Toon posts:

250gb sata win98

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
beste tweakers,

Ik heb een probleem waar ik niet uit kom
Ik heb een oud win98 pctje waar ik via een pci serial ata controller een 250gb schijf op aan wil sturen. Het is een sitecom cn-033 maar ik krijg het niet voor elkaar. Ik zie wel een schijf maar dat is het kleine fat32 partitietje die nog op de schijf stond. Ik weer dat win98 geen ntfs ondersteunt maar dan zou ik toch in ieder geval via bv partition magic de schijf moeten kunnen formateren? Hierin ziet hij wel de volledige 250 gb maar formateren lukt niet.

Ook lukt het niet om in het bios te komen van de controller... Maar dat kan ook aan mijn timing liggen. Heeft iemand nog een idee, waar ik niet aangedacht heb?

Mvj

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:07

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Als er één schijf is aangesloten, kan het zijn dat je het BIOS van de controller niet in hoeft of helemaal niet kan.

Wat voor foutmelding krijg je tijdens het formatteren? Probeer eens Acronis Disk Director.

[ Voor 4% gewijzigd door PD2JK op 13-06-2008 00:49 ]

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:54

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Schijven hebben weinig met Processors, Moederborden of Geheugen te maken :o

Move PMG -> OM

Oslik blyat! Oslik!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:16
Verwijderd schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 00:41:
beste tweakers,

Ik heb een probleem waar ik niet uit kom
Ik heb een oud win98 pctje waar ik via een pci serial ata controller een 250gb schijf op aan wil sturen. Het is een sitecom cn-033 maar ik krijg het niet voor elkaar. Ik zie wel een schijf maar dat is het kleine fat32 partitietje die nog op de schijf stond. Ik weer dat win98 geen ntfs ondersteunt maar dan zou ik toch in ieder geval via bv partition magic de schijf moeten kunnen formateren?
Ondersteunt de versie van PM die je hebt deze hd grooottes?
Hierin ziet hij wel de volledige 250 gb maar formateren lukt niet.
Met welke melding?
Ook lukt het niet om in het bios te komen van de controller... Maar dat kan ook aan mijn timing liggen.
Als dit een non-raid kaartje is dan heb je waarschijnlijk niet eens een bios waar je in kan komen, ding doet dan alleen auto hd detectie.
Heeft iemand nog een idee, waar ik niet aangedacht heb?
Hier staat ook nog handige info. Jou situatie is vergelijkbaar met het voorbeeld van de PCI ATA kaart. Zou dus moeten werken zolang je zorgt dat je disktools (fdisk, scandisk, etc.) 48bit LBA snappen.

Weet niet welke schijf je hebt maar als deze s-ata 300 ondersteunt forceer 'm dan nog even op s-ata 150 m.b.v. jumper of utility.

[ Voor 13% gewijzigd door Nielson op 13-06-2008 11:55 ]