Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Xp Pro] Mandatory profile

Pagina: 1
Acties:

• hanzer
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Ok, na een goed uurtje te foefelen in virtualpc en lezen op internet, ga ik toch maar hulp inroepen...

Situatie is als volgt:
Er gaan in september een 20 tal computers aangekocht worden. Deze computers zullen moeten functioneren zonder server. Standalone dus. Ze zullen vooral dienen voor internet/email door meerder mensen.

Mijn eerste idee was:
- Microsoft Steadystate
of
- Mandatory Profiles

Echter, Mandatory profile zou mijn voorkeur krijgen. Maar ik krijg het niet in gang!
Ik heb al enkele tutorials moeten volgen omdat het maar niet lukken wil, maar zelfs zo ook niet.

oa:
How to assign a mandatory user profile in Windows XP
http://technet2.microsoft...c6dd7301033.mspx?mfr=true
...
...

Basis werkwijze is deze:
How to create a mandatory profile
1.) First of all create a standard user account and login as this user.
2.) Make the changes you require in this profile, desktop settings, appearance etc.
3.) Logoff. The profile will automatically be created in c:\documents and settings\username
4.) Create a network share assigning the permissions of at least read and execute for all the users who may need access to this folder.
5.) Copy the contents of the folder in step 3 to the new folder on the network share in step 4. (Ensure you have view hidden files or folders on as some of them are hidden.)
6.) In this new folder you will see a file called ntuser.dat. Rename this to ntuser.man

Assigning the mandatory profile
1.) Open up Active Directory Users and Computers.
2.) Right click the user you want to assign this to and select properties.
3.) On the Terminal Services tab (Can also be used on the roaming profile tab if required.) in the profile path fill in the path to the new profile. Will be in a format similair to file://servername/sharename/profilename
4.) Click OK.

In dit geval heb ik dan het mandatory profiel staan in "c:\profiel" en deze is geshared dmv "van deze map een gesharde map maken".
Dan bij de user zelf heb ik staan bij profielpad: "c:\profiel\"

Maar ik krijg dan meldingen "Zwervend profiel kan niet geladen worden....."
Heb ook eens ipv "c:\profiel\" dit geprobeerd: "\\computernaam\profiel"

Op een bepaald moment kreeg ik het zover dat het wel werkte, maar ik moest steeds rebooten na het afloggen anders kreeg ik weer die foutmelding.

Allemaal zonder succes dus.
Dit is iets basic dacht ik, maar lijkt niet te lukken... 8)7

• LeLo
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Als het gaat om 'publieke' PC's zou je ook eens kunnen kijken naar bijvoorbeeld Reborn kaarten. Hiermee kunnen gebruikers doen wat ze willen (lees: stukmaken zoveel ze willen) en na een reboot is de PC weer als vanouds. Kijk op http://www.reborn.nl/ voor meer info.

Omdat je geen server hebt, kun je niet in je A.D. het profielpad opgeven. Je zult dit dan in het lokale profiel moeten opgeven bij 'profile path'. Op iedere PC moet je het profiel dan eerst goedzetten en mandatory maken zoals jouw handleiding laat zien.

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
OF naar iets als Deepfreeze is ook een software pakket... (heeft ook een server versie).
kan je de pc instellen in bepaalde staat waar die telkens in terug gaat .(maar je kan ook dingen excluden zoals updates)

• hanzer
  • Niet online
Ik ben vertrouwd met die andere oplossingen, we hebben Illusion draaien in een lokaal.

Hier gaan we echter niet teveel geld insteken.
En dat van die AD, er is inderdaad geen AD, dus daar kan je dan ook niets instellen é :-)

Nu heb ik die "c:profiel" ingegeven via "computerbeheer" -> rechtermuisknop op de gebruiker -> "profiel pad"
Dat staat dus goed lijkt me...

Ik snap niet echt waar het mis gaat.
Wat ik wel al half door heb: Eens alles aangemaakt is, en ik probeer onmiddelijk in te loggen met het mandatory profiel lukt het. Log ik die gebruiker af, en weer aan zonder te herstarten, zegt hij dat het profiel niet gevonden kan worden...

• hanzer
  • Niet online
Het zal precies toch steadystate worden. Daar kan ik ook alles dat ik wil aanvinken.
Dus, tenzij iemand een antwoord heeft, zal het steadystate worden.