pc-prive, hoe werkt die financiering?

Pagina: 1
Acties:
  • 683 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Excrusiator
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15-07 07:31
Ik weet niet echt waar ik deze topic moet plaatsen maar ik denk dat het hier het nog het beste past omdat het over hardware gaat en hier een gedeelte van de topics (indeirect) met pc-prive projecten te maken hebben.

Ik zit met de volgende vraag:
Ik wil meegaan doen met het pc-prive project waar ik werk. Alleen vraag ik mij af hoe lang ik dan voor die pc moet betalen.

Ik werk maar parttime daar en nu vraag ik mij af wat voor invloed dit heeft op de regeling voor de pc.

details:
Ik heb een nul-uren contract voor onbepaalde tijd. Ik werk gemiddeld 8 uur per week.

<HunterPro> HAL: is Excru intelligent?
<HAL> HunterPro: Hijs weer lekker intelligent.
* Excru aait HAL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-06 16:09
Kun je niet gewoon de pc in 1 keer betalen? (beetje overleggen met de baas)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeepey
  • Laatst online: 21:19
Voor zover ik weet kun je dat gewoon onderling regelen met je baas.
Ik heb het zo gedaan dat m'n baas in eerste instantie gewoon de PC betaald en vervolgens iedere maand wat op m'n salaris kort. Na 'n paar maanden was ie dus weer terugbetaald.

Btw, als je niet boven de belastingvrije-som uitkomt met je salaris heb je er dus nix aan...

Vertalen.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Excrusiator
Op maandag 19 februari 2001 20:25 schreef jeepey het volgende:
Voor zover ik weet kun je dat gewoon onderling regelen met je baas.
Ik heb het zo gedaan dat m'n baas in eerste instantie gewoon de PC betaald en vervolgens iedere maand wat op m'n salaris kort. Na 'n paar maanden was ie dus weer terugbetaald.

Btw, als je niet boven de belastingvrije-som uitkomt met je salaris heb je er dus nix aan...
Ik kom inderdaad niet boven de belastingvrije-som. Je zegt dat ik er dan niets aan heb, op welke manier dan?

* Excru aait HAL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uibeltje
  • Laatst online: 13:02

uibeltje

Idiotheque

Vaak betaald de werkgever een bepaald bedrag, bv. 2000 gulden, de meerprijs betaal je met ADV of vakantie uren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:20

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Financiering is net als rest van het project afhankelijk van je werkgever ;)...

Gewoon even overleggen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeepey
Het voordeel van een Pc-prive project is dat de computer wordt betaald met je 'salaris'.
Hierdoor daalt dus je belastbaar inkomen, waardoor je minder belasting hoeft te betalen.
Stel je betaalt 50% belasting en je hoeft nu over 5000,- minder belasting te betalen --> voordeel van 2500,-. De belastingdienst betaald dus de helft van je PC. :)

Als je sowieso geen belasting hoeft te betalen vervalt dit voordeel dus --> kun je net zo goed zelf een computer kopen :)

Vertalen.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Excrusiator
Op maandag 19 februari 2001 20:37 schreef uibeltje het volgende:
Vaak betaald de werkgever een bepaald bedrag, bv. 2000 gulden, de meerprijs betaal je met ADV of vakantie uren.
Hmm. Ik heb zover ik weet geen adv, wel vakantie dagen. En ik verdien ongeveer per maand f500,-.

* Excru aait HAL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miles
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20:09
Ook als je heel weinig verdient heeft een Pc prive project wel nut.
Je betaald meestal die pc met je bruto uurloon. Je bruto uurloon gaat dus omlaag.
Hoe weinig je ook verdient, je betaald altijd belasting. Alleen als je meer uren in de week werkt of meer salaris ontvangt betaal je meer belasting en is zo'n pcprive project dus aantrekkelijker, omdat de werkgever meer betaald.
Als het een beetje knap opgezet project is kan je vast wel bij Personeelszaken ofzo navragen of zo'n project voor jou voordeel heeft. En meestal zit er ook wel een rekenvoorbeeldje bij. Dat je kunt zien hoeveel die pc jou per maand kost als de pc 1000 gulden zou kosten en wat je voordeel dan is. Voor een pc van 3400 kun je die bedragen dan dus met 3.4 vermenigvuldigen.

Wel vind ik persoonlijk dat je in het geval van een totale configuratie goed uit moet kijken of bij de lokale pcboer niet een systeem staat wat veel beter aan jouw wensen voldoet en misschien ook wel voordeliger is. (Dat is, als je het geld natuurlijk hebt liggen, want een ander voordeel van pc-prive is dat je volgende week een pc krijgt die je pas over drie jaar afbetaald hebt, dat kan erg makkelijk zijn als je graag iets wilt maar het geld niet hebt. Hoe stom het ook klinkt, elke maand een klein bedrag bruto minder kan minder hard aankomen dan 3500 gulden in een keer betalen. Maar over drie jaar uitbetaald zijn en dan een oud systeem hebben staan kan ook tegenvallen)

Mijn ervaring met pc-prive is dat er een configuratie neergezet wordt die wel klinkt "Met pentium IV" maar waar dan een onboard geluids/videokaart opzit en een boel spul dat je eigenlijk niet wilt en andere dingen die je wel wilt en er niet bijzitten.

Nou, in ieder geval succes bij je keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het verschilt geloof ik per werkgever...

Bij mij:? Je koopt een pc, levert bonnetje in bij de baas en die haalt het weer van je bruto loon af, dus hoef je netto minder te betalen...
Zoiets dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeepey
Op dinsdag 20 februari 2001 20:17 schreef miles het volgende:
Ook als je heel weinig verdient heeft een Pc prive project wel nut.
Je betaald meestal die pc met je bruto uurloon. Je bruto uurloon gaat dus omlaag.
Hoe weinig je ook verdient, je betaald altijd belasting.
Ehh, ik weet niet in welk land jij woont maar in Nederland kennen we een belastingvrije-som. Met het nieuwe belastingstelsel ligt die voor de gemiddelde Nederlander geloof ik rond de 5500,-. Als je dus niet meer dan dit bedrag per jaar verdient dan betaal je geen belasting...

Tenminste, zo heb ik het vroeger geleerd :)

Vertalen.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-07 11:23
PC-prive-project.

* Alleen mensen die aantoonbaar hun privé-pc kunnen gebruiken voor hun werk (cursus telt niet mee) mogen meedoen.
* Maximale bedrag is eenmalig netto 5000 gulden, incl. BTW.
* Je betaalt hem met je bruto salaris, maar je mag met het restant van je salaris NIET onder het CAO loon komen. Dit houdt in, dat als je CAO-loon 20 gulden bruto is, en je verdient 22,50 bruto, dat je per uur maximaal 2,50 aan je PC mag afbetalen. Afgezien natuurlijk van overuren.

Voor dit soort vragen moet je je richten tot de boekhouder op je werk.

Houdoe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Excrusiator
Thanks, het is me nu een beetje duidelijker geworden. :)

Wat ik mij ga kopen is een laptopje (minder snel waardevermindering) en omdat ik al meer dan een jaar 'zo'n ding' wil hebben maar ik kon het nooit betalen.
En ik krijg binnenkort een game pc van mijn ouders ivm met mijn slagen die ik helemaal zelf mag indelen zolang hij maar onder de F5000,- gulden zit. :)

En ik kan hem zeker voor mijn werk gebruiken, de pc die ik gebruik op het werk wordt in de ochtend gebruikt door iemand anders en als ik er 's middags kom zit zij soms nog te werken. Kan ik dus alleen wat werk op de server verrichten wat soms nogal bar weining is als er niets is gebeurd. Daarom is zo'n laptop handig voor mij, sleep ik gewoon overal naartoe en sluit hem aan op het netwerk waar ik hem nodig heb. :)
Kan ik eindelijk makkelijker testen wat de gevolgen zijn voor clients als ik iets verander op het netwerk (er is geen client pc in de server ruimte, geen plaats. kan ik dus altijd gaan lopen als ik iets verander, en op een dag als het niet meezit zijn het nogal wat
kilometers.... :r)

Ik zal morgen eens mijn collega van de administratie die hier over gaat ondervragen. Dan laat ik jullie wel horen hoe het precies op mijn werk zit met pc-prive.

* Excru aait HAL

Pagina: 1