Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

USB apparaten vallen uit bij aanzetten licht.

Pagina: 1
Acties:

• _VpS_
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-04-2023
Heb al enkele maanden een vreemd probleem. Besloot om er eens op te googlen, maar kwam er niet uit.

Als ik de verlichting in mijn kamer aanzet (kleine TL buis) vallen alle USB apparaten uit. Je hoort het geluidje dat windows maakt als je een apparaat verwijdert. Direct daarna hoor je het geluid van het aansluiten van nieuwe apparaten en springen de apparaten 1 voor 1 weer aan.

De PC hangt aan een surgeprotector & battery backup. Ik zit ergens in Zuid-Amerika; de stroomvoorziening is niet optimaal. De spanning varieert meestal tussen 117 en 127 volt. De PC heeft meer dan een jaar op dezelfde locatie perfect gewerkt. Dit is enkele maanden geleden begonnen.

Ik ben geen electrotechnicus en heb slechts een simpele el cheapo multimeter. Dus verder dan het opmeten van de spanning kom ik niet ;-) Er viel mee te leven, maar gisteren probeerde ik windows opnieuw te installeren, maar als de setup start (na het laden van alle drivers) krijg ik een BSOD. Een error dat is opgetreden in usb.sys of iets dergelijks. Dus ik vroeg mij af of beide dingen aan elkaar gerelateerd zijn.
Als ik in de BIOS USB uitschakel krijg ik tijdens de setup alsnog een BSOD, maar dan met een andere foutmelding die ik mij niet meer voor de geest kan halen. Heb enkele dagen geen toegang tot de PC.

Iemand suggesties?

(bb) || !(bb)

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:54

World Citizen

FreeReef.nl

_VpS_ schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 00:06:
Heb al enkele maanden een vreemd probleem. Besloot om er eens op te googlen, maar kwam er niet uit.

Als ik de verlichting in mijn kamer aanzet (kleine TL buis) vallen alle USB apparaten uit. Je hoort het geluidje dat windows maakt als je een apparaat verwijdert. Direct daarna hoor je het geluid van het aansluiten van nieuwe apparaten en springen de apparaten 1 voor 1 weer aan.

De PC hangt aan een surgeprotector & battery backup. Ik zit ergens in Zuid-Amerika; de stroomvoorziening is niet optimaal. De spanning varieert meestal tussen 117 en 127 volt. De PC heeft meer dan een jaar op dezelfde locatie perfect gewerkt. Dit is enkele maanden geleden begonnen.

Ik ben geen electrotechnicus en heb slechts een simpele el cheapo multimeter. Dus verder dan het opmeten van de spanning kom ik niet ;-) Er viel mee te leven, maar gisteren probeerde ik windows opnieuw te installeren, maar als de setup start (na het laden van alle drivers) krijg ik een BSOD. Een error dat is opgetreden in usb.sys of iets dergelijks. Dus ik vroeg mij af of beide dingen aan elkaar gerelateerd zijn.
Als ik in de BIOS USB uitschakel krijg ik tijdens de setup alsnog een BSOD, maar dan met een andere foutmelding die ik mij niet meer voor de geest kan halen. Heb enkele dagen geen toegang tot de PC.

Iemand suggesties?
Ehm, ik ben ook geen electro held naar laten we eens wat proberen
- Heb je ergens in het pand iets anders aangesloten?
- Zijn ze ergens in de buurt aan het stroom netwerk aan het werken
- Zit alles op de zelfde Groep?
- Sluit eens alle usb apparaten af, behalve 1 en zet dan het licht aan (overbelast?)
- Heb je een USB hub met bv een losse adapter
- Heb je de mogelijkheid om een ander voeding te proberen...

Ik noem maar wat op... om wat dingen uit te sluiten.

(als ik eht gevonden krijg, mag ik dan langs komen op vakantie.... ;) )

FreeReef.nl

• TRASH_LORD
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 24-11 10:08
Het kan zijn dat je voorschakelapparaat in de tl-armatuur defect is of er zit een verkeerde in.

Je hebt namelijk een aantal verschillende soorten voorsschakelaparaten:
parallel gecompenseerd / inductief / hoogfrequent.

Wat je zou kunnen doen is een ander tl-armatuur monteren met een hoogfrequent voorschakelaparaat.

• Tuxie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Nu online

Tuxie

En WeL nU!

Tsja, instabiele stroomtoevoer, je geeft het zelf al aan. Heb je trouwens een USB hub? Dan helpt het nog wel eens om die powersupply op een andere groep te zetten. Of je moet er echt een UPS tussen zetten

• Amanoo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 29-11 10:56

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Ik vind het altijd zo gek dat mijn geluidsboxen (alleen als ze aanstaan) heel kort gaan kraken als ik mijn plafondventilator aanzet.

Dit is natuurlijk wel wat vervelender, maar het is toch gek dat al die apparaten (draadloos zelfs, en ik heb geen ventilator via bluetooth, gewoon via touwtje trekken ;) ) op elkaar kunnen werken :?

Verwijderd

Is je pc aangesloten op een geaard stopkontakt?

• _VpS_
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-04-2023
- Het stopcontact is geaard
- Dit gedeelte van het gebouw (4 kamers, 1 keuken) zitten op een aparte groep.
- Het gebeurt ook als letterlijk bijna alles in het pand uitstaat. Alleen de koelkasten draaien.
- Vervelende is dat ik inwoon bij een gezin; kan niet zomaar gaan zitten sleutelen aan hun apparatuur. Zal met ze moeten overleggen om naar het armatuur te kijken.
- Er is geen usb hub.
- Wel een surge protector en ups.

Het feit dat zelfs de windows xp setup crasht (vanuit een bootable cd) geeft volgens mij een hardware defect aan, of niet? Tenzij de setup reeds bestaande drivers op de hardeschijf niet overwrite?
Ik zal zodra ik weer op locatie ben de partitie deleten voordat ik de setup start. En alles even uit elkaar halen, schoonmaken en weer in monteren.
In ieder geval bedankt voor de suggesties.

(bb) || !(bb)

Verwijderd

Mischien een of ander filter in je voeding, de 5 volt eens nameten met een multimeter op het moment dat je het licht inschakelt. Mischien dat die inzakt of te hoog wordt... Dan kan het een voedingsprobleem zijn.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Mijn ThinkPad doet ook wel eens vreemd.

Hij staat in standby ('maan' LED brandt), en ik heb een Targus USB muis (met RGB led erin) aangesloten)

Ik heb een bureaulamp op dezelfde stekkerdoos aangesloten, en zet die aan.

Wat gebeurt er: led in muis flitst even kort, en laptop springt aan :S

• jeroenikke
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-11 09:06
Ik zou ook denken aan de voeding. Duurdere voedingen kunnen stroompieken/dalen beter opvangen.

• pm1
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-12-2021

pm1

SoLiD-Killer

ligt aan de spoel om de TL lamp te ontsteken, er wordt een groot inductieveld opgewekt dat vervolgens wordt kortgesloten om de lamp te ontsteken, dat kan wat storing creeren, is het al een oude armatuur ?

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.
Copy and paste Bunny into your signature to help him gain world domination.

• Amanoo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 29-11 10:56

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

ThinkPadd schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 20:58:
Mijn ThinkPad doet ook wel eens vreemd.

Hij staat in standby ('maan' LED brandt), en ik heb een Targus USB muis (met RGB led erin) aangesloten)

Ik heb een bureaulamp op dezelfde stekkerdoos aangesloten, en zet die aan.

Wat gebeurt er: led in muis flitst even kort, en laptop springt aan :S
Misschien denkt je OS een nieuw apparaat te herkennen.
Gebeurt het ook als je en USB stickie erin steekt terwijl die op standby staat?
En wat zegt je OS als hij al aanstaat (dus niet standby) en je steekt dan die lamp erin?
Pagina: 1