[Kip-Ei] GCC installeren, zonder C compiler

Pagina: 1
Acties:

• AndriesLouw
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 28-01 21:00
De situatie:
Ik gebruik voor een NAS OpenFiler (Gebasseerd op CentOS/rPath Linux) als besturingssysteem, ik heb een draadloze netwerkkaart, die prima met Ndiswrapper werkt. Ndiswrapper heeft GCC nodig.

Het probleem:
GCC is niet geïnstalleerd, en ook geen andere C compiler. Op het commando "rpm (..)" wordt niet gereageerd, omdat RPM niet geïnstalleerd is. RPM heeft volgens deze site ook GCC nodig.

Geprobeerd:
GCC installeren via rpm commando, of andere pakketmanager, beide zijn niet geïnstalleerd. Ik heb wel (de juiste (Red Hat)) .src.rpm bestanden gevonden, en dit zijn de juisten. Ik heb echter geen idee hoe deze te installeren. Met rpm2cpio (...).src.rpm | cpio -divm kan ik ze wel uitpakken, maar dit heeft geen zin, aangezien bij de ./configure ik weer stuit op het ontbreken van een C compiler. Ook geprobeerd via tar.gz GCC bestanden, maar ook hier wederom zelfde probleem: Je hebt GCC nodig om GCC te installeren :+

Is er iemand die mij (ook al is het maar een beetje) op weg kan helpen? Ik heb geen internetverbinding op de NAS (omdat ndiswrapper niet wil zonder GCC), maar ik kan wel gemakkelijk bestanden downloaden via een andere PC, en overzetten.

Specificaties | AndriesLouw.nl

• wzzrd
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-01 19:39

wzzrd

The guy with the Red Hat

Wat wil je? gcc installeren omdat het een dependency ergens van is of gcc daadwerkelijk gebruiken? Dat laatste is makkelijk: binary RPM -> rpm2cpio en je hebt gcc. Als het om de dependency gaat (wat ik een rare dependency vind voor een wrapper, maar goed), is het lastiger. Kun je niet makkelijker die RPM op een andere bak bouwen?

• AndriesLouw
Dat laatste wil ik inderdaad, GCC (en dan vooral de C Compiler ervan) gebruiken voor ndiswrapper.
Ik heb de binary RPM, en ik heb ook al rpm2cpio gebruikt, maar deze installeerd niet, het commando GCC is dan wel aanspreekbaar, maar de modules van GCC (G++/C++) niet.

Edit:
Op een andere bak bouwen, hoe doe ik dat? Niet zo zeer het bouwen, maar het overzetten.. Is er een manier om iets op een andere bak te bouwen, en vervolgens de juiste bestanden te kopiëren naar de bak die het moet hebben?

[ Voor 47% gewijzigd door AndriesLouw op 12-06-2008 16:34 ]

• wzzrd
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-01 19:39

wzzrd

The guy with the Red Hat

Mjah, rpmbuild is makkelijk daarvoor :P Aan de andere kant: ndiswrapper is maar een paar bestanden, geloof ik. Als je dat pakketje bouwt op een andere bak, zou je zelfs handmatig nog bestanden kunnen overzetten zonder al te veel moeite.

• AndriesLouw
Hoe ik ook probeer, op geen enkele wijze wil het lukken. Ik los het wel anders op: OpenFiler de deur uit, en CentOS 5 + Webmin (of een ander CP) erop, daarin heb je tenminste een fatsoenlijke pakket-manager ;)