Het is al een tijdje geleden dat ik met Linux aan de gang ben geweest. Maar ik had afgelopen dagen wel weer even zin om er mee bezig te gaan en dat wordt direct afgestaft.

Ik heb de netinstall cd van Debian gedownload. Mijn pc geboot met cd erin en zo de installatie gestart. De installatie werkte prima. Na de installatie wordt er opnieuw opgestart. Dan gaat het mis. POST->Grub-> gaat prima dan komt de hele brei tekst van hardware? Tijdens deze brei tekst komt er regelmatig een 'lost interrupt' voorbij vliegen. Op den duur komt mijn muis en tobo voorbij: HID device enz... en daarna krijg ik een aantal meldingen:
ide-cd:cmd 0x3 timed out.
-hdb: lost interrupt
-hda: lost interrupt
Vervolgens krijg ik de (ongeveer) melding: No root system dropping to shell.
Ik heb hier op gezocht op google en heb 3 'oplossingen' kunnen vinden:
-voeding stuk/niet voldoende
-hdd(s) stuk
-DMA uitzetten
De bovenste twee getest (daarnaast in Win nooit een probleem) en de onderste kan ik niet instellen in mijn bios. Ik heb echter wel alle instellingen gehad die iets met de schijfcontrollers te maken hadden en niets heeft geholpen.
Ik heb het idee dat mijn hardware niet ondersteunt wordt? Iemand die dit kan bevestigen of mij in de goede richting kan wijzen hoe dit op te lossen?
Mijn systeem:
Intel C2D6850
Gigabyte GA-DS3R
2Gb kingston Hyperx
8800GT pcie card
WD 36Gb raptor sata
WD 500Gb sata
NEC sata dvd-r/w
Tagan 600watt power supply
Ik heb de netinstall cd van Debian gedownload. Mijn pc geboot met cd erin en zo de installatie gestart. De installatie werkte prima. Na de installatie wordt er opnieuw opgestart. Dan gaat het mis. POST->Grub-> gaat prima dan komt de hele brei tekst van hardware? Tijdens deze brei tekst komt er regelmatig een 'lost interrupt' voorbij vliegen. Op den duur komt mijn muis en tobo voorbij: HID device enz... en daarna krijg ik een aantal meldingen:
ide-cd:cmd 0x3 timed out.
Vervolgens krijg ik de (ongeveer) melding: No root system dropping to shell.
Ik heb hier op gezocht op google en heb 3 'oplossingen' kunnen vinden:
-voeding stuk/niet voldoende
-hdd(s) stuk
-DMA uitzetten
De bovenste twee getest (daarnaast in Win nooit een probleem) en de onderste kan ik niet instellen in mijn bios. Ik heb echter wel alle instellingen gehad die iets met de schijfcontrollers te maken hadden en niets heeft geholpen.
Ik heb het idee dat mijn hardware niet ondersteunt wordt? Iemand die dit kan bevestigen of mij in de goede richting kan wijzen hoe dit op te lossen?
Mijn systeem:
Intel C2D6850
Gigabyte GA-DS3R
2Gb kingston Hyperx
8800GT pcie card
WD 36Gb raptor sata
WD 500Gb sata
NEC sata dvd-r/w
Tagan 600watt power supply