Ik heb wat problemen met mijn GA-X48T-DQ6 Gigabyte moederbord icm met 2x2GB OCZ DDR3 geheugen (OCZ3P1600EB4GK). Ik krijg steeds maar BSOD's en random restarts. Ik weet niet of het met BIOS instellingen te maken heeft of met het feit dat misschien het geheugen niet zo goed overweg kan met het mobo. Software sluit ik uit omdat ik het zowel bij Vista Ultimate 64-bits heb of bij Windows XP Pro 32-bits.
Ik heb toch maar eens memtest gedraaid en aangezet voordat ik naar me werk ging. Nu zie ik bij terugkomst dat me pc is blijven hangen bij een bepaald test, namelijk 'Moving inversons, random patern'. Ik kan hem alleen nog aan en uit zetten, nix reageert. Ik zie verder dat er geen errors geregistreerd zijn.
Is dit nu een geheugenfout of toch een BIOS instelling?
Specs:
Mobo: Gigabyte GA-X48T-DQ6.
CPU: Intel Core 2 Quad Q9450 @ 2.66GHz.
Memory: 2x2GB OCZ OCZ3P1600EB4GK
Harddisk: WD Velociraptor 300GB
Geluid: Creative X-Fi
VGA: Radeon X1950pro
PSU: Zalman 850HP
Edit:
Nadat ik restart vanuit memtest komt af en toen ook niet meer door 'Verifing DMI pool data' heen tijdens booten!
Ik heb toch maar eens memtest gedraaid en aangezet voordat ik naar me werk ging. Nu zie ik bij terugkomst dat me pc is blijven hangen bij een bepaald test, namelijk 'Moving inversons, random patern'. Ik kan hem alleen nog aan en uit zetten, nix reageert. Ik zie verder dat er geen errors geregistreerd zijn.
Is dit nu een geheugenfout of toch een BIOS instelling?
Specs:
Mobo: Gigabyte GA-X48T-DQ6.
CPU: Intel Core 2 Quad Q9450 @ 2.66GHz.
Memory: 2x2GB OCZ OCZ3P1600EB4GK
Harddisk: WD Velociraptor 300GB
Geluid: Creative X-Fi
VGA: Radeon X1950pro
PSU: Zalman 850HP
Edit:
Nadat ik restart vanuit memtest komt af en toen ook niet meer door 'Verifing DMI pool data' heen tijdens booten!
[ Voor 5% gewijzigd door Techno Overlord op 13-06-2008 01:00 ]
Forever raver!
Specs: Workstation Server