[ati driver] niet full screen

Pagina: 1
Acties:

• Supermario16
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22:11
Ik werk met een HP W2408H welke via HDMI is aangesloten op mijn Radeon 3870. Onder Windows Vista driver versie 8.4 geeft hij het beeld netjes full screen weer. (1920 * 1200) Ga ik versie 8.5 installeren krijg ik (volgens het scherm) wel de goede resolutie voorgeschoteld maar zit er rondom het beeld een lelijke zwarte balk.

Nu ben ik Ubuntu hardy aan het testen welke met versie 8.5 van deze driver hetzelfde probleem heeft. :? Ik heb me helemaal kapot gezocht op internet maar kan maar bar weinig over het probleem vinden.

De optie "Scale image to full panel size" heb ik al in alle mogelijke standen geprobeerd maar geen effect.

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:18

defiant

Moderator General Chat
Nog een slachtoffer van de catalyst 8.5 drivers, het probleem werd bij mij opgelost door in de advanced versie van het catalyst control center onder DTV->Scaling Options de overscan op 0% te zetten (dit is een nieuwe optie volgens mij in 8.5).

Overigens lost dit mijn probleem alleen op bij mijn desktop resolutie, als ik bijvoorbeeld een spel start op een lagere resolutie dan heb ik weer die zwarte balken, en kan ik het niet wijzigen. Ik heb helaas nog geen tijd gehad om hier echt goed op te zoeken.

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

• Supermario16
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22:11
Die optie bestaat onder Linux niet. Onder Vista heb ik geen problemen, gewoon 8.4 geinstalleerd. Maar deze ondersteunt onder Linux de versie van X.org weer niet. :|