Toon posts:

Probleem met videokaarten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedemiddag iedereen,

Ik zal maar meteen ter zake komen: ik had laatst met behulp van een vriend die er wel verstand van heeft een hele computer in elkaar gezet. Alles ging goed, behalve met mijn videokaarten. Ik heb twee Club3D Radeon 3870 videokaarten. Mijn moederbord is de Asus P5E en de processor is de Intel Duo Core e8400. Mijn beeldscherm is de Syncmaster 226bw.

Het eigenlijke probleem is nu dat de computer blijkbaar maar één van de videokaarten ziet. Ik zeg 'blijkbaar' omdat hij hem wel ziet onder 'apparaatbeheer,' maar niet onder de bijgeleverde software van de videokaarten. Tevens is de kracht van de videokaarten niet te zien tijdens spellen als Crysis wat er ook weer op duid dat maar één videokaart word herkend.

Dus ik had 3Dmark gedownload, maar deze gaf nog een lagere score dan verwacht, namelijk voor zowel de processor als de videokaart(en) beneden de 4000.

Mijn maat weet ook niet wat het probleem nou eigenlijk is, en had mij aangeraden het op dit forum te vragen aangezien er hier veel computerexperts zijn. Heeft iemand enig idee waarom CrossFire niet lijkt te werken en waarom ik zulke lage scores krijg? Overigens geeft Windows Vista de computer een score van 5,7. En dat zou dan wel weer redelijk hoog moeten zijn.
Ik wacht met smacht op antwoorden.

Met vriendelijke groet,

Martin Donkersloot

(( ps: Mijn maat had gesuggeerd om de BIOS te updaten. Dit heb ik geprobeerd maar was ook gefaald: na een paar keer het bestand te hebben gedownload kreeg ik nog steeds dezelfde melding: Windows Vista herkende het bestandstype niet. Enig idee hoe ik ook dit kan oplossen? Bij voorbaat dank! ))

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

Een BIOS-update kan je vaak ook niet zomaar starten, omdat je er een flashtooltje voor nodig hebt. Maar ik zou niet overhaast dingen gaan doen.

Welke software gebruik je van de videokaarten? Want in principe zou ik alleen ATi Catalyst 8.5 downloaden inclusief de Catalyst Control Center. Daar kan je Crossfire aan- of uitzetten. :)

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Verwijderd

Topicstarter
_the_crow_ schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 16:07:
Een BIOS-update kan je vaak ook niet zomaar starten, omdat je er een flashtooltje voor nodig hebt. Maar ik zou niet overhaast dingen gaan doen.

Welke software gebruik je van de videokaarten? Want in principe zou ik alleen ATi Catalyst 8.5 downloaden inclusief de Catalyst Control Center. Daar kan je Crossfire aan- of uitzetten. :)
Een flashtooltje? Waar zou ik zo een kunnen halen?

De software die ik gebruik voor de videokaart(en) is Catalyst Control Center, ik gebruik geen anderen ervoor :P

Alvast bedankt voor je reactie!

• DefLite
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17-05 15:35

DefLite

Why so serious?

Hier is de Asus bios updater voor je moederbord(weet niet zeker of je dit nodig hebt maar zou kunnen helpen).
En hier een guide om de bios van je videokaart te flashen.
En hier is AtiFlash het flash tooltje.

Staat in Catalyst Control Center Crossfire al aan?
Drivers voor je plankje

Google ftw ; )

[ Voor 24% gewijzigd door DefLite op 12-06-2008 22:45 . Reden: driver toegevoegd na reactie sain onez ]

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19-05 17:48

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

laten we eens beginnen met chipsetdrivers...:X

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®