Specs:
Moederbord: DFI Lanparty UT CFX3200-DR
CPU: AMD Opteron 170
PSU: BeQuiet! StraightPower 650W
HDD: 2X Samsung HD160JJ (in raid0 op de SIL 3114 chipset)
Grafischekaart: HIS HD3870X2
Geheugen: 2GB pc3200 (Crucial)
Geluidskaart: Creative X-fi xtreme gamer
Prob:
Nadat ik mijn oude grafische kaart (Asus X1900XTX) heb vervangen met een nieuwe HIS HD3870X2 detecteerd het systeem de raid drive niet meer. Wanneer ik de Asus X1900XTX weer in het systeem zet detecteerd hij wel weer de raid opstelling.
De SIL chipset staat wel als raid in het bios, bij het booten zie ik echter dat het systeem SATALink laad, in plaats van SATARaid.
Ik hoop dat er iemand een oplossing heeft. Zelf heb ik niets kunnen vinden (gezocht via google en Gathering, kan natuurlijk zijn dat ik de verkeerde keywords gebruik, maar dat lijkt me sterk
).
Alvast bedankt
[Edit:] Natuurlijk zou dit topic ook in het Processors, Mobo's & Geheugen forum kunnen, nu ik er ovre na denk
het is alleen zo vreemd dat het specifiek gebeurd naar het vervangen van de grafische kaart
Moederbord: DFI Lanparty UT CFX3200-DR
CPU: AMD Opteron 170
PSU: BeQuiet! StraightPower 650W
HDD: 2X Samsung HD160JJ (in raid0 op de SIL 3114 chipset)
Grafischekaart: HIS HD3870X2
Geheugen: 2GB pc3200 (Crucial)
Geluidskaart: Creative X-fi xtreme gamer
Prob:
Nadat ik mijn oude grafische kaart (Asus X1900XTX) heb vervangen met een nieuwe HIS HD3870X2 detecteerd het systeem de raid drive niet meer. Wanneer ik de Asus X1900XTX weer in het systeem zet detecteerd hij wel weer de raid opstelling.
De SIL chipset staat wel als raid in het bios, bij het booten zie ik echter dat het systeem SATALink laad, in plaats van SATARaid.
Ik hoop dat er iemand een oplossing heeft. Zelf heb ik niets kunnen vinden (gezocht via google en Gathering, kan natuurlijk zijn dat ik de verkeerde keywords gebruik, maar dat lijkt me sterk
Alvast bedankt
[Edit:] Natuurlijk zou dit topic ook in het Processors, Mobo's & Geheugen forum kunnen, nu ik er ovre na denk
[ Voor 9% gewijzigd door White Dust op 12-06-2008 20:17 ]