Na veelvuldig zonder resultaat google afstruinen en de search van got gebruikt te hebben open ik toch maar even een topic:
Een aantal jaar geleden kreeg ik via het werk van mijn vader een afgedankte canon lv-5100 projector.
Hij was op de lens gevallen, niet meer goed scherp te stellen en afgedaan als defect.
Met een beetje moeite heb ik de lens toen werkend gekregen(lees: het nodige duw en trekwerk).
Daarna werkte de beamer goed. Hij gaf heldere en correcte kleuren. Omdat ik toen der tijd eigenlijk geen goede ruimte had om de beamer te plaatsen heeft hij lang in de kast gestaan.
Inmiddels ben ik verhuisd en wilde ivm het EK de beamer maar weer eens uit de kast trekken.
Toen alles was aangesloten had het hele beeld een blauwe waas, zelfs de balken onder en boven bij films en tv waren blauw in plaats van zwart.
Ik heb toen even via mijn laptop een testscherm geprojecteerd
en hieruit bleek dat de beamer maar 4 kleuren kon projectern:
Alleen wit, geel, magenta en blauw, zelfs het zwart was blauw.
Dit komt voor als hij is aangesloten via een vga kabel en ook als via s-video
Weet iemand waar dit aan zou kunnen liggen?
Is het de lens,
de lcd of toch de lamp?
via google zelf heb ik niet veel kunnen vinden, alleen veel over blauwe strepen.
Omdat de beamer al vrij oud is vind ik het niet de moeite waard om er nog een nieuwe lamp (a 250 euro) voor te kopen maar als het een klein mankement is zou ik hem eventueel zelf kunnen repareren.
alvast bedankt.
voor specs:
http://www.projectorcentral.com/Canon-LV-5100.htm
Een aantal jaar geleden kreeg ik via het werk van mijn vader een afgedankte canon lv-5100 projector.
Hij was op de lens gevallen, niet meer goed scherp te stellen en afgedaan als defect.
Met een beetje moeite heb ik de lens toen werkend gekregen(lees: het nodige duw en trekwerk).
Daarna werkte de beamer goed. Hij gaf heldere en correcte kleuren. Omdat ik toen der tijd eigenlijk geen goede ruimte had om de beamer te plaatsen heeft hij lang in de kast gestaan.
Inmiddels ben ik verhuisd en wilde ivm het EK de beamer maar weer eens uit de kast trekken.
Toen alles was aangesloten had het hele beeld een blauwe waas, zelfs de balken onder en boven bij films en tv waren blauw in plaats van zwart.
Ik heb toen even via mijn laptop een testscherm geprojecteerd
en hieruit bleek dat de beamer maar 4 kleuren kon projectern:
Alleen wit, geel, magenta en blauw, zelfs het zwart was blauw.
Dit komt voor als hij is aangesloten via een vga kabel en ook als via s-video
Weet iemand waar dit aan zou kunnen liggen?
Is het de lens,
de lcd of toch de lamp?
via google zelf heb ik niet veel kunnen vinden, alleen veel over blauwe strepen.
Omdat de beamer al vrij oud is vind ik het niet de moeite waard om er nog een nieuwe lamp (a 250 euro) voor te kopen maar als het een klein mankement is zou ik hem eventueel zelf kunnen repareren.
alvast bedankt.
voor specs:
http://www.projectorcentral.com/Canon-LV-5100.htm
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2008 14:25 ]