Webpagina's werken niet (goed) op IIS webserver

Pagina: 1
Acties:

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19:55
Ik heb zelf een webserver (IIS) met php5 en mysql. Zelfgemaakte website heb ik geen problemen mee, maar vaak kant en klare pakketen, die op andere webservers wel werken, werken bij mij niet (volledig). In sommige gevallen krijg ik een hele witte pagina en in sommige gevallen mis ik gewoon een stuk van de pagina.

Voorbeeld is:

http://www.lethal-bans.nl/index.php?p=protest

wat natuurlijk dit moet zijn:

http://steamfriends.sourcebans.net/index.php?p=protest

Je ziet duidelijk dat er een aantal velden verdwenen zijn bij de eerste link. Ik heb geen code lopen wijzigen in de files. Ik heb dit vaker gezien bij standaard pakketen, zoals e107 (waarbij ik ook regelmatig een witte pagina kreeg). In eerste instantie dacht ik dat het gewoon slecht programmeer werk was, maar namate ik meer fouten kreeg merk ik toch dat er iets op de webserver verkeerd is... maar wat!

ik heb dit al in de index.php gezet:

error_reporting (E_ERROR | E_WARNING | E_PARSE);

en ook al: error_reporting (E_ALL);

maar ik krijg totaal niks raars te zien.. sterker nog.. de pagina's zien er gewoon hetzelfde uit.

het kan voorkomen dat de code misschien niet optimaal is, maar dan zouden deze scripts toch ook niet moeten werken op de andere servers?

[ Voor 13% gewijzigd door grote_oever op 12-06-2008 17:32 ]

• bigbeng
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-11-2021
Witte pagina's zijn (bij mij) veelal het gevolg van timeouts. Standaard mogen PHP pagina's 30 seconden doen over hun zaakjes en dan worden ze gekilled. Je kunt je aangeven dat serverside errors gelogd moeten worden in het Windows Eventlog met de volgende setting:
code:
1
error_log = syslog

In je application log kun je dan je foutmelding terugvinden.

[ Voor 10% gewijzigd door bigbeng op 12-06-2008 17:33 ]

• jealma
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

jealma

Jesus is Lord!

(overleden)
Of je gebruikt Apache ?

Avalon, Fireflight, Gaither, Point of Grace, Third Day
C2D E6400 @ 3GHz - Zalman CNPS8000 - GA-P35-DS3 - Corsair 2GB ram - Asus 9400GT - OCZ Vertex 30GB
Archlinux 64-bit + Awesome

• grote_oever
bigbeng schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 17:32:
Witte pagina's zijn (bij mij) veelal het gevolg van timeouts. Standaard mogen PHP pagina's 30 seconden doen over hun zaakjes en dan worden ze gekilled. Je kunt je aangeven dat serverside errors gelogd moeten worden in het Windows Eventlog met de volgende setting:
code:
1
error_log = syslog

In je application log kun je dan je foutmelding terugvinden.
[/code]

bedankt voor snelle reactie.. De pagina's laden over het algemeen behoorlijk snel. 30 seconden is zeker niet de tijd die hij nodig heeft. de serverside errorlogs, voer ik dat gewoon in php.ini toe?

[code]
log_errors = On
moet ik daar

code:
1
error_log = syslog

van maken? Want ik zie er niks bij staan:
; Log errors into a log file (server-specific log, stderr, or error_log (below))
; As stated above, you're strongly advised to use error logging in place of
; error displaying on production web sites.
de webserver is geen apache, maar IIS. Een half jaar geleden heb ik alle laatste versie's geinstalleerd en voor de rest weinig problemen gehad. Alleen een paar oude scriptjes van mij die zo slecht geprogrammeer waren dat ik dingen moest wijzigen.

[ Voor 11% gewijzigd door grote_oever op 12-06-2008 17:57 ]

• bigbeng
Nee, het is een aparte entry. Loop anders eens stap voor stap door php.ini, dan word je vanzelf wijzer. Volgens mij kun je op php.net ook wel het een en ander vinden over hoe je php moet instellen.

• grote_oever
bigbeng schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 18:01:
Nee, het is een aparte entry. Loop anders eens stap voor stap door php.ini, dan word je vanzelf wijzer. Volgens mij kun je op php.net ook wel het een en ander vinden over hoe je php moet instellen.
even doorgelopen en een paar dingen verandert, zoals max. upload size.. kleine dingen die helaas geen effect hebben op de pagina. Ik zie in de log van windows (c:\windows\systems32\logs\) dat de pagina gewoon geladen wordt en niet echt een fout.

Ik heb deze handeleiding aangehouden (stond gepost op www.php.net):
http://www.peterguy.com/php/install_IIS6.html#IISConfigure

één klein IIS bugje opgelost (naam van php module was phpi~1.dll) en nu werkt dat dus goed. Maar helaas.. het is niet gefixed. Ik heb helaas geen andere webserver om het de php.ini's te vergelijken. maar in de tutorials die ik gelezen heb gaan ze niet echt in op de php.ini.

• bigbeng
Je moet in de eventviewer kijken, dus eventvwr.exe opstarten. Daar staan de fouten in.

• grote_oever
owhh god.. ik moet me schamen!

keb het probleem gevonden en het had te maken met de rechten van de internet guest account! Ik had de gebruiker niet voldoende rechten gegeven :)

De pagina's worden nu allemaal volledig weergegeven!

• bigbeng
Dat is mooi :)

Heb je nog wat aan de errorlogging gehad, of ging er gewoon ineens een lichtje branden?
Pagina: 1