Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een vaag probleem, ik gebruik After Effects Proffessional CS3 en wilde laatst een bestand naar FLV exporteren. Deze optie mist echter in mijn export to lijst en in de renderque is er uberhaupt geen optie voor flash. Ik vind dit vaag, aangezien ik wel naar swf kan exporteren via File-> Export. Ik heb al zitten googlen, maar kan niet vinden hoe het komt dat ik niet naar flv kan exporteren. Weet iemand hoe dit komt en hoe ik dit kan fixen.

Ik heb ook Flash CS3 en vroeg me af of het voor de kwaliteit uitmaakt om Flash zelf het encoden te laten doen? Dus dat ik een .mov (animation) in Flash laad en dan deze laat omzetten naar FLV.

Alvast bedankt

• jenne
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-12-2025
Volgens mij hebben we daar tegenwoordig de flash video encoder voor.

Verwijderd

Topicstarter
Die heb ik ook, maar in alle tutorials wordt er gewoon ge-exporteerd vanuit After Effects naar FLV...

• jenne
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-12-2025
Verwijderd schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 15:40:
Die heb ik ook, maar in alle tutorials wordt er gewoon ge-exporteerd vanuit After Effects naar FLV...
En die tutorial is zeker van een paar jaar terug toen FLV Encoder nog niet standard was. En nu met de combinatie van Adobe die Macromedia heeft overgenomen alles lekker bij elkaar zit.

Het is ook een slecht idee om hem direct naar FLV te doen (bv als je er later nog wat anders mee wil meer verschillende compressies ed bv.) Je kan beter gewoon zo uncompressed mogelijk doen en dan omzetten naar wat je wil.

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 25-01 14:46

mace

Sapere Aude

Met de FLV encoder kan je je video's in VP6 encoderen, dat scheelt in kwaliteit!
De export functie kon dat niet geloof ik.

[ Voor 21% gewijzigd door mace op 12-06-2008 16:11 ]

Verwijderd

je doet dat door ipv hem in de render que te zetten, via file -> export hem te exporteren.

veel succes

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 13:54:
en vroeg me af of het voor de kwaliteit uitmaakt om Flash zelf het encoden te laten doen? Dus dat ik een .mov (animation) in Flash laad en dan deze laat omzetten naar FLV.

Alvast bedankt
dit is 1 stap meer, 1 stap minder kwaliteit
over het algemeen geld, hoe meer stappen er tussen zitten hoe meer kwaliteit verlies (dit zal niet op het blote oog te zien zijn maar waarschijnlijk gaat je klant (of de afdeling internet) er ook nog wat mee doen.
Dus hoe minder stappen, hoe beter.

Wij leveren tegenwoordig steeds minder FLV bestanden aan. Simpelweg omdat ze vaak weer 1 setting vergeten door te geven. Vaak hebben de internet afdelingen zelf flash en kunnen ze daar het precies zo omzetten als ze willen. Geef iig een extra uncomp. QT. Dan kunnen ze er altijd mee uit de voeten.
Pagina: 1