• averagegamer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 30-08-2025
Ik wil graag een reportageflitser voor op mn camera en deze ook gebruiken ipv van een studioflitsset, maar heb een paar vragen.
Ik zoek een flitser voor mijn Sony A300, ergens rond de 100 euro, liefst goedkoper, moet qua sterkte natuurlijk wel instelbaar zijn. Wat zijn verder belangrijke opties op een flitser die je nodig hebt? Er moet een statief bij, kun je daar gewoon een lampstatief voor nemen of heb je dan niet de goede aansluiting. Wil gewoon met draad flitsen, klopt het dat ik een flitsblokje en een sony flitsadapterblokje nodig heb? En dan dus nog de draad van de camera naar de flitser.

Ik heb laatst mn camera in een studio geprobeerd en als ik mn camera dan op M zette en dan de flash op rear en dan de flitser zelf naar beneden dan reageerde de flitser steeds niet, alleen als ik handmatig de interne flitser omhoog zette, maar die moest niet meeflitsen, hoe kan dat en hoe los ik dat op?

Verder wil ik er dan nog iets van een softbox of diffusor bij. Zit daar veel verschil in?

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online

ThunderNet

Flits!

Ik vind je eisenpakket wel heel vreemd :) allereerst kun je voor 100 euro wel vergeten :) zeker ter vervanging van een studioflitsset. Reken eerder op het 3 voudige ervan.

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

averagegamer: op al je vragen kan je antwoord vinden met wat eigen inzet- en zoekwerk, en dat mis ik eigenlijk in je topicstart :) Zie dit stuk: Het algemeen beleid #topicplaatsen en dan vooral het gedeelte over de openingspost.

Ga dus eerst -zelf- met je vragen aan de slag: zoek her en der op internet naar verschillende zaken omtrent flitsers voor jouw platform en je andere punten, dan kom je er heus wel uit. Succes!

LinkedIn
Instagram

Dit topic is gesloten.