energieverbruik LG W2252TE

Pagina: 1
Acties:

• Charango
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-02 23:59
Op de frontpage staat een artikel over een zuinige monitor van LG. Volgens het artikel zou deze 22W verbruiken, wat 45% minder zou zijn dan de gemiddelde 22 inch monitor.

Alle andere bronnen die ik over deze monitor vind spreken ook over 45% minder energieverbruik, maar stellen tevens dat dit een besparing zou zijn van rond de 40 watt. Dit betekent dat een gemiddelde 22 inch monitor 90 watt zou moeten verbruiken, wat tot de conlusie luidt dat deze LG rond de 50W zou verbruiken. Dit is nogal een verschil met wat er op de frontpage beweerd wordt.

Hebben jullie een bron voor het op tweakers.net genoemde getal van 22W? Ik kan het bericht op de website van LG zelf niet zo snel vinden.

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:45
Zie bijv. http://www.reghardware.co.uk/2008/06/12/lg_eco_screen/ (of Google op LG W2252TE)

Verwijderd

Lijkt me iig heel sterk dat een 22" 90 watt verstookt. Mijn 30" verstookt 100 watt, en zelfs dat alleen als ik de helderheid helemaal opkrik. En dat doet geen verstandig mens..

• Charango
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-02 23:59
Ik wil verder niet discussiëren over of de waardes al of niet geloofwaardig zijn, maar feit is dat zelfs de bron waar het artikel naar verwijst de 22W niet noemt:
The 22-inch widescreen LCD offers a 45% reduction (which equates to 40W) in power consumption
Oftewel: Het 22" breedbeeld-LCD biedt een afname van energieverbruik van 45% (wat overeenkomt met 40W).

Ik kan dit niet anders lezen dan dat de 45% overeenkomt met 40W.
De eerste drie resultaten die ik op Google vind bevestigen mijn lezing. Hebben jullie geen direct persbericht van LG dat uitsluitsel kan geven?

Ik ben overigens op zoek naar een mooi tweede scherm van minimaal 22", maar word momenteel nog tegengehouden door het energieverbruik - dit bericht klinkt te mooi om waar te zijn, dus zou ik graag overtuigd worden door een betrouwbare bron hierover. :)

[ Voor 40% gewijzigd door Charango op 13-06-2008 08:21 ]

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:45
Helaas heb ik zelf ook geen origineel persbericht van LG kunnen vinden, maar de 22 Watt waar verschillende bronnen het over hebben lijkt mij correct.