarter
iemand ?
merci

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-10 03:55
Draadloos zorgt altijd voor meer vertraging. Ook dit soort rare spikes kunnen gewoon voorkomen.
Heb het vandaag zelf nog ondervonden.
Media streamen vanaf m'n tversity server naar mn ps3 via draadloos duurt altijd 4 seconden voor het een keer start. Nu via UTP duurt het minder dan 1 seconde.
Dus dat draadje blijft er mooi in zitten.

PSN: djmurcielago

• PeterSelie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 24-11 13:14
Murcielago schreef op zondag 15 juni 2008 @ 23:30:
Draadloos zorgt altijd voor meer vertraging. Ook dit soort rare spikes kunnen gewoon voorkomen.
Heb het vandaag zelf nog ondervonden.
Media streamen vanaf m'n tversity server naar mn ps3 via draadloos duurt altijd 4 seconden voor het een keer start. Nu via UTP duurt het minder dan 1 seconde.
Dus dat draadje blijft er mooi in zitten.
Dat is uiteraard niet bepaald van toepassing op dit verhaal. Het is niet 'plain vertraging' waar de TS hier last van heeft.
Hier is duidelijk meer aan de hand: een router die zijn laatste adem uitblaast of storing in any way.

@Fillemon:

Het kan eventueel ook zo zijn dat je buren WiFi via dezelfde zogeheten channels versturen. Hierdoor heb je kans dat de channels elkaar overlappen en zo storing creëren.

Misschien hier even een kijkje nemen voor het hoe en wat, en hoe naar omringende WiFi netwerken te scannen.

[ Voor 51% gewijzigd door PeterSelie op 15-06-2008 23:35 ]

Verwijderd

Topicstarter
hartelijk dank, het heeft volgens mij te maken met die overlap aan channels.
ik had het ooit op channel 6 gezet om enige overlap te vermijden (omdat de meeste toch default op 1 staan) maar blijkbaar zit er een gratis wifi hot spot op 6, nu mijn channel op 11 gezet en geen trage ping meer. zal morgen nog eens testen als iedereen up and running is.

alvast ongelofelijk bedankt
Pagina: 1