Toon posts:

Externe harde schijf wordt niet herkent

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een externe harde schijf van een maat thuis liggen om daar wat muziek enz op te zetten voor hem maar als ik deze in mijn pc steek wordt deze niet gedetecteerd. Ik hoor wel het geluidje dat windows speelt als je nieuwe hardware aansluit, maar de schijf verschijnt niet tussen de rest van mijn schijven en dergelijke.

Het zit wel zo, mijn maat heeft een mac. Er staat niets of de schijf maar hij heeft deze al wel eens aangesloten op zijn mac. Ik denk dat die schijf zich de eerste keer dat ze werd aangesloten geformatteerd heeft voor gebruik op mac en ik ze daarom in windows ze niet kan vinden. Ik zou niet weten hoe dit anders zou kunnen.

Ik heb het geprobeerd in xp pro en vista (staan beide op mijn pc)

Iemand raad?

Alvast bedankt!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:50

Onbekend

...

De hardware herkent hij dus wel.
En wat zegt Computerbeheer over deze schijf? (Rechter muisknop op "Deze computer" en klik dan "Beheren". Kijk dan in de tree bij opslag.)

Speel ook Balls Connect en Repeat

Verwijderd

Topicstarter
Daar heeft ze geen naam en kan ze ook niet formatteren of iets dergelijk.

Screenshot: http://rapidshare.com/files/121959646/prob.jpg

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

Verwijderd schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 18:20:
Daar heeft ze geen naam en kan ze ook niet formatteren of iets dergelijk.

Screenshot: http://rapidshare.com/files/121959646/prob.jpg
offtopic:
Kan je het plaatje alsjeblieft ergens anders hosten. Dat intypen van die letters is tergend. Probeer TinyPic bijvoorbeeld. :)

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

• Onbekend

Onbekend

...

_the_crow_ schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 18:30:
[...]
offtopic:
Kan je het plaatje alsjeblieft ergens anders hosten. Dat intypen van die letters is tergend. Probeer TinyPic bijvoorbeeld. :)
Gelukkig. Ik dacht dat ik de enige was die niet door die captcha heen kwam.
(Voor hun scheelt het wel veel dataverkeer als er meer mensen zijn die de captcha niet kunnen ontcijferen. :))

Verwijderd

Topicstarter
Ow sorry daarvoor, maar dat was het enige dat ik snel voorhanden had. Hem het nu geupload naar tinypic, sorry voor de last he.

Afbeeldingslocatie: http://i29.tinypic.com/15k23a.jpg

• _the_crow_

_the_crow_

Rare vogel

Je kan er geen schijfletter aan toekennen door rechts te klikken op de partitie in kwestie en dan 'Change driveletter and paths...'?
Verwijderd schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 19:35:
Ow sorry daarvoor, maar dat was het enige dat ik snel voorhanden had. Hem het nu geupload naar tinypic, sorry voor de last he.
offtopic:
Last is een groot woord hoor. :>

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

• Onbekend

Onbekend

...

Je kan van zo'n partitie geen nieuw logisch station maken? En van het Unallocated gedeelte kan je ook helemaal niets?

Verwijderd

Topicstarter
ik heb alles kunnen verwijderen en opnieuw formatteren (na veel zoeken)

maar zal deze schijf nu nog werken op een mac?

• _the_crow_

_the_crow_

Rare vogel

Verwijderd schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 10:20:
ik heb alles kunnen verwijderen en opnieuw formatteren (na veel zoeken)

maar zal deze schijf nu nog werken op een mac?
Vermoedelijk kan je alleen NTFS formatteren. Op zich is dat wel uit te lezen onder MacOS met iets als NTFS-3G. Ik heb er geen ervaring mee, maar het schijnt zo te kunnen.

Aldus de niet-MacOS gebruiker. :P

• Zenow
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 04-10-2025
Ik heb exact hetzelfde probleem... alleen is formatteren geen optie - de drive bevat de sourcefiles van een documentaire die naar DVD moet. Het ding komt uit Afrika, dus ff terug naar de oorspronkelijke eigenaar is geen optie, en er schijnen files groter dan 6gb op te staan, dus dvd'tje branden is ook niet snel gedaan (en moet bovendien weer worden opgestuurd).
Driveletters aanpassen/toewijzen kan ook niet, die optie lijkt niet aan te staan.

p.s. het stomme is: ik heb een oude G4 hier staan, en die herkent hem ook niet..

[ Voor 8% gewijzigd door Zenow op 13-06-2008 11:47 ]

• Zenow
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 04-10-2025
Opgelost!

Door het installeren van een demo van het programma Macdrive 7 en het rebooten van windows, werd de voorheen onzichtbare drive opeens wel zichtbaar in explorer. Er zijn verschillende andere, soortgelijke programma's, zoals transmac, maar die heb ik niet geprobeerd.
De demo geeft me 6 dagen de tijd, genoeg om de bestanden over te zetten naar mijn hd, natuurlijk ;)
Pagina: 1