Xbox 360 - draadloos te verbinden met PC?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-08 09:57
Vandaag heb ik media sharing op de Xbox 360 en PC gezien. Lijkt me erg vet vooral als ik binnenkort een HD-TV heb, kan ik mooi HD films streamen! :)

Maar nu wou ik dus de connectie tussen de Xbox 360 en PC opzetten, maar helaas lukt dit niet. Ik heb een Linksys WRT54GL router (draadloos en ook bedraad), de Xbox 360 heb ik bedraad aangesloten. Mijn PC en Laptop zijn allebei draadloos verbonden met deze modem (ik heb dus geen PC bedraad aangesloten op de router), wanneer ik de connectie op de Xbox 360 test zegt hij dat hij geen PC verbinding heeft gevonden. Ik gebruik op beide PC's Windows XP SP3 met Windows Media Player 11. Ik heb de tutorials gevolgd en media delen ingeschakeld, alleen gaat het daar al mis. Beide PC's (PC en laptop) vinden de Xbox 360 niet waardoor er geen verbinding kan ontstaan.

Vraag: - Kan je de Xbox 360 bedraad en de PC's draadloos met elkaar verbinden voor het delen van video's en muziek naar de Xbox 360? Of moet ik dan perse de PC/laptop ook bedraad aansluiten.
- Als het zou moeten werken, kan iemand dan helpen? Ik heb echt tutorials gezocht en gevonden, maar steeds weer komen ze neer op het instellen van Media Player 11. Dit gaat goed alleen vindt Media Player 11 de Xbox 360 al niet. De laptop/pc vindt de console ook niet :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-08 22:50

jagermeister

Artillerie magneet :-(

Cubic X schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 11:04:
Vandaag heb ik media sharing op de Xbox 360 en PC gezien. Lijkt me erg vet vooral als ik binnenkort een HD-TV heb, kan ik mooi HD films streamen! :)

Maar nu wou ik dus de connectie tussen de Xbox 360 en PC opzetten, maar helaas lukt dit niet. Ik heb een Linksys WRT54GL router (draadloos en ook bedraad), de Xbox 360 heb ik bedraad aangesloten. Mijn PC en Laptop zijn allebei draadloos verbonden met deze modem (ik heb dus geen PC bedraad aangesloten op de router), wanneer ik de connectie op de Xbox 360 test zegt hij dat hij geen PC verbinding heeft gevonden. Ik gebruik op beide PC's Windows XP SP3 met Windows Media Player 11. Ik heb de tutorials gevolgd en media delen ingeschakeld, alleen gaat het daar al mis. Beide PC's (PC en laptop) vinden de Xbox 360 niet waardoor er geen verbinding kan ontstaan.

Vraag: - Kan je de Xbox 360 bedraad en de PC's draadloos met elkaar verbinden voor het delen van video's en muziek naar de Xbox 360? Of moet ik dan perse de PC/laptop ook bedraad aansluiten.
- Als het zou moeten werken, kan iemand dan helpen? Ik heb echt tutorials gezocht en gevonden, maar steeds weer komen ze neer op het instellen van Media Player 11. Dit gaat goed alleen vindt Media Player 11 de Xbox 360 al niet. De laptop/pc vindt de console ook niet :?
Denk dat jij hetzelfde probleem hebt als ik had. Je moet op je Xbox eens een kijkje op tabblad media nemen. Klik bijvoorbeeld op "audio" en druk daarna op "x" om een andere source te kiezen. Als het goed is staat je PC er dan wel tussen. Tijdens de tests werd/word mijn PC ook niet gevonden.

Welke video formaten, het liefst in extenties weergegeven, worden eigenlijk allemaal ondersteund door Tversity?

[ Voor 3% gewijzigd door jagermeister op 12-06-2008 11:10 ]

- specs - Download mijn custom BF2 map HIER NIET MEER

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
jagermeister schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 11:08:
[...]

Denk dat jij hetzelfde probleem hebt als ik had. Je moet op je Xbox eens een kijkje op tabblad media nemen. Klik bijvoorbeeld op "audio" en druk daarna op "x" om een andere source te kiezen. Als het goed is staat je PC er dan wel tussen. Tijdens de tests werd/word mijn PC ook niet gevonden.

Welke video formaten, het liefst in extenties weergegeven, worden eigenlijk allemaal ondersteund door Tversity?
Nope, ook dan wordt er geen enkel systeem (laptop of PC) gevonden :'(

In de router kan ik de Xbox 360, PC en laptop wel zien. Maar verbinden ho maar.

[ Voor 6% gewijzigd door Cubic X op 12-06-2008 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister

jagermeister

Cubic X schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 11:21:
[...]

Nope, ook dan wordt er geen enkel systeem (laptop of PC) gevonden :'(

In de router kan ik de Xbox 360, PC en laptop wel zien. Maar verbinden ho maar.
Krijg je wel connectie met Xbox Live?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
jagermeister schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 11:23:
[...]

Ja. Live werkt vlekkeloos. Ik heb me Xbox 360 niet aangesloten op de pc of laptop, maar gewoon naar de router zelf door middel van een draad. De PC en laptop (waar de content op staat wat ik wil streamen) zijn beide draadloos verbonden met de router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister

jagermeister

Cubic X schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 11:26:
[...]

Ja. Live werkt vlekkeloos. Ik heb me Xbox 360 niet aangesloten op de pc of laptop, maar gewoon naar de router zelf door middel van een draad. De PC en laptop (waar de content op staat wat ik wil streamen) zijn beide draadloos verbonden met de router.
Waarom heb je je PC ubehaupt draadloos verbonden? Laptop kan ik nog inkomen, maar een PC...

Maar ik heb een vermoeden dat die draadloze verbinding ertussen de boosdoener is. Zelf te weinig verstand van. Misschien moet je je vraag eens in het subforum Netwerken stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:17
jagermeister schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 11:23:
[...]

Bij mij werkt het wel goed, ik heb dezelfde opstelling staan als jij hebt. Misschien moet je eens kijken naar tversity, staat op de website ook een hele tuturial over hoe je het aan moet krijgen met een xbox. Werkt als een zonnetje.

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Cubic X schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 11:04:

Heb je internet sharing wel uit staan op beide pc's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
johnnyv.nl schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 12:01:
[...]

Heb je internet sharing wel uit staan op beide pc's?
Jup, staat uit.

Zal dat Tversity eens proberen :)

Waarom ik draadloos heb op PC? Wel, het kan gewoon :P en het scheelde mij kabels trekken. (ik ben zo'n zeikerd die die kabels niet in de weg wilt hebben, maar mooi weggewerkt achter de plinten :P ) Als het niet lukt zal ik toch een kabeltje gaan trekken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
Inmiddels TVersity geprobeerd en dit werkt helemaal niet. De eerste keer moest ik rebooten om de server te starten > lukte goed. Media erin gezet en Xbox gestart: weer geen PC/laptop gevonden op de console. Ik sluit laptop af (moest even weg) en start hem opnieuw op toen ik terug was....sindsdien wil de hele Tversity server niet meer draaien. Heb 3x herinstall en reboot gedaan, maar ook dat werkt niet. Nu wil de hele Tversity server niet meer opstarten en ben ik nog niks verder.

Mijn firewall is Eset Smart Security en een WRT54GL als router.

excuses voor de dubbelpost :'(

[ Voor 3% gewijzigd door Cubic X op 12-06-2008 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:17
Het probleem dat tversity niet meer wil opstarten weet ik geen antwoord op, maar misschien moet je eens kijken (als je dat al niet gedaan hebt) of je je poorten goed hebt openstaan. Bij tversity moet bijvoorbeeld port 41952 openstaan wil je een connectie willen maken.

*edit* heb trouwens exact dezelfde router, dus daar kan het ook niet echt aan liggen

*edit 2* Hier een stuk over als tversity niet wilt starten, misschien heb je er wat aan:

Try the following possible solutions in the order they are listed until the problem is solved:

Are you using uTorrent? It has a setting called enable UPnP port mapping which is found under (Options / Preferences / Connections / Enable UPnP Port Mapping), when enabled it appears that it is not possible to use TVersity. When you disable this setting and restart uTorrent and TVersity the service should start fine. If you are using some other P2P software, it may have similar settings, which will need to be disabled.
Reboot your computer and check again if the service started.
Uninstall all previous versions of the software and re-install the latest one, then check again if the service started.
If none of the above worked, power users can try the possible solutions mentioned below, other may need to seek assistance from power users.
Locate the TVersity menu in the Windows start menu and select “TVersity Tools -> Share Media Command Prompt”. A black command line window will open. In this window please type the command mediaserver -debug and then hit ENTER.
If no errors are displayed and you do not get back to the command prompt it means that you successfully started the media server as an application. This means that there are some problems with the way the Windows service that corresponds to the TVersity Media Server is configured on your computer. Please try again to uninstall all previous version and re-install the latest, this should fix the problem.
If a message box was displayed with the error message "The application failed to initialize properly (0xc0150002). Click on OK to terminate the application." then you are having a well known Microsoft Windows related issue that is described by Micrsosoft as some mismatch with runtime libraries related to a recent service pack installation. The solution they suggest is to re-install the latest Windows Service Pack and then restart the computer. For more information please click here.

[ Voor 88% gewijzigd door Slaapje op 12-06-2008 18:47 ]

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
@hierboven. Heb alles gedaan wat er staat en echt niks werkt. Tversity kan gewoon geen contact meer maken met de Tversity server. Herinstallaties en oudere versies geprobeerd, niks werkt op de laptop (het heeft 1x gewerkt, daarna niet meer). Op de pc draait Tversity nu wel, maar de Xbox 360 vindt nog steeds niks :?

edit: HOERA, het werkt eindelijk _/-\o_ Op de desktop Tversity en op de laptop via Media Player 11 (Tversity start nog niet). Weet niet hoe het kan, maar nu kan ik wel streamen naar de Xbox 360 _/-\o_ :)

[ Voor 24% gewijzigd door Cubic X op 13-06-2008 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:51
Mooi zo, waarschijnlijk heeft dit weinig met draadloos te maken, maar is het gewoon een standaard probleem met services. Ik heb er ook ooit lang mee geworsteld en een reinstall van windows hielp eigenlijk, services restarten en in het register kutten werkte toen zelfs niet bij mij. Ik had toen overigens wel uTorrent, misschien was dat het wel :+
Pagina: 1