Toon posts:

Sony Reciever probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
* Probleem kort samengevat

Sony STR-DG510 Reciever
Geeft via HDMI prima beeld en geluid door op m'n LCD tv.. maar op de reciever aangesloten speakers/headphones blijven doodstil

Hallo,

begin een beetje ten einde raad te raken.. heb hier staan een Sony LCD, DVD speler en een Reciever.. waarop ik 2 speakers heb aangesloten

de setup is als volgt

DVD (HDMI kabel) > Reciever (HDMI kabel) > LCD

beeld is perfect

dus de in out tru via HDMI werkt perfect

maar de audio niet.. doodse stilte, nog geen ruis.. ook niet als ik m'n headphones in plug

heb m'n reciever op radio gezet maar ook geen geluid..

handleiding/troubleshoot doorlopen/gereset had allemaal geen effect

automatisch callibreren, komt er wel ruis uit de speakers.. zacht, middel, hard..

als ik m'n Reciever aanzet zegt hij (DVD.... UNLOCK) knipperend paar seconden
handleiding zegt hier niets over

:?

wie heeft hier ervaring mee? het ligt zeker niet aan:
de speakers, die hebben altijd gewerkt (Jamo 606)
de dvd speler en tv, want met HDMI direct heb ik beeld en geluid.. alleen met de reciever ertussen geen geluid (wel op de tv dus audio geeft hij via de reciever wel door naar de tv)

ergens zit iets geblokkeerd dat hij de audio niet doorgeeft naar m'n speakers/headphones

mensen die in bezit zijn van de SOny STR-DG510 en tegen soortgelijk probleem zijn aangelopen? :'(

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2008 20:56 ]

Verwijderd

Radio geeft geen geluid zei je?

Dan moet je wel je speakers enablen eerst he. Bijv op Channel A, (speakers ook op A aangesloten), en dat direct input uitzetten.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23-03 13:14

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Gok: op je receiver heb je niet ingesteld dat voor de gekozen preset (zeg maar DVD in je display) het geluid als input HDMI heeft i.p.v. bijvoorbeeld TOSLINK. Wat ook zou kunnen is dat je receiver gewoon pertinent zal weigeren om het geluid te hercoderen naar 2 speakers (omdat de receiver misschien hardwarematig vindt dat je minstens 3 of 5 speakers moet hebben).

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

Nee. Die versterker kan prima 5.1 geluid doen zonder dat je ook maar 5.1 opstelling staan hebt. Op je Afstandsbediening zit een knopje AMP Menu, waarin je alles kan instellen, dus ook je speakeropstelling.

Zo kan je dus prima een 5.1 film of geluid bekijken/luisteren, zonder er een 5.1 opstelling voor te hebben, of gewoonweg over 3 speakers te luisteren (bijv je left center right).

Zijn model verschilt niet zoveel met die van mijne, ik heb de jongere broertje nog, met ondersteuning voor RGB en geen HDMI.

Verwijderd

Topicstarter
thx ik ga het AMP menu eens checken

..

vreemde is gewoon

hij geeft beeld EN audio door via HDMI van de DVD, door de Reciever naar de TV.. daar heb ik beeld en audio

maar headphones en speakers blijven doodstil :(

Verwijderd

Topicstarter
AMP zijn meer algemene instellingen.. denk niet dat dit invloed gaat hebben, of je de speakers nu op 5.1 of op 2.0 zet.. sowieso had ik via de phones geluid moeten hebben.. bel morgen sony wel ff

• drienties
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:32
De melding unlock komt bij mij alleen maar als ik de optische ingangen gebruik(ik heb de DG710).

Het is wel vreemd dat je bij gebruik van de radio ook geen geluid krijgt, die is niet aan een input gebonden en zou het altijd moeten doen.

Je kan inderdaad in het amp-menu speakers uit en inschakelen, standaard staan ze allemaal aan en als je automatisch kalibreert zou die vanzelf moeten zien wat wel en eventueel niet is aangesloten.
Je kan het ook in het display zien in de linkerbovenhoek welke speakers er gebruikt worden.

Verwijderd

Amp menu heeft degelijk wel meer dan alleen speakerinstellingen hoor...

Zoek eens wat verder in het menu? :) Je hebt namelijk 7 opties waaruit je kan kiezen. Je kan me niet zeggen dat je geen geluid hebt omdat de versterker mogelijk kapot is oid.

En idd, linksboven op je display zit zo'n tabel die aangeeft welke speakers actief zijn. Als daar geen speakers actief zijn heb je ze niet geactiveerd.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 21:07:
Zoek eens wat verder in het menu? :) Je hebt namelijk 7 opties waaruit je kan kiezen. Je kan me niet zeggen dat je geen geluid hebt omdat de versterker mogelijk kapot is oid.
gekeken.. veel instellingen maar ze staan gewoon actief.. niets ongewoons
En idd, linksboven op je display zit zo'n tabel die aangeeft welke speakers actief zijn. Als daar geen speakers actief zijn heb je ze niet geactiveerd.
staat er [L][R]

maar ook al zouden de speakers niet actief staan.. dan nog verklaart dat niet waarom ik geen geluid krijg via de phones..

bel morgen Sony wel heb er nu genoeg van, iig bedankt voor input mensen!

Verwijderd

Op het moment dat jij er een headphones ingeprikt hebt hoor je een klik te horen, das de relais die schakelt tussen speaker & headphone. Hoor je die ook? Maar er gebeurd ook helemaal niets? Wel ontvangst?

Anders zit er niets anders op dan Sony zelf te bellen.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 23:56:
Op het moment dat jij er een headphones ingeprikt hebt hoor je een klik te horen, das de relais die schakelt tussen speaker & headphone. Hoor je die ook? Maar er gebeurd ook helemaal niets? Wel ontvangst?

Anders zit er niets anders op dan Sony zelf te bellen.
nee geen klik.. baal echt, ga nu sony bellen.. sony kennende zullen ze wel weer geen moer te vertellen aan de telefoon dan "ga naar dichtsbijzijnde service center, bekijk onze website voor adressen" :(

thx voor je feedback iig

Verwijderd

heeft iemand hier toevallig een oplossing voor gevonden ? , ik heb nu precies het zelfde probleem met mijn xbox360 via hdmi met de zelfde reciever .

hij geeft echter als bron aan COAX en dan blijft die zeuren over het unlocken .
maar ik neem toch echt aan dat die op HDMI moet staan ( daar zit ook een lampje voor )

Verwijderd

Ik heb deze receiver ook.

De oplossing is simpel en staat in de manual.
Deze receiver geeft geen geluid door over HDMI .
Hij kost tenslotte maar 200 euro.
Extra kabeltje kopen (optisch of coax digitaal) en je probleem is opgelost.

• the squaler1
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11-05 13:49
de versterk ondersteunt geen HDMI 1.3 waardoor er via HDMI geen geluid kan worden verzonden

CM SL600M | MSI MPG Z390 PRO CARBON & RTX2080TI GAMING X TRIO | CORSAIR 115i PRO & CORSAIR RGB PRO 16GB 3200DDR4 & HX750V2 | INTEL I9 9900K & 660P 512GB & 1TB | LOGITECH G910 & G502 | RAZER NARI ULTIMATE | TEUFEL CONCEPT 2.1 | LG 27UK850

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 15 september 2008 @ 18:54:
Ik heb deze receiver ook.

De oplossing is simpel en staat in de manual.
Deze receiver geeft geen geluid door over HDMI .
Hij kost tenslotte maar 200 euro.
Extra kabeltje kopen (optisch of coax digitaal) en je probleem is opgelost.
:') ik had het al via optisch aangesloten maar ik vond hdmi wat makkelijker .
heb dus 2 kabels voor niks gekocht 8)7

maar in iedergeval bedankt voor de info

Verwijderd

Graag gedaan hoor.

Overigens vind ik het een prima versterkertje. Staan twee KEF Cresta 10's op aangesloten en ik vind het geluid heerlijk.
Alleen wat veel hoog misschien, sommige snares en drums komen er echt scherp uit. Maar of dat aan de versterker ligt.... geen idee :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 15 september 2008 @ 23:40:
Graag gedaan hoor.

Overigens vind ik het een prima versterkertje. Staan twee KEF Cresta 10's op aangesloten en ik vind het geluid heerlijk.
Alleen wat veel hoog misschien, sommige snares en drums komen er echt scherp uit. Maar of dat aan de versterker ligt.... geen idee :)
het is inderdaad wel een top ding , maar ik wil dus binnenkort wel alles via HDMI aansluiten .
heb je enig idee waar ik op moet letten in de beschrijving van een reciever voor geluid+video via hdmi ?
Pagina: 1