[PHP Certificaten] Welke zijn goed? *

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben eens rond aan het kijken voor een PHP Certificaat te halen, ik ben al redelijke lange tijd bezig met PHP, maar een certificaat is voor m'n opleiding momenteel toch wel nuttig.

Dus ik vroeg mij af, waar kan je PHP certificaten halen(Kwaliteit maakt even niet uit), en welke zijn ook echt nuttig voor later en goed? En waar zit je nog verder aan verbonden(Ervoor eerst nog cursussen etc?).

Dit ivm ik alleen gehoord heb van Zend certificaten(Het bestaan ervan, wat het inhoud verder geen kennis van) en een simpel LOI php-certificaat'je(Meer bewijsje dat je die opleiding heb gevolgd heb ik het idee, mja, dat is basis php, daar heb ik niks aan denk ik)

bedankt,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky-
  • Registratie: November 2005
  • Niet online

sky-

qn nna 👌

ZEND Certified : doen! Het is toch leuk om bij je CV erbij te zetten.
Het is vaak geen eis bij een bedrijf, maar zo kunnen ze toch een beetje zien dat je het snapt. (Betekend niet meteen dat je goed kan programmeren) Plus vaak gaat je loon dan iets omhoog.

Vaak kan je op school ook nog verschillende certificaten halen, zoals Oracle en MSSQL. Probeer deze ook te halen, je kan er best wel wat van opsteken.

[ Voor 8% gewijzigd door sky- op 12-06-2008 17:19 ]

don't be afraid of machines, be afraid of the people who build and train them.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• imp4ct
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-09 22:19
Zend Certified Engenieer certificaat behalen is idd zeer goed. Maar je goed verdiepen in OOP, Smarty zou ook geen kwaad kunnen, spijtig kan je hier niet echt certificaten in halen denk ik. OOP zit natuurlijk ook in de manual van ZCE, maa toch... 'k heb nu zelf een volledig boek erover aan't lezen, in de ZCE studie guide wordt er niet zo diep op in gegaan, maar 'k denk dat je er zeker van kan zijn als je OOP perfect on de de knie hebt dat je enorm krachtige code kan schrijven.

[ Voor 58% gewijzigd door imp4ct op 12-06-2008 21:32 ]

Bedrijf : Webtrix

Foto materiaal:
Nikon D7100 | Nikor AF-S DX 18-105mm | Nikor AF-S 50mm | Nikon SB600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ken je al met PHP? Programmeer je al geavanceerde dingen als met encapsulation, interfaces, inheritance etc etc? Zo niet dan is het ook leuk voor je CV om gewoon wat diepere boeken te lezen. Ik weet niet hoe ZCE in elkaar zit maar ik neem aan dat je als "amateurtje" niet een Certified Engenieer wordt. (ik zeg niet dat jij dat bent! :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je object-geörienteerd wilt leren programmeren, kun je beter C# of Java gebruiken. Daarbij heb je veel meer bestaande classes, die je veel betere ideeën geven dan PHP.

Ik weet niet hoezeer ZCE al ontwikkeld is, maar toen ik dat certificaat haalde stelde het niet veel voor. Het kan helpen bij de keuze voor een bepaalde sollicitant. Veel meer zou ik er niet van verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@ zktas:
Met encapsulation, interfaces en inheritance e.d. werk ik al jep. ik ben nu bezig wat bezig met het mvc-model.
En ik snap inderdaad dat als ik een amateurtje zou zijn zo 123 niet een Certified engineer wordt inderdaad :)

@ Cheatah:
Ik ben bezig met Java te leren, wat OO betreft is dat inderdaad veel uitgebreider en meer documentatie over te vinden. ik heb laatst een boek over java leren aangeschaft, hier ben ik in bezig.
Pagina: 1