[win2k3 Std] éénzijdig netwerkverkeer (naar buiten)

Pagina: 1
Acties:

• lucaspr
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-12-2025
Windows 2003 standaard editie server, met een aantal mensen erop die hun werk nu niet kunnen doen...

Zoals je ziet kan ik wel op internet met de server en pingen naar verschillende machines/routers hier in het netwerk kan ook, geen enkel probleem. Maar naar de server toe pingen vanaf een machine/router werkt niet.

De server is tevens een dhcp server die nu ook niets meer uitdeelt. Dat heeft een router nu overgenomen, waardoor het internet op de verschillende pc's weer werkt. Maar de printers e.d. werken niet, want die staan in de AD (lopen via de server)

Ik dacht/denk aan een firewall die het verkeer tegenhoud, alleen die is niet geinstalleerd. Ja, er staat een antiviruspakket op: Sophos. Maar de management console geeft ook aan dat er geen firewall actief is. Het uitschakelen van de services van Sophos bied ook geen soelaas. Het resetten van het tcp/ip protocol ook niet (netsh reset winsock / netsh int reset ip (o.i.d.) ).

Ik denk nog steeds aan een firewall, maar ik zou het eerlijk gezegd niet meer weten, waar ik die moet zoeken. Iemand nog een idee??

-= Als je het niet probeert, weet je niet of je het kunt =-

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Verkeerd subnetmask ingesteld?

Vicariously I live while the whole world dies

• lucaspr
Nee, allemaal 10.0.1.0/8

Net even de tcp/ip filters (van windows) bekeken, maar die staan ook uit, dus alles zou moeten kunnen. Vanaf de server naar de server pingen kan wel.

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Draait de DHCP nog wel ? aangezien er geen adressen worden uitgedeeld ?
Kan het niet zijn dat je Routing (als je dat gebruikt) verkeerd ingestelt staat?
of is je netwerkkaart kapot?

• lucaspr
Ja DHCP draait en is ge-autoriseerd. Netwerkkaart kapot... Zou kunnen, er zitten er 2 in... Even 1 uitschakelen door de stekker er uit te halen.

Zo even de resultaten.

Routing is niet ingeschakeld, RAS wel, maar die loopt weer via de DHCP op de server...

Werkt ook niet op 1 netwerkkaart

Kan toch haast niet zo zijn dat alles gisteren nog functioneerde en vandaag alleen naar de server toe niet meer werkt? (hoop ik)

[ Voor 44% gewijzigd door lucaspr op 12-06-2008 10:43 ]

• LuckY
  • Niet online
Backups ?

• lucaspr
Uiteraard aanwezig. Alleen persoonlijk heb ik nog nooit een backup op een server terug hoeven te zetten. Dus daar ben ik ietwat huiverig voor.Normaal doet mijn baas dat, maar die is naar zwitserland (uiteraard net nu!). Maar bij gebrek aan keuze...

Dan ga ik de backup van maandag terugplaatsen.

Alleen de systemstate zou goed moeten zijn volgens mijn baas klopt dat?

Eerst nog wat anders.. Zou een update van Sophos of windows dit kunnen veroorzaken? Want er is VANACHT een update voor windows geinstalleerd.. Dat ik daar niet eerder op kwam....

[ Voor 15% gewijzigd door lucaspr op 12-06-2008 10:53 ]

• LuckY
  • Niet online
je kan hem proberen te uninstallen .... of even nazoeken of meer mensen er last van hebben...

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Inderdaad even kijken welke updates hij vannacht heeft binnengehaald en die weer de-installeren en je server opnieuw starten.

Sowieso, werkt een serverherstart niet?

• LuckY
  • Niet online
Zou kunnen , Maar je heb ook de kans dat een service zoals de AD helemaal niet meer opstart .. of iets anders crasht ...

• lucaspr
Vicarious schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 11:02:
Inderdaad even kijken welke updates hij vannacht heeft binnengehaald en die weer de-installeren en je server opnieuw starten.

Sowieso, werkt een serverherstart niet?
Nee, dat heb ik als eerste geprobeerd. Dat leek mij ook de oplossing. Het is wel allemaal een beetje vreemd.. Druk bezig met de updates.. Dit zijn de kb nummers:
kb890830
kb950762
kb950759
kb951698
kb949014
kb950760

• lucaspr
En het functioneerd weer. 1 van deze updates zorgt dus voor de problemen. Een keer kijken als hier niemand aanwezig hoeft te zijn welke van de 6 het veroorzaakt. In ieder geval hartelijk dank voor het meedenken! Das toch een grote kracht van dit forum!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Prima joh. Laat het nog ff weten als je weet welke het is, dan kunnen gasten in jouw situatie het hier misschien wel terugvinden ;)

Pagina: 1