Draytek 2820Vn VOiP inkomend gaat niet over

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Al enige tijd heb ik een ADSL aansluiting van Telfort. Daar ik ben vanaf het begin tevreden over geweest.

Sinds deze week heb ik ook VOiP via Telfort. Ik heb mijn modem/router (Draytek Vigor 2820Vn) ingesteld zoals aangegeven op de site van Draytek en Telfort.
VOiP werkt.
- ik ben ingelogd (gerigistreerd) bij Telfort
- ik kan bellen met mijn vaste lijn naar mijn eigen GSM
- ik kan zien de UI van de router dat ik een uitgaande verbinding (VOiP) heb en gesprekken voeren gaat prima.
- ik kan bellen naar de vaste lijn, waarbij de router ziet dat er een inkomend gesprek is
- de telefoon gaat helaas niet over
- als ik toch de hoorn opneem heb ik verbinding en kan ik gesprekken voeren
- zowel uitgaand als inkomend kan ik zien dat de lampjes op de modem aangeven dat ik port 1 gebruik voor VOiP

Ik heb al een mail gestuurd naar Draytek. Helaas heb ik nog geen reactie van hun kant. Ik dacht dat hier ook genoeg expertise in huis is om mij verder te helpen. Blijven gokken wanneer ik gebeld wordt, of de lampjes op de router in de gaten blijven houden zijn niet mijn hobby's...

alvast bedankt voor het mee denken,

vriendelijke groet,

Jueby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeLo
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Bij de VoIP setting kun je opgeven of een incoming call op poort 1, 2 of allebei moet 'ringen'. Ik heb nu even geen VoIP Draytek in de buurt om precies aan te geven waar het zit, maar in het menu is dit vast wel te vinden. Heeft de aangesloten telefoon een eigen stroomvoorziening of is het een 'oud' toestel dat de stroom van het netwerk krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb alle volgende mogelijkheden geprobeerd:

- beide poorten, alleen poort 1, alleen poort 2
- een DECT telefoon (eigen voeding)
- een ouder model zonder eigen voeding
- de Zyxel modem (geen WiFi en enkel LAN); beide teleoons gaan dan over bij inkomend.

Het is niet dat de Draytek het niet doet, want het enige is dat de telefoon niet over gaat (geen ring) bij inkomend. Dit terwijl duidelijk is dat de modem dit wel verwerkt. Als ik de hoorn gewoon opneem heb ik verbinding en kan ik gewoon een gesprek voeren.

Ik begin te denken dat het een fout is in mijn modem. Ik hoop dat iemand een idee heeft wat ik zou kunnen doen om dit zeker te weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeLo
  • Niet online
Heb je de laatste firmware er al op staan? 3.1.3 is de nieuwste NL firmware op www.draytek.nl. In de firware zip file zijn drie verschillende bestanden aanwezig voor blijkbaar drie verschillende versies van het modem (voor zover ik kan zien). Misschien kun je voor de zekerheid de juiste firmware nogmaals flashen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het gekke is dat ik deze modem firmware 3.2.1_RC3 heeft. Als ik me niet vergis is dat een nieuwere firmware dan op de site van Draytek vermeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeLo
  • Niet online
Dan zou ik zeker even proberen met een standaard firmware. Misschien is deze RC3 (lijkt mij een release candidate) niet helemaal goed. Meestal werkt alles bij Draytek het beste met de officieel beschikbare firmware van de 'lokale' website (dus niet de Amerikaanse firmware in NL gebruiken)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Deze firmware zat op de modem toen ik het heb gekocht. Het is een modem dat dit kalenderjaar is geproduceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeLo
  • Niet online
Dit valt mij bij de Vigor 3100 modems (SDSL) ook wel eens op. Op de hardware is een firmware geïnstalleerd die nog niet op de website staat. Vrij regelmatig zijn problemen met deze modellen dan verholpen door de nieuwste officiëel ondersteunde firmware (dus een oudere) op het modem te zetten. Op zich heb je weinig te verliezen, aangezien je het al eerder had over een wellicht defect modem en dan ook zult moeten terugvallen op garantie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ondertussen heeft Draytek support gereageerd.

Men meldt het volgende:
"dit is een al bekend probleem waar we al mee bezig zijn om dit op te lossen".
"een tijdelijke oplossing is om de region op "Germany" te zetten".

Ik heb dit geprobeerd. En idd, met deze wijzigingen gaat de telefoon over bij inkomend gesprek.
Nadeel vind ik dat er geen nummerweergave is...ik kan ook niet controleren of dit het geval is als de region op "Netherlands" staat.

Ik ben benieuwd of er binnenkort een ECHTE oplossing komt.

Ondertussen weet ik dat het wel werkt. Hopelijk wordt het helemaal verholpen met de nieuwere firmware.

Bedankt voor het meedenken en zoeken naar een oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElbY
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-09 22:15
Ook ik heb eenzelfde probleem met de 2820Vn. De omschrijving zoals in de begin post vermeld staat komt in grote lijnen overeen. Zelf gebruik ik de router in combinatie met SIP van XS4all en eveneens de firmware 3.2.1_RC3.

Pak ik een oude 2600VG router, dan loopt alles perfect.

Sinds gister is er dus een definitieve versie v3.2.1 gelanceerd voor de 2820Vn (http://www.draytek.com/support/download/Vigor2820.php). Nadat mijn router voorzien was van deze nieuwe firmware bleef het probleem bestaan.
Het klopt dan weer wel dat de release notes niets te melden had over dit openstaande probleem...

Nu maar weer hopen dat in de nabije toekomst een nieuwe firmware versie verschijnt met een structurele oplossing.

(Ik ga er vanuit dat het om een softwarematige aangelegenheid gaat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAvE
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:24
Verwijderd schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 21:03:
- de telefoon gaat helaas niet over
- als ik toch de hoorn opneem heb ik verbinding en kan ik gesprekken voeren
Ik heb sinds dit weekend ook een 2820Vn en hetzelfde probleem dat er bij inkomend VOIP verkeer de telefoon niet over ging. Dat heb ik opgelost door bij VOIP -> SIP accounts -> Ring Pattern voor optie 2 te kiezen. Wellicht werkt het ook bij jou

Griets,
Carsten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds kort is er een nieuwe firmware (3.3.0) voor de Vigor 2820Vn op http://www.draytek.nl
Alles werkt nu perfect.
Telefoons ingesteld op regio Netherlands.
Te gaan over bij een inkomend gesprek en ik heb nummerweergave. :>
Perfect!

Nees :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:17

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Overige Hardware is geen dumpbak, in het beleid staat dudelijk genoeg waar dingen als dit moeten.

Move OH -> NT

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1