Items zoeken zonder prijs?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbr
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-04 17:03

bbr

Silence is but another sound

Topicstarter
Als je een search doet, naar bijv "turtle beach", krijg je geen resultaten.

Echter : pricewatch: Turtle Beach Ear Force HPA2
Er staat wel degelijk een turtle beach head set in de database.

Hoe kan je het voor elkaar krijgen om dit soort resultaten wel terug te krijgen?
Er zijn er namelijk meer van turtle beach, en ik wilde die alvast submitten. Maar wil kijken welke er al in staan zodat ik geen dubbele instuur.

[ Voor 16% gewijzigd door bbr op 12-06-2008 13:39 ]

Listen to the voices in your head.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Bij de pricewatch search moet je op het tabblad "Prijs" de minimum prijs weghalen zodat je ook kan zoeken op producten zonder prijs.
Of je gebruikt de search bij de product reviews :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01:21

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
In het catagorieoverzicht de bovenste zoekvoorwaarde uitschakelen: prijs => €0, dan zie je ook prijsloze producten.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbr

bbr

Topicstarter
Ah, vaag, ok.
Zou denken dat ie standaard dat zou doen.

Gevonden iig, thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randal Peelen
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-09 21:00
Het valt me op dat de genoemde hoofdtelefoon wel netjes een EAN nummer heeft, maar (nog) geen prijzen. Je kunt er dus vanuit gaan dat geen van de bij ons aangesloten shop's het apparaat verkoopt. Anders was het product automatisch gekoppeld aan hun prijzen. Mocht je producten willen submitten is dat misschien een leuke om op te letten, met ean of productnummer verschijnen de prijzen immers automatisch :)
bbr schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 13:49:
Ah, vaag, ok.
Zou denken dat ie standaard dat zou doen.

Gevonden iig, thx!
Dat doet hij niet automatisch omdat veel producten in de loop van tijd niet meer verkocht worden en daarom onzichtbaar mogen zijn. Het is natuurlijk niet nuttig als je tussen de processors een honderdtal P3's tegenkomt, terwijl die nergens meer te koop zijn ;)

[ Voor 35% gewijzigd door Randal Peelen op 12-06-2008 13:56 ]

http://twitter.com/randalpeelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Voor mij is het logisch om producten zonder prijs standaard te verbergen, voor een reguliere zoekopdracht heb je er niets aan. Dan zoek je tenslotte producten die je ook kunt kopen.
Wat ik overigens wel jammer vind is dat je ze ook niet vindt met een gerichte zoekopdracht, bijvoorbeeld op productnummer. Via google krijg je dan wel een link naar de (prijsloze) pagina, terwijl je gewoon niets vindt met tweakers' eigen search.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbr

bbr

Topicstarter
Zit wat in.

Hoe kom je normaal aan het EAN nummer? Ben ze nog niet veel tegen gekomen namelijk.

Ref code wel, maar dat zal uniek per shop zijn : Ref. Code: TBHPA2USB
http://limexb.netdirector...ones_For_the_PC_TBHPA2USB

[ Voor 10% gewijzigd door bbr op 12-06-2008 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randal Peelen
Vaak komt de ean bij de fabrikant vandaan en soms moet je hiervoor in een pdf oid duiken. Alternatieven zijn in een productdatabase als icecat.biz te kijken, een zoekmachine als google of preisroboter.de te gebruiken, een winkel te vinden die de informatie heeft of bij andere prijsvergelijkers kijken.

@ DirkW; je kunt prima op productnummer of ean zoeken in de Pricewatch, echter moeten deze wel zijn ingevuld. Hier werken wij hard aan, maar er zijn helaas nog meer producten dan mankracht, dus het kan voorkomen dat we een en ander missen. Voor de genoemde hoofdtelefoon is bij ons geen productnummer / sku ingevuld. Om dat aan te vullen staat er rechts boven een knopje info verbeteren waarmee je ons een handje kunt helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Nee dat bedoel ik niet, als ik naar deze zoek bijvoorbeeld:
Dan vul ik gewoon de code HD322HJ in om hem snel te vinden, maar dat levert geen resultaat.
HD103UJ invullen levert direct het juiste product als eerste op.

Het eerste product heeft dus geen prijs, het tweede wel. Voor de rest zijn de ingevoerde gegevens op gelijk niveau.

Edit: Na even beter gekeken te hebben zie ik dat ook hier de prijs kan worden aangepast onder de derde tab, hier de nul weghalen en het werkt ook. Hier had ik dus zelf niet goed genoeg gekeken.

[ Voor 27% gewijzigd door Dirk op 12-06-2008 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randal Peelen
Klopt... en dat is dus inderdaad nog wel eens verwarrend, blijkt uit het feit dat we hier minstens wekelijks wel vragen over krijgen. Levert bovendien nog wel eens submits op van producten die we er al in hebben staan.

De reden dat een product prijsloos is, is meestal dat het geen juiste sku en/of ean heeft, of dat het simpelweg niet populair genoeg is. Mocht zoiets je opvallen, en je hebt toevallig de juiste sku of ean gezien, dan kun je de pricewatch admins heel blij maken door op productinformatie verbeteren te klikken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Dan moesten ook de fabrikanten wat duidelijker wezen, als ik op hun eigen productpagina's kijk zie ik zelden productnummers of iets dergelijks staan waaraan ik kan zien dat ik zeker het goede product te pakken heb. Dat is soms erg verwarrend en jullie kan ik dan ook niet helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randal Peelen
Story of my life :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 01-10 23:59

Wiethoofd

Broadcast TOM

Even nog over waarom de productinfo klopt bij de Turtle Beach HPA2:
Ik heb em gesubmit omdat ik anders m'n review niet kon typen, verder was ik toch bezig met de productinfo in te vullen en heb ik meteen de EAN codes etc die op de verpakking stonden er bij in gezet.

Review staat ook al een tijdje online :+

Verder is het zo dat als je in de pricewatch zit bij een merk of soort onderdeel dat het zoeken zonder prijs niet werkt.

[ Voor 16% gewijzigd door Wiethoofd op 01-09-2008 10:57 ]

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Pagina: 1