• Sandor Scheffer
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 04-12-2025
sorry dat ik een (op het eerste gezicht) makkelijke vraag hier post ....
maar ik heb vele uren research gedaan en wil extra zeker zijn, ook omdat ik bij de vorige aankoop (ook vele uren research EN gechecked hier) toch het verkeerde heb gekocht, wil ik het nu wel goed doen :)

ok, het is als volgt:
- ik heb waterkoeling (Thermochill PA120.3 is het relevante object, 3*120mm) aangeschaft
- en een kast (Cooler Master Cosmos)
- die 2 zijn niet goed te combineren :(
- de kast is echt super mooi enzo, maar ik krijg de grote radiator er niet goed in (zelfs na wat breken/zagen)
- het past nu net in de kast tegen de bovenkant, maar voor 1 van de 120mm delen is het blik niet helemaal weg, geen shroud, fans direct tegen rad en ze blazen ipv zuigen
- resultaat is dan ook een teleurstellende performance

ik kan ermee leven dat ik nu een andere kast moet kopen, maar dan moet het wel goed zijn, mijn idee is:
- om de Cooler Master CM Stacker STC-T01 te kopen
- en dan het radiator boven op de kast (met afstandhouders, shroud, fans en fanguards) te plaatsen

de volgende vraagjes:
- gaat dit werken c.q. is dat een goed plan?
- is er ergens een setje van afstandhouders te koop?
- is dat bovenop bevestigen handig?
- is er niet een andere kast waar het rad (zonder modden) mooi in kan?

P.S.
nogmaals excuus voor de simpele vraag, echter specs zoeken is makkelijk, inschatten of zaken (makkelijk) gaan passen is zonder het daadwerklijk geprobeerd te hebben veel lastiger :)

• lredev
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22-11-2025
Sandor Scheffer schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 10:56:

- is er ergens een setje van afstandhouders te koop?
Van setjes weet ik niets, maar ik denk dat je bij de gamma met wat draadeind, paar ringen en moertjes een heel eind komt.

Wil je wat mooier maken: Ze hebben ook van die hele dunne aluminium pijpjes, zoek eentje die om je draadeind past, en met 4 gelijke lengtes heb je gelijk mooie afstand bussen.

MOER
RING
RADIATOR
RING
ALUMINIUMPIJP
RING
PLAATSTAAL BOVENKANTKAST
RING
MOER

Door al het bovenstaande heen loopt dan het draadstaal. Er is op GoT wel ergens een case te vinden die dat heeft. Zag ik ergens voor bij komen, al weet ik niet meer waar :P

• msicaron
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 28-01 22:42
lredev schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 11:48:
[...]

Wil je wat mooier maken: Ze hebben ook van die hele dunne aluminium pijpjes, zoek eentje die om je draadeind past, en met 4 gelijke lengtes heb je gelijk mooie afstand bussen.
Dit noemen ze ook wel afstandhouders :P

'Ours is the age which is proud of machines that think, and suspicious of men who try to' (H. Mumford Jones)

• R-O-Y
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-06-2025

R-O-Y

Ik maak mijn zinnen nooit

ALs je een mooie waterkoeling-kast zoekt is dit misschien wat:
http://www.cool-prices.nl...%20CA-01B-B-SL%20no%20PSU

Heel goedkoop en zeer mooi gemaakt. Een 360mm rad past bovenin. Er is plek voor 8 harddisks in een rail-systeem. De cd/dvd spelers klik je ook vast. Wordt zeer kompleet geleverd. Het weegt wel 15 kilo dacht ik.

Deze kast heb ik ook en die weegt atm 30 kilo met alles erin. Ook waterkoeling. Zie het gewoon als tip, als je het geen mooie kast vind ben je snel klaar ;)

Youtube Download ubersnel.nl

• Putyah
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 28-01 13:15
Is dit niet iest praktischer ipv een hele nieuwe kast. Heb je niet alles intern maar is wel goedkoper.

• jdm8
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-03-2024

jdm8

PSN-id: JDM8, origineel he?

Deze heeft er wel een 360 rad in, of is jouw rad nog dikker? productreview: Cooler Master Cosmos S review door ShaquilleMoreno Onderaan in de review staat dat jouw rad neit compatible is, maar de reviewer gebruikt hem wel :?

[ Voor 29% gewijzigd door jdm8 op 12-06-2008 17:58 ]

• lredev
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22-11-2025
msicaron schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 13:10:
[...]

Dit noemen ze ook wel afstandhouders :P
Okee, veel duikelijker nu... 8)7
Putyah schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 15:21:
Is dit niet iest praktischer ipv een hele nieuwe kast. Heb je niet alles intern maar is wel goedkoper.
Dat bedoelde ik ongeveer, maar dan bovenop :P

• diedazz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Maak anders pics van je modificaties, kunnen we misschien samen zo iets oplossen? scheelt ook weer veel in je portomoweinig waarschijnlijk...

Get Airflow, save the world.

• Sandor Scheffer
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 04-12-2025
ik heb niet de Comos "S" denk ik, bij mij zater er maar 2*120mm gaten bovening, ook een deurtje

mijn rad is inderdaad te dik, met alles op elkaargeperst heb ik nog 1 mm over tot de DIMM's

geld is niet echt het probleem, tis ook hobby dus het mag wat kosten, ik wil het wel goed gedaan hebben, die rads hangend achter de kast vind ik niet "goed gedaan" :)
Pagina: 1