Meerdere tunnels via eminent EM 4013??

Pagina: 1
Acties:

• Nielemann
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 27-12-2021
Ik wil mijn VPN verbinding geschikt maken voor meerdere gebruikers.
De configuratie van het Windows XP systeem, dat als host dient, is in orde. Ik heb daar een range aangegeven voor het toekennen van IP's (en daarmee het max. aantal gebruikers vastgelegd). Toch is het nog niet mogelijk om met meerderen tegelijk in te loggen.

Wat zoekwerk in diverse forums leert mij dat ook de router (waar de host mee verbonden is) meerdere verbindingen moet toestaan om dit voor elkaar te krijgen.

Je voelt hem al aankomen:
Kan iemand mij vertellen of dit met de Eminent EM4013 mogelijk is? En zo ja, hoe configureer ik dat?

Gr. Niels

• Nielemann
iemand??

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06:39

lier

MikroTik nerd

Het is mij niet helemaal duidelijk wat je bedoelt. Heb je het hier over uitgaande of binnenkomende VPN connecties ? Draai je een VPN server op de XP machine ?

Overigens, heb je al contact gehad met Eminent (wat het meest voor de hand liggend is ?) ?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Nielemann
Het gaat hier om het toestaan van meerdere binnenkomende verbindingen (en i.d.d. in dit geval dus op het XP systeem).

• lier

lier

MikroTik nerd

In het kader van configureren:

Je moet je VPN poort (bijvoorbeeld 1723) forwarden en daarnaast moet je het GRE protocol toestaan. Hopelijk kan je op basis hiervan iets vinden ?

• Nielemann
Ik denk niet dat ik het daar moet zoeken. Ik heb de VPN verbinding opzich al werkend, d.w.z. mensen kunnen inloggen op de server. Alleen dus niet met meerderen tegelijk.

Ik heb op andere forums gelezen dat de router vaak het probleem is, gewoonweg omdat ze niet geschikt zijn voor het gelijktijdig opzetten van meerdere verbindingen. Ik had gehoopt dat iemand dat voor dit type router al eens had uitgezocht.

• lier

lier

MikroTik nerd

Misschien dan toch maar contact op nemen met de fabrikant/importeur van Eminent...

• Nielemann
Reactie van Eminent:

Geachte heer,
Dit ligt niet aan uw router. Windows XP staat maximaal 1 VPN client toe om tegelijk te verbinden. De functionaliteit is beperkt in het OS zelf, niet in uw router.

Maar hier staat toch iets anders:

http://technet.microsoft.com/en-us/library/bb457127(TechNet.10).aspx

"Networking Features
Many networking features are identical in Windows XP Professional and Windows XP Home Edition. The main differences involve connection limits and simplification. While Windows XP Professional allows up to 10 simultaneous file-sharing connections, Windows XP Home Edition allows up to five connections only."

Voor de duidelijkheid: het gaat dus om een XP prof. systeem

[ Voor 4% gewijzigd door Nielemann op 18-06-2008 10:30 ]

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Filesharing Connections is iets anders dan een VPN .....

• Nielemann
je hebt helemaal gelijk:

"Microsoft also supports a single-connection PPTP and L2TP/IPsec-based remote access server in Windows 2000 Professional, Windows 2000 Server (standalone), Windows XP Professional, and Windows Vista (all versions) through the Incoming Connections feature of the Network Connections folder."

Dan gaat het helaas over...

Ik heb wel begrepen dat het met sommige routertypes wel te realiseren is (ingebouwde server functies???). Ik bedoel dus van buiten toegang tot je thuisnetwerk realiseren.

Iemand ervaringen? Over welke merken routers hebben we het dan?

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Draytek heeft dat volgens mij ... moet je even op de site kijken...

dan zet je inderdaad een router naar router VPN op

• Nielemann
oh dus dat houdt in dat alle "clients" ook zo'n router moeten hebben.....
dat is natuurlijk prijstechnisch niet zo gunstig ;-)

Er zijn toch ook (freeware) programmaatjes waarmee ik een VPN kan opzetten, buiten Windows om?

[ Voor 28% gewijzigd door Nielemann op 18-06-2008 14:20 ]

Pagina: 1