Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

IE registreert muis onder transparante div

Pagina: 1
Acties:

• Bozozo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-02 16:10

Bozozo

Your ad here?

Topicstarter
Ik ben met een toepassing bezig waarbij de muispositie benodigd is. De aanwezigheid van iframes verknoeit dit; de muis verlaat dan het document.

Mijn oplossing: een fullscreen transparante div over alles heenleggen tijdens de actie waarbij de muis nodig is. Dat werkt perfect... in alle fatsoenlijke browsers. IE vindt gewoon dat de muis het document verlaat als ik over een iframe hover.

Weet iemand een fix of workaround om de muis op het huidige document te houden bij een hover over een iframe, die ook werkt in IE?

TabCinema : NiftySplit

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Geen idee of het daadwerkelijk werkt, maar als je de zIndex van de transparante div hoger zet dan die van de iframe, werkt dat? (ik weet zo niet uit m'n kop of iframes altijd on top worden gerenderd of niet).

• Bozozo

Bozozo

Your ad here?

Topicstarter
Nee, de div staat al op de juiste plaats. Als ik de background zwart maak dan zie ik niks, en werkt de muis naar behoren (ik blijf de muispositie waarnemen boven waar de iframe zich bevindt).

IE denkt echter slim te zijn en ziet 'transparent' niet als vullende achtergrondkleur, waardoor je er 'doorheen' kunt klikken.

• martijnve
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17-11 15:01
Ok het is vies, maar probeer de div eens een transparante png als achtergrond te geven? of anders een 99% transparante png?

edit:
Doe het bij nader inzien maar met een gif anders snapt ie6 het weer niet 8)7
(of je kunt ook die filter truuk toe passen om het in ie<7 wel werkend te krijgen.

edit2:
Het klinkt trouwens sowiezo alsof je iets smerigs probeert te doen, wal wil je precies bereiken misschien kan het ook netter? Je zou bijv de muis positie binnen de iframe ook kunnen tracken en dan dmv javascipt aan de parent door kunnen geven, daar de locatie van de linker bovenhoek van de iframe bij op tellen en dan weet je de locatie binnen de parent pagina.

[ Voor 79% gewijzigd door martijnve op 13-06-2008 10:45 ]

Mini-ITX GamePC: Core i5 3470 | 16GB DDR3 | GTX 970 4GB | Samsung 830 128GB | Dell u2711 (27", IPS,1440p), 2343BW

• KabouterSuper
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Ik heb een soortgelijk probleem gehad in IE6 met een flash object. Ik heb in de transparante div een transparante gif (grootte is 100% van de div) gezet en dat werkte.

Volgens mij werkt het niet als background in de div, maar moet je het als image toevoegen....even uitproberen dus.

[ Voor 26% gewijzigd door KabouterSuper op 13-06-2008 10:43 ]

When life gives you lemons, start a battery factory

• KabouterSuper
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
martijnve schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 10:41:
edit2:
Het klinkt trouwens sowiezo alsof je iets smerigs probeert te doen, wal wil je precies bereiken misschien kan het ook netter? Je zou bijv de muis positie binnen de iframe ook kunnen tracken en dan dmv javascipt aan de parent door kunnen geven, daar de locatie van de linker bovenhoek van de iframe bij op tellen en dan weet je de locatie binnen de parent pagina.
Dit is nog veel smeriger, omdat je pagina binnen je iframe logica bevat die alleen in het parent window nodig is. En jouw methode werkt wel in een iframe, maar niet in een object.

When life gives you lemons, start a battery factory

• Bozozo

Bozozo

Your ad here?

Topicstarter
Het iframe kan best extern zijn, dus kan ik daar geen code instoppen.

Ik ga eens aan de slag met transparante afbeeldingen. Het gaat wel een background image worden denk ik, want gewone images kun je niet tilen...

• remmelt
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-04 12:25
Tilen niet, stretchen wel. Werkt dat niet?

• Bozozo

Bozozo

Your ad here?

Topicstarter
Ah natuurlijk.

Ik kan straks pas testen trouwens; zit nu op mijn stage.

Verwijderd

what about wel een achtergrond kleur geven, maar met 0% opacity?

• Bozozo

Bozozo

Your ad here?

Topicstarter
Dat kan ook, al ben ik bang dat dat hetzelfde probleem geeft. Ik zal het iig proberen.

• Bozozo

Bozozo

Your ad here?

Topicstarter
De laatste methode (kleur, 0% opacity) werkt :*)

Verwijderd

IE en windowed elements blijft een vage shizzle :P

Verwijderd

Ik ga deze thread heel even een kickje geven. Ikzelf zit met een soortgelijk probleem, maar
dan met een flash-object: http://www.lordnelson.nl/fotos.php. Als je daar een album aanklikt en
vervolgens een foto, dan zie je dat de flash-objecten door de foto heenkomen.

Nu inderdaad dacht ik zelf ook eraan om een div over de gehele pagina te leggen en deze vervolgens
vullen met een transparante PNG. Maar ik lees hier nog veel andere oplossingen..

Wat kan ik nou het beste doen, en belangrijker, hoe ga ik dit precies doen?

Alvast bedankt!

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:51

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Je moet het wmode attribuut op transparent zetten:

HTML:
1
2
3
4
5
6
<object width="425" height="344">
<param name="movie" value="movie.swf">
<param name="wmode" value="transparent">
<embed src="movie.swf" type="application/x-shockwave-flash" width="425" height="344" wmode="transparent">
</embed>
</object>

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-11 10:24

Bosmonster

*zucht*

Verwijderd schreef op maandag 07 juli 2008 @ 17:16:
Ik ga deze thread heel even een kickje geven. Ikzelf zit met een soortgelijk probleem, maar
dan met een flash-object: http://www.lordnelson.nl/fotos.php. Als je daar een album aanklikt en
vervolgens een foto, dan zie je dat de flash-objecten door de foto heenkomen.

Nu inderdaad dacht ik zelf ook eraan om een div over de gehele pagina te leggen en deze vervolgens
vullen met een transparante PNG. Maar ik lees hier nog veel andere oplossingen..

Wat kan ik nou het beste doen, en belangrijker, hoe ga ik dit precies doen?

Alvast bedankt!
Lijkt me gewoon een gevalletje wmode transparent.

edit: pagina niet zo lang open laten staan..

[ Voor 3% gewijzigd door Bosmonster op 07-07-2008 17:52 ]

Verwijderd

Dank voor je reactie, maar het werkt in mijn geval nog niet met deze code:
code:
1
2
3
4
5
<object width="468" height="30" class="head_left" loop="false">
<param name="movie" value="flash/fotos_ticker.swf" />
<param name="wmode" value="transparent" />
<embed src="flash/fotos_ticker.swf" loop="false" width="468" height="30"> </embed>
</object>

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:47
Wat een verschrikkelijke muziek op die website.

Anyway, waarom niet gewoon de foto pakweg 100-200px lager positioneren?

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:51

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Je moet de <embed> tag ook nog aanpassen, IE gebruikt die namelijk.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Verwijderd

Wat een verschrikkelijke muziek op die website.
I know, maar het is lastig om dingen te krijgen waar geen rechten op zitten!
Je moet de <embed> tag ook nog aanpassen, IE gebruikt die namelijk.
Die had ik over het hoofd gezien. Bedankt, het werkt nu!
Pagina: 1