Gezocht: router die kan optreden als 802.1X-client

Pagina: 1
Acties:

• J_Gonggrijp
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 04-09-2023
Ik heb Surfnet op een studentenkamer, en zoals velen van jullie waarschijnlijk wel weten moet je dan inloggen over 802.1X met TTLS-authenticatie.

Op dit moment heb ik mijn computer gewoon direct aangesloten op het ethernet-poortje in de muur, en dat werkt opzich prima, maar ik vind het niet ideaal. Liever zou ik er een router tussen stoppen; dan kan ik mijn firewall uitzetten en mijn internetverbinding delen met een netwerkje.

Dus: wie kent een betaalbare, draadloze router (liefst b/g/n) die als 802.1X-client kan optreden? Als er 802.1X in de specs staat betekent dat nog niet automatisch dat hij geschikt is! Het kan ook zijn dat de router alleen 802.1X-broadcasting ondersteunt, zoals bijvoorbeeld Apple's Airport Express.
Het valt niet mee om zoiets op Google of Informatique te vinden, dus ik hoop dat iemand toevallig al een model kent. Bij voorbaat dank!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:32

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Een standaard Linksys WRT54G(L) en dan DD-WRT erin flashen.

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

• J_Gonggrijp
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 04-09-2023
Mag dat ook met een WRT54GC? Die heb ik namelijk al.

En "DD-WRT erin flashen", wat moet ik me daarbij voorstellen...

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:59

Korakal

Up up up!