Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

noob vraagje maar ik kom er niet uit

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Even een vraagje en misschien weten jullie het antwoord!

korte omschrijving probleem:

na het succesvol downloaden vanaf een nieuwsserver en instaleren van een programma kregen we ineens als bureaublad een blauwe achtergrond met in het midden een geel blok met de tekst
"your computer is infected please install a virusscanner"
De virusscanner was automatisch aL geinstalleerd (mavp heette hij geloof ik)
met zo'n schattige bugs screensaver

Nou heb ik het niet zo op ineens opkomende programma's dus gelijk het programma eraf gelazerd met het gedownloadde programma en hitmapro eroverheen en bullguard geinstalleerd

nou komt het probleem!
Ik heb nog steeds die bugs screensaver en ik kan nergens mijn screensaver veranderen!
als ik op me bureablad ga staan en rechts klik zie ik maar 3 tabs
ik mis er volgens mij een paar |:(

Weet iemand hier een oplossing voor? ik kan wel een herinstall doen maar als het op een andere manier op te lossen is ?
.
Alvast bedankt

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09:27
Welke virusscanner draait er nu?

Bos Digitale Autoservice Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

• Henridv
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Geef nog eens wat meer details:
*os
*virusscan
*welk programma

Ik stel voor dat je de nieuwste AVG (versie 8 ) installeert en eens draait.

[ Voor 0% gewijzigd door Henridv op 12-06-2008 16:48 . Reden: 8) ]

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03 14:35

_the_crow_

Rare vogel

Start->'Run...'->'Gpedit.msc'
En dan: 'User configuration'->'Administrative Templates'->'Control panel'->'Display'. Daar staat een rijtje policies waar je bepaalde tabbladen kunt in- en uitschakelen. Mogelijk dat daar wat verkeerd staat nu.

[ Voor 10% gewijzigd door _the_crow_ op 12-06-2008 16:47 ]

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09:27
_the_crow_ schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 16:45:
Start->'Run...'->'Gpedit.msc'
En dan: 'User configuration'->'Administrative Templates'->'Control panel'->'Display'. Daar staat een rijtje policies waar je bepaalde tabbladen kunt in- en uitschakelen. Mogelijk dat daar wat verkeerd staat nu.
Niet om aan te vallen, maar het lijkt me meer symptoon bestrijding ipv van de bron aan te pakken, controleren of er geen virus/spyware ed actief is.

[ Voor 3% gewijzigd door Hari-Bo op 12-06-2008 16:54 ]

Bos Digitale Autoservice Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

• LeLo
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Hari-Bo schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 16:53:
[...]

Niet om aan te vallen, maar het lijkt me meer symptoon bestrijding ipv van de bron aan te pakken, controleren of er geen virus/spyware ed actief is.
Als met een goede up-to-date virusscanner de rommel al is verwijderd, zul je alsnog handmatig deze policy moeten terugzetten. Het virus heeft het wijzigen van de achtergrond uitgeschakeld in deze policy...

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ik verplaats je topic iig even naar het juiste subforum. Lees ook gerust Beveiliging en Virussen - FAQ even door en vul je topicstart nog even aan met wat nuttige informatie

SA > BV

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03 14:35

_the_crow_

Rare vogel

Hari-Bo schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 16:53:
Ik voel me niet aangevallen. Aanvullingen en/of kritiek moet altijd mogelijk zijn. :>

Maar de TS had al uitgebreid gescanned met een aantal programma's. Ik vermoed(de) echter dat de eenmaal gewijzigde policies (als het daaraan ligt overigens), nog niet teruggezet waren. :)

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 30-11 17:56
Heb eerder zo'n grappenmaker gehad... Kun je nog je taakbeheer inkomen? Dan kun je de processen killen. Zoek vervolgens eens rond in je gehele documents en settings map naar ongeoorloofde Exe bestanden....

Carpe Diem

• ijspinguin
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 16:44
_the_crow_ schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 17:02:
[...]
Maar de TS had al uitgebreid gescanned met een aantal programma's. Ik vermoed(de) echter dat de eenmaal gewijzigde policies (als het daaraan ligt overigens), nog niet teruggezet waren. :)
Daar heb je gelijk in. Waar ikzelf aan twijfel is of het verstandig is om te vertrouwen op een scan van een virusscanner die geinstalleerd is na een "besmetting". Als ik TS was zou ik op een onbesmette pc (van een vriend ofzo) nog even een knoppicillin cd (of een Bart PE met virusscan, etc) fabriceren en de pc voor de zekerheid onderwerpen aan een grondige scan.

[ Voor 7% gewijzigd door ijspinguin op 12-06-2008 17:27 ]

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:53

chromeeh

the Gnome

Dit is hijack-ware, waarschijnlijk vind die 'virusscanner' rommel en als je deze wilt verwijderen moet je betalen om zo je pc terug terug te krijgen.

Post eens je hijack-this log? Want daar valt aan veel meer uit te halen dan uit alle vragen die tot nu toe gesteld zijn :)

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-11 09:24
Ter info, waar jij op doelt is ransom-ware. En over het algemeen werkt dat neit door het installeren van programma's die je niet wilt, maar door het ontoegankelijk maken van bestanden die je juist dierbaar zijn.

[ Voor 66% gewijzigd door frickY op 13-06-2008 13:13 ]

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:53

chromeeh

the Gnome

frickY schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 13:12:
Ter info, waar jij op doelt is ransom-ware. En over het algemeen werkt dat neit door het installeren van programma's die je niet wilt, maar door het ontoegankelijk maken van bestanden die je juist dierbaar zijn.
Mja ok als het beestje maar een naam heeft :P
Het neemt niet weg dat je een deel van de control van je pc kwijt bent, door oa de achtergrond vervangen, etc.

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

• FezzFest
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Krijgen we nog reactie van de TS ??

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 27-11 01:54
Zelf zou ik opnieuw beginnen, je kan nu niks meer vertrouwen. Of je moet willen leren wat er op de achtergrond loopt en wat er opstart. (services nakijken, autorun installeren, hijackthis installeren)

Nieuwsgroepen downloaden, gebruik dan ftd(of iets vergelijkbaars), dan krijg je info over het programma en eronder staat info van gebruikers, en dus ook of er virussen in zitten.

Wat jij nu hebt is de reden dat ik naar ubuntu ben gegaan, geen spyware, geen virussen, geen firewall, geen virusscanner, niet elke week moeten scannen op spyware en virussen. Dus eigenlijk doe ik alleen wat ik met de pc wil doen en niet de pc liggen te beschermen.
Pagina: 1