Toon posts:

CD-rom speler schoonmaken?

Pagina: 1
Acties:
  • 397 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hi

ik heb een A-open cd-rom speler 36x , deze heb ik van de buitenkant geschuurd zodat ie weer mooi wit is als ie in me nieuwe computer gaat straks, maar ik heb het akelige idee dat hij aan de binnenkant ook heel erg vies is. (Vooral de lens dan, want mijn kleine broertje is niet al te zuinig met cd's.. :() .

Dus, Kan ik zo'n cd-rom speler open maken ? Of gaat ie dan kapot? Hoe zit het met straling enzo?? als ie uit elkaar kan, krijg ik hem dan ook weer in elkaar?? Waar de lens mee schoonmaken (als ik hem kan vinden lol)..

Alvast bedankt..

• uibeltje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:26

uibeltje

Idiotheque

Openschroeven en de lens schoonmaken met een wattenstaafje gedrenkt in alcohol of spiritus. Les 1: VOORZICHTIG!!!

in elkaar zetten, klaar :)

• eelcoo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-08 21:51
ik wil het dus ook schoon gaan maken maar kan dit ook met een andere vloeistof dan spiritus of alcohol??

• n00b | IA
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-02-2003

n00b | IA

multislet

gebruik een schoonmaak cd :Z

multisync is gebanned dat was hard nodig :D

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:10

LopeZ

Too much is never enough

Vroeger had je van die cd's die aan de bovenkant bekleed waren met eenn stofje en aan de onderkant borsteltjes hadden. Volgens mij verkopen ze die nog steeds wel, je hoeft dan alleen maar het cd'tje af te spelen en je lens werd vanzelf schoon gemaakt.

/firoz denkt aan het zelfde :)

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Op maandag 22 april 2002 15:55 schreef LopeZ het volgende:
Vroeger had je van die cd's die aan de bovenkant bekleed waren met eenn stofje en aan de onderkant borsteltjes hadden. Volgens mij verkopen ze die nog steeds wel, je hoeft dan alleen maar het cd'tje af te spelen en je lens werd vanzelf schoon gemaakt.
Idd., die dingen had ik een tijd terug gewoon gekocht bij de boekhandel voor iets van 23,50 (NLG), maar dit was ook een dure boekhandel :o.

Deze cd's hebben aan de onderkant gewoon 2 "bezempjes" die zo de lens schoon"vegen". In het begin hoor je wat klassieke muziek en vervolgens hoor je een minuut of 50 niks... je kan het cleanen zo lang laten duren als je zelf wilt (gewoon repeat op het midden nummer).

• Flarrestein
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-12 12:42

Flarrestein

Superworm Jim

Schoonmaak cd's zuigen hard.

De borsteltjes maken het niet goed schoon en die met vloeistof zorgen er alleen maar voor dat al het vuil gaat vastkoeken.

Openmaken en met een wattenstaafje met alcohol / spiritus schoonmaken. Met de droge kant van het wattenstaafje napoetsen en goed laten verdampen.

Deksel erop en klaar.. *D

HIER !!! PAK AAN

• eelcoo
ja maar we hebben deze vloeistoffen dus niet in huis dus kan het ook met terpetine oid.?

• n00b | IA

n00b | IA

multislet

Op maandag 22 april 2002 15:58 schreef Flarrestein het volgende:
Schoonmaak cd's zuigen hard.

De borsteltjes maken het niet goed schoon en die met vloeistof zorgen er alleen maar voor dat al het vuil gaat vastkoeken.

Openmaken en met een wattenstaafje met alcohol / spiritus schoonmaken. Met de droge kant van het wattenstaafje napoetsen en goed laten verdampen.

Deksel erop en klaar.. *D
weg garantie

Verwijderd

Op maandag 22 april 2002 16:00 schreef TNT253 het volgende:
ja maar we hebben deze vloeistoffen dus niet in huis dus kan het ook met terpetine oid.?
terpetine is volgens mij te vetig

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-12 22:35
Op maandag 22 april 2002 15:55 schreef LopeZ het volgende:

/firoz denkt aan het zelfde :)
Dat lijkt me altijd zeer lijp :(, ik heb eens een creative 52x opengemaakt, alles heel rustig doen. En toen ik bij de lens kwam zag je NIKS met het blote oog :(, maar toen ik onder de microscoop deed met 40x vergroting. Zag ik een miliscul vlekje om de cd-spelers lens liggen :P. Toen er af gehaald :), en hij deed HET weer >:)...

(Ik heb hier : Co Contact Cleaner van CRC..)

• Oscar the Grouch
  • Laatst online: 21-12 22:28

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

OH>>OM

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

Verwijderd

Toen mijn cdrom speler niet meer goed werkte, door een viese lens, heb ik ook eens zo'n schoonmaak cd geprobeerd, alleen werkte dit dus echt niet :(
Dus dacht ik: laat ik dat ding openschroeven, maar ik kwam dus ook mooi niet bij die lens, zonder hem te moeten slopen. Dus ik heb nu een nieuwe :)

• n00b | IA

n00b | IA

multislet

Op maandag 22 april 2002 16:03 schreef Termi het volgende:

[..]

x

Dat lijkt me altijd zeer lijp :(, ik heb eens een creative 52x opengemaakt, alles heel rustig doen. En toen ik bij de lens kwam zag je NIKS met het blote oog :(, maar toen ik onder de microscoop deed met 40x vergroting. Zag ik een miliscul vlekje om de cd-spelers lens liggen :P. Toen er af gehaald :), en hij deed HET weer >:)...
wat is daar lijp aan :?

• eelcoo
zucht ik heb hem hier al open liggen ik moet dus alleen weten of et ook met terpetine of een andere vloeitstof kan

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-12 22:35
Op maandag 22 april 2002 16:17 schreef TNT253 het volgende:
zucht ik heb hem hier al open liggen ik moet dus alleen weten of et ook met terpetine of een andere vloeitstof kan
Wasbenzine het liefst...

En voor Firoz, ik vind het een beetje lijp als je zo'n cd in je speler. ALs dat ding lekker ongebalanceerd is :(, is het niet bepaald goed voro je cd speler :(...

• eelcoo
Op maandag 22 april 2002 16:28 schreef Termi het volgende:

[..]

Wasbenzine het liefst...

En voor Firoz, ik vind het een beetje lijp als je zo'n cd in je speler. ALs dat ding lekker ongebalanceerd is :(, is het niet bepaald goed voro je cd speler :(...
wasbenzine??? ik heb juist van iemand gehoord dat dat NIET goed is

Verwijderd

Op maandag 19 februari 2001 20:30 schreef uibeltje het volgende:
Openschroeven en de lens schoonmaken met een wattenstaafje gedrenkt in alcohol of spiritus. Les 1: VOORZICHTIG!!!

in elkaar zetten, klaar :)
ik zou met alcohol doen en ja vooral die eerste les

heel voorzichtig

Verwijderd

heb ik ook gedaan , een nameless cdrom 3 keer open geschroeft en met alcohol gepoetst na de 5 e keer dat doen deed ie nis meer :) nu zit ik zonder

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
Ikzelf heb het eens met gewoon water gedaan. Dat hielp ook. :)
Pagina: 1