Toon posts:

Tv kijken, gewoon beeldscherm of Televisie?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben van plan om een tv te gaan kopen van ongeveer 22 inch voor op de kamer.( vlakbij het bed)
Maar eigenlijk lijkt het me veel handiger om een gewoon beeldscherm te kopen ( ongeveer evenduur) en dan via de computer Tv te kijken, omdat het beeldscherm later dan ook als gewoon computerscherm wordt gebruikt. Het nadeel daar van is dat de computer opstarten en mediacenter aanzetten +- 1 min duurt, wat niet erg fijn is als je ff tv wilt gaan kijken.

maar mijn dell xps m1530 heeft dell Mediadirect. Dit kan je direct opstarten zonder windows of een ander os aan te hebben. het duurt bij mij dan ook zo'n 9 sec en dat vind ik nog een acceptabele tijd.
Helaas heeft Dell mediadirect geen tv functie.

Mijn vraag aan jullie? Weet iemand een Mediacenter dat je direct kan opstarten? of kan ik toch beter gewoon een televisie kopen?

Alvast bedankt.
:D

Verwijderd

In theorie klinkt het leuk, zo'n mediacenter om tv te kijken. In de praktijk vind ik het niet handig. Zo duurt het opstarten duurt altijd langer, een tv staat binnen drie tellen aan. Bovendien zet je de tv aan met de afstandsbediening, je computer moet je met een knop aanzetten. Verder heb je telkens dat Windows of je virussoftware updates heeft geïnstalleerd en dan moet je rebooten. Dat zijn dingen die je niet wil als je ontspannen tv wilt kijken. Ik zou gewoon een tv kopen dus.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 15:13:
In theorie klinkt het leuk, zo'n mediacenter om tv te kijken. In de praktijk vind ik het niet handig. Zo duurt het opstarten duurt altijd langer, een tv staat binnen drie tellen aan. Bovendien zet je de tv aan met de afstandsbediening, je computer moet je met een knop aanzetten. Verder heb je telkens dat Windows of je virussoftware updates heeft geïnstalleerd en dan moet je rebooten. Dat zijn dingen die je niet wil als je ontspannen tv wilt kijken. Ik zou gewoon een tv kopen dus.
Het opstarten zou voor mij ook de grootste reden zijn omhet niet te doen. Maar als je een Mediacenter os hebt waarmee je in 9 sec kan opstarten vind ik dat acceptabel. Verder staat bij mij de televisi bijna nooit op standby dus moet moet ik er toch altijd heenlopen om hem aan te zetten. Ook heeft een ''Mediacenter os'' minder reboots en updates lijkt mij. maar nu nog zo'n Mediacenter os vinden 8)7. trouwens, en groot voordeel van de pc is weer dat je kan opnemen waar je anders weer een harddisk recorder aan moet hangen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 15:04:
Ik ben van plan om een tv te gaan kopen van ongeveer 22 inch voor op de kamer.( vlakbij het bed)
Maar eigenlijk lijkt het me veel handiger om een gewoon beeldscherm te kopen ( ongeveer evenduur) en dan via de computer Tv te kijken, omdat het beeldscherm later dan ook als gewoon computerscherm wordt gebruikt. Het nadeel daar van is dat de computer opstarten en mediacenter aanzetten +- 1 min duurt, wat niet erg fijn is als je ff tv wilt gaan kijken.
Dan neem je toch gewoon zoiets?
Afbeeldingslocatie: http://images.play.com/covers/5447796m.jpg
Een Samsung T200HD 20" monitor/TV met een boel ingangen (2x HDMI, DVI, VGA, component, Scart-RGB) en een analoge en een DVB-T tuner. Is als TV perfect zonder mediacenter te gebruiken, en doet 't als monitor (1680x1050) meer dan prima. En 't design is imho ook nog 's heel erg mooi.

Kostte mij 2 weken geleden 299 euro, en ik heb er nog geen moment spijt van gehad.
O ja, hij heeft ook nog S/PDIF out, zodat je DD/DTS geluid wat 'ie via HDMI binnen krijgt optisch aan je surround set kunt voeren.

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Vanuit Hibernate kun je een stuk sneller opstarten. Zo'n 15 seconde denk ik.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 22:33:
[...]
Dan neem je toch gewoon zoiets?
[afbeelding]
Een Samsung T200HD 20" monitor/TV met een boel ingangen (2x HDMI, DVI, VGA, component, Scart-RGB) en een analoge en een DVB-T tuner. Is als TV perfect zonder mediacenter te gebruiken, en doet 't als monitor (1680x1050) meer dan prima. En 't design is imho ook nog 's heel erg mooi.

Kostte mij 2 weken geleden 299 euro, en ik heb er nog geen moment spijt van gehad.
O ja, hij heeft ook nog S/PDIF out, zodat je DD/DTS geluid wat 'ie via HDMI binnen krijgt optisch aan je surround set kunt voeren.
Hee dat is leuk!
Een gewone televisie en beeldscherm in een.
Aardige MS, Hoge resolutie, overal op aan te sluiten enz!
De resolutie is ook wel goed, maar ik vraag me af of het beeld ook echt netzo scherp en helder is als een gewoon computer scherm. Mijn ervaring is als ik dicht op de tv benede ga zitten dat je de pixels bijna kan tellen( nou is het ook nog zo'n oud bakbeest).

nog een paar vraagjes:

- Hoe kan je dit dan het beste op je PC aansluiten? via hdmi of gewoon vga?( ik heb hdmi:)) Het lijkt mij dat Hdmi betere qualitijd is maar dus ook meer van de videokaart vraagt...
- Waar heb je hem gekocht? Ik heb even wat rond gegooled en ik kan hem het goedkoopste vinden voor 350 euro.

bedankt voor je tip! Hier was ik zelf nog niet opgekomen.
Philflow schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 22:35:
Vanuit Hibernate kun je een stuk sneller opstarten. Zo'n 15 seconde denk ik.
Ik ben nooit zo iemand die de hele dag zn computer aanlaat of op slaapstand zet :9

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:08
En een losse TV tunerbox?

heb je afstandsbediening erbij, je scherm gaat vanzelf wel op standby bij gebrek aan signaal (als je tunerbox dus uitstaat) en je kan m altijd nog gebruiken als computerscherm.

• jdm8
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-03-2024

jdm8

PSN-id: JDM8, origineel he?

Hibernate gaat je pc ook uit hoor. Alleen voordat hij uit gaat schrijft hij de inhoud van het geheugen naar de HDD. Zo is je pc weer in dezelfde toestand als toen je hem op hibernate zette, dit gaat idd veel sneller als normaal afsluiten omdat bij het opstarten niet eerst weer alle drivers geladen hoeven te worden ed. maar bij mijn pc vind ik het toch nog wel lang duren (heb dan ook niet zo'n snelle HDD) Ik zet mijn pc bijna altijd op hibernate en zet daarna de voeding uit (ook omdat de aankop stuk is en ik mijn pc daarom opstart door de stroom er weer op te zetten, is ergens in de BIOS in te stellen :p)

[ Voor 31% gewijzigd door jdm8 op 13-06-2008 15:51 ]

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Verwijderd schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 15:26:
[...]
Ik ben nooit zo iemand die de hele dag zn computer aanlaat of op slaapstand zet :9
Precies zoals hierboven wordt beschreven, met hibernate gaat je PC volledig uit!
Ik sluit mijn PC zelden af, bijna altijd hibernate. Lekker snel.

[ Voor 10% gewijzigd door Philflow op 13-06-2008 15:50 ]

Verwijderd

Topicstarter
DJSmiley schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 15:28:
En een losse TV tunerbox?

heb je afstandsbediening erbij, je scherm gaat vanzelf wel op standby bij gebrek aan signaal (als je tunerbox dus uitstaat) en je kan m altijd nog gebruiken als computerscherm.
Tunerbox is best duur zie ik ( gemiddeld 150 euro) dan kan je beter een televisie als pc beeldscherm gebruiken. Maar ik vraag me af, is een reactie tijd van 5 ms een beetje goed op te low-gamen?( denk aan gta, battlefield, soms crysis).

steeds slaapstand zou opzich nog kunnen, maar is toch altijd nog slomer dan een gewone tv wat je als pc beeldscherm kan gebruiken.

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 15:26:
Hee dat is leuk!
Een gewone televisie en beeldscherm in een.
Aardige MS, Hoge resolutie, overal op aan te sluiten enz!
De resolutie is ook wel goed, maar ik vraag me af of het beeld ook echt netzo scherp en helder is als een gewoon computer scherm.
't Is in feite gewoon een Samsung monitor, met extra TV-functies. Daarom vind je 'm op de Samsung site ook niet bij de TV's, maar bij de monitoren. Het beeld is vergelijkbaar met elke goede 20" breedbeeld.
nog een paar vraagjes:

- Hoe kan je dit dan het beste op je PC aansluiten? via hdmi of gewoon vga?( ik heb hdmi:)) Het lijkt mij dat Hdmi betere qualitijd is maar dus ook meer van de videokaart vraagt...
VGA is in principe minder goed dan HDMI/DVI, omdat je dan 2 extra conversies krijgt (digitaal -> analoog VGA en analoog -> digitaal in 't panel). Ik heb geen videokaart met HDMI, maar via DVI is 't beeld gewoon rock steady. M'n DVD-recorder is wel via HDMI aangesloten, en dat ziet er goed uit, maar ja, die recorder is niet van HDTV-kwaliteit, dus dan haal je niet 't onderste uit de kan. M'n oude laptopje aangesloten op de VGA ingang geeft trouwens ook prima beeld, marginaal slechter dan DVI (een heel klein beetje smearing wanneer je er heel erg goed op gaat letten).

Digitaal (HDMI/DVI) vraagt overigens niets meer van je videokaart dan VGA.
- Waar heb je hem gekocht? Ik heb even wat rond gegooled en ik kan hem het goedkoopste vinden voor 350 euro.
Bij It's in Breda, maar het was hun laatste exemplaar en de doos was iets beschadigd.

Edit: Je zou ook kunnen kijken naar de Samsung 2032 MW. Zelfde panel als de T200HD, maar zonder DVB-T tuner en ietsje minder HD-features (kan bv. geen 1080p scalen). Maar is dan ook wat goedkoper en beter verkrijgbaar.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2008 11:40 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 11:29:
Edit: Je zou ook kunnen kijken naar de Samsung 2032 MW. Zelfde panel als de T200HD, maar zonder DVB-T tuner en ietsje minder HD-features (kan bv. geen 1080p scalen). Maar is dan ook wat goedkoper en beter verkrijgbaar.
Syncmaster 2032mw kan wel 1080p downscalen heb ik gelezen op verschillende fora.
O.a. mensen die er PS3 op aansloten en op 1080p instelden hadden geen problemen.

Edit: Hier vindt je de specs van de 2032mw waar o.a. staat dat hij 1080p ondersteunt. eneige verschil met de Samsung T200HD 20" is eigenlijk dat deze een hdmi-poort minder heeft en geen digitale tv-tuner heeft.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2008 12:43 ]

Verwijderd

Ah, wist ik niet, ik had alleen ergens gelezen dat de 2032MW scaler problemen had met 1080p input.

Er zijn overigens nog wel een paar andere kleine verschillen:
- de 2032MW heeft geen S/PDIF out, dus je kunt je DD/DTS audio van je HDMI input niet doorsluizen naar je surround set.
- de T200HD heeft geen zichtbare power-knop, maar een onzichtbaar aanraakvlakje boven het power lampje. maakt 't design nog wat strakker.
- de 2032MW heeft ook nog S-Video en composiet ingangen, bij de T200HD moet je dat via een SCART blokje doen.

Op het ontbreken van de DVD-T tuner na geen echte verschillen dus...

Verwijderd

Topicstarter
een vriend van mij heeft ook een Samsung Syncmaster 2032MW. Erg mooi en scherp beeld.
ik denk dat ik die ga kopen, Ik gebruik toch geen digitale tv. gister las ik dat mensen met digitale TV 1,5 seconden later de beelden ontvangen dna gewone annaloog!
bovendien is digitale tv duurder.
Maar aan de andere kant, die 30 euro verschil tussen die 2 kan ik misschien beter de t200HD kopen.

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

Zulke TV/monitoren zijn er ook van andere merken, LG bijvoorbeeld. Volgens mij zijn dit ze uit de pricewatch (gezocht: LCD schermen met scart aansluiting :)) Van LG heb je een 22 inch model vanaf 290/300 euro, voor TV kijken is groter vaak beter toch?

[ Voor 6% gewijzigd door schaduw op 14-06-2008 14:57 ]

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-02 00:48
Doe gewoon een tv joh. Ben je niet afhankelijk van een computer, die het om de meest idiote redenen kan begeven. Op die tv kun je altijd nog je computer aansluiten als je dat wilt.

Verwijderd

Bij modern.nl kost de 2032MW 275 euro, gratis thuisbezorgd. Dat scheelt dus wel ietsje meer dan 30 euro. :)

@Schaduw: die LG heeft zo te zien geen HDMI ingang...

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2008 15:05 ]

Verwijderd

Persoonlijk zou ik atm de t200hd nemen omdat deze toch wel beter voorbereid is op de toekomst (dvb-t en extra hdmi aansluiting). Voor die 30 euro op ong. 400 is het toch wel een zekerheid dat je enkele jaren voortkan.
Eén hdmi vind ik pers. wat weinig. Als je een console aansluit of pc via hdmi heb je via die weg al geen uitbreidingsmogelijkheden meer...
Die extra 30euro kan je nog veel ergernissen besparen in de toekomst. Als analoge tv bv. binnen enkele jaren wegvalt (wat wel kan gebeuren) zal je blij zijn dat je een digitale tv-tuner hebt.

Edit: Als het prijsverschil groter is zoals hier beweerd wordt is 2032mw toch wel beste keuze.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2008 19:36 ]

Verwijderd

Topicstarter
Idd, die LG heeft geen HDMI. 22" Vind ik voor gewoon computeren ook wel iets te groot. 20" is wel een mooi formaat. Ik denk dat ik voor die T200HD ga, voor die 30 euro heb je toch behoorlijk wat meer! Ook is die touch aan/uit knop ook wel strak :*)
maar ik weet nu genoeg, bedankt voor al jullie hulp! van mij mag het topic ook wel dicht, tenzij jullie er nog verder over willen discuseren.

• StanTheMan
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-02 21:09
denk ook aan de matige kwaliteit van analoge tv op media center.

Verwijderd

Topicstarter
StanTheMan schreef op zondag 15 juni 2008 @ 18:07:
denk ook aan de matige kwaliteit van analoge tv op media center.
Hmmm ja nu je het zegt zou dat best wel eens kunnen. Op een andere kamer hadden wij een pc staanmet tv kaart. de Kwaliteit daar was heel slegt maar ik dacht dat het door de kabel+ uitgang in de muur kwam. Misschien lag het ook wel aan de tv kaart.

• StanTheMan
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-02 21:09
zeker weten. Vrijwel iedereen gebruikt de Hauppauge pvr500 of 150, de beeldkwaliteit haalt het bij lange na niet bij digitale tv, maar ook niet bij gewone analoge tv vanuit de tv-tuner zelf.

Verwijderd

Kan je hier ook gewoon een normale tv-antenne op aansluiten dus niet digitaal maar gewoon analoog?
Ik heb gezocht in de User Manuel op de website van Samsung maar daar staat er niks over en zie ook geen antenne aansluiting.
Pagina: 1