Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[XP] meerdere snelkoppelingen in één icoon

Pagina: 1
Acties:

• Ramenta
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22-04-2023
Op m'n pc heb ik drie verschillende mappen (die ik graag gescheiden wil houden) waar downloads in terecht komen van verschillende programma's. Aangezien deze mappen nogal verscholen liggen in de dieptes van mijn harde schijven en ik er vaak in moet kijken, leek het me handig om snelkoppelingen naar deze mappen te plaatsen op mijn bureaublad.

Om ruimte te besparen ben ik nu eigenlijk opzoek naar een manier waarop ik via één icoontje op mijn desktop de verschillende mappen kan bereiken (ik klik op het icoontje en krijg vervolgens de keuze welke map ik wil bekijken of iets in die richting). Heeft iemand een idee hoe ik dit voor elkaar zou kunnen krijgen?

Alvast bedankt! _/-\o_

• Invisible_man
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15:32
Ik zelf zou daar een programmatje voor schrijven, maar of dat voor jou een optie is?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Schrijf een batchbestandje dat die dingen opent. Wil je echt kunnen kiezen dan kun je dat er evt ook nog inzetten.

• FitTiv
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:03
Kan je geen batchscriptje maken dat dat voor je doet?
Bijv gewoon dubbelklikken op dat batfile, en dat dan alle mappen geopend worden?

EDIT: net te laat O+

[ Voor 9% gewijzigd door FitTiv op 12-06-2008 12:18 ]

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 05:31
code:
1
2
3
explorer x:\map1
explorer x:\map2
explorer x:\map3

En gaan met die banaan. Moet zeggen dat het niet echt een mooie oplossing is. Wellicht is het makkelijk om die 3 folders gewoon te verplaatsen naar 1 "rootfolder" en een snelkoppeling naar die laatste te maken. Kwestie van downloadlocaties aanpassen lijkt me.

• Codeman680
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13-06-2023
Een andere mogelijkheid is, om het commando subst te gebruiken in een batch file.

-> subst <drive letter>: <Download pad>
Waarbij x: een vrije drive letter is.

Hiermee kan je in de verkenner naar drive x: gaan, en zie je gelijk de bestanden.
Het is een mapping naar je download dir. Indien je dit voor 3 locaties wilt doen, moet je het commande 3x uitvoeren. Met elk hun eigen drive letter.

Zet de batch onder opstarten van je startmenu en het word gelijk gestart bij het inloggen/opstarten van de PC. :D

Verwijderd

Iemand hier van junctions gehoort? Zo makkelijk....

Raadpleeg even

http://support.microsoft.com/kb/205524

Suc7

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Waarom denkt iedereen zo moelijk ....

Maak een mapje aan op je bureaublad en plaats daar je snelkoppelingen in :+

niet een echte Tweaker manier maar toch ....

Jullie proberen nu met 1 knop 3 mappen te openen maar dat geeft die helemaal niet aan _/-\o_

[ Voor 22% gewijzigd door LuckY op 12-06-2008 13:45 ]

Pagina: 1