Toon posts:

Ontbrekende voeding

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedenmorgen,

Hopelijk staat mijn topic hier goed.
Van de week heb ik een 19" server case gekregen van een maat.

Echter is er geen voeding meer bij, deze was destijds overleden.
Hij heeft echter geen idee wat het merk is van de kast en van de voeding die er in zat.

Op de kast geen info kunne vinden.
Gister alvast alle hardware ingebouwd maar nu dus nog alleen opzoek naar een geschikte voeding.

In onderstaande foto zie je hoe de kast er uit ziet.
Aan de linkerkant net onder de ventilator zit de aansluiting van de voeding.
Deze zal doorgekoppeld moeten worden naar de voeding zelf aangezien de plaats van de voeding rechts onder is.

Heb al een gewone atx voeding geprobeerd alleen kom ik dan niet weg met met mijn power kabel.
omdraaien van de voeding kan ook niet want dan blaast hij alleen maar warme lucht de kast in.

Hopelijk kan iemand van hier mij verder helpen.

Groeten Stephan

Mijn Serverkast:
Afbeeldingslocatie: http://www.leondriver.nl/Fotos/Server/Kast_Zonder_Voeding.jpg

Verwijderd

Het ziet er uit als een AT-aansluiting.

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Draai de ventiliator in de voeding om, blaast-ie weer naar buiten.

Verwijderd

Topicstarter
RemcoDelft schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 10:08:
Draai de ventiliator in de voeding om, blaast-ie weer naar buiten.
Is een optie alleen is de voeding dan niet vast te zetten.
En ben bang dat de kabels dan wat aan de korte kant zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 10:06:
Het ziet er uit als een AT-aansluiting.
Heb je toevallig een voorbeeld van zo'n voeding?
dan weet ik waar ik na kan zoeken.

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

tweakers.net/pricewatch?
of de V&A?

Staan vast wel AT voedingen in (in de laatste).
Vervang het mobo trouwens maar, dan heb je een stuk meer performance (omdat AT mobo's niet echt de allernieuwste hardware ondersteunen :+).

Verwijderd

Topicstarter
Boudewijn schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 10:46:
tweakers.net/pricewatch?
of de V&A?

Staan vast wel AT voedingen in (in de laatste).
Vervang het mobo trouwens maar, dan heb je een stuk meer performance (omdat AT mobo's niet echt de allernieuwste hardware ondersteunen :+).
Mobo = Moederboard??

Mijn P4BE moederboard is inmiddels een jaar of 6 oud.
Was niet van plan om deze gaat te vervangen.
Anders kan ik niet zo goed een hele nieuwe server aan gaan schaffen.
Maar daar heb ik het geld niet voor momenteel.

Het word een Linux server voor de data van mijn website.
Dus veel performance heb ik niet nodig voolopig vermoed ik.

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

AT spul is lastig met spare-parts.

Als je het profi wil gaan doen (waarom een 1U kast anders) zou ik een nette ATX voeding nemen.
Scheelt berg gedoe.

Sowieso: een P4BE klinkt als een asus P4 based mobo, en dat is geen AT meer lijkt me.

Verwijderd

Topicstarter
Ja komt ook uit een normale pc gaat mij er alleen om zoals in de openings post staat dat ik een voeding moet hebben die ook in de kast past.

een ATX past er wil in maar ik kan dan niet met me powerkabel wegkomen aangezien ik maar 1,5 cm ruimte heb voor de kabel.

Heb nog geen ATX voedingen kunnen vinden met de power aansluiting aan de zelfde kant als de overige kabels die me moederboard, schijven en cdrom van power voorziet

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2008 11:17 ]

Verwijderd

Dus als ik het goed begrijp dan heb je je eigen ATX moederbord in een AT kast gezet? Als je dan maar door hebt dat je de aan-uitschakelaar niet op de reguliere manier kan aansluiten.

De handigste oplossing lijkt mij gewoon een ATX verlengkabel. Die zijn vast wel ergens te koop.

Edit: Als ik even een plaatje met een hogere resolutie (hier) bekijk, dan zie ik dat de ATX aansluiting op jouw moederbord net boven de IDE aansluiting zit, naast het Asus logo op de ATA kabel. Mijn timmermansoog zegt dat dat een cm of 15 naar de voeding is en dat je dat makkelijk moet kunnen halen met een standaard kabel.

Zoals ik het nu begrijp probeer je een ATX voeding aan te sluiten aan de AT aansluiting net onder de fan aan de linkerkant. Het lijkt me sterk dat dat gaat passen.

Oftewel, wat is nu eigenlijk je probleem? Kan je het beter omschrijven? Foto's (high res)?

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2008 11:21 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 11:16:
Als je dan maar door hebt dat je de aan-uitschakelaar niet op de reguliere manier kan aansluiten.
Met andere woorden ik heb er niks aan :S
Iemand een uitleg van wat het verschil is?
Verwijderd schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 11:16:
De handigste oplossing lijkt mij gewoon een ATX verlengkabel. Die zijn vast wel ergens te koop.
Toevallig een voorbeeld waar?
Heb al 6 uur lopen zoeken in webshops, marktplaats en ebay maar nog niks kunnen vinden :S

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2008 11:22 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 11:20:
[...]

[...]

Heb al 6 uur lopen zoeken in webshops, marktplaats en ebay maar nog niks kunnen vinden :S
Het primaire verschil tussen AT en ATX is dat AT met een schakelaar werkt. Aan is aan en uit is uit. ATX daarentegen wordt aangezet door kort een verbinding te maken tussen twee polen. De voordelen zijn dat een ATX moederbord zich zelf aan en uit kan zetten (WoL, etc.) zonder de beperking van de hoofdschakelaar die aan of uit staat.

Hier kwam ik de eerste ATX verlengkabel tegen die je waarschijnlijk niet nodig hebt.

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Verwijderd schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 11:20:
[...]

Google of wiki.
Wikipedia: AT (form factor)
Waarop dan wel ? :?

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:41
Jongens, hou eens op over dat AT gedoe.
Waar halen jullie vandaan dat het AT apparatuur is? Ik zie een ATX-bord met ATX-aansluiting in een kast zitten waar ook de ATX backplate gewoon op past. Alleen omdat de voeding niet op de standaard plek zit, is er een andere aansluiting gemaakt.

Maar dat heeft dus helemaal niets met AT te maken.

[ Voor 38% gewijzigd door dreamscape op 12-06-2008 11:44 ]

Punctuality is the politeness of kings

• catfish
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-11 10:44
AT of ATX doet er niet echt toe, in het slechtste geval zet je een ATX power knop in de kast (je bent tweaker of je bent het niet)
als ik het goed begrijp zoek de topicstarter naar een voeding waarbij de 220V aansluiting aan dezelfde kant zit als de andere kabels, bij een normale voeding zit die aan de tegenovergestelde kant.
veel succes met zoeken dan, want bij de reguliere voedingen heb ik het nog nooit gezien

Verwijderd

Topicstarter
catfish schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 11:54:
AT of ATX doet er niet echt toe, in het slechtste geval zet je een ATX power knop in de kast (je bent tweaker of je bent het niet)
als ik het goed begrijp zoek de topicstarter naar een voeding waarbij de 220V aansluiting aan dezelfde kant zit als de andere kabels, bij een normale voeding zit die aan de tegenovergestelde kant.
veel succes met zoeken dan, want bij de reguliere voedingen heb ik het nog nooit gezien
Dat is idd waar ik naar zoek.
Blijkbaar bestaan deze dus niet :(

Of ik een tweaker ben of niet dat laat ik dan maar in het midden.
Iemand toevalig powerkabels gezien met een haakse hoek die niet meer dan een cm buiten de voeding uit steekt?

Ben der niet zo'n voorstander van om voedingskabel lot te gaan maken om zelf wat te fabriceren
omdat ik geen kortsluitproblemen wil hebben.

EDIT: Mogelijk de oplossing gevonden :)
vanmiddag maar even bij de electrozaak kijken

Afbeeldingslocatie: http://www.aurora-kontakt.nl/produkten/communicatie/computer/654217.jpg

apparaatsteker
computer
female
zwart
654217
haaks

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2008 12:16 ]

Verwijderd

Volgens mij begin ik het nu pas te snappen.

Er hoort bij deze kast een interne powerkabel te lopen van de voeding naar de aansluiting links onder de fan. Deze zit dan aan de achterkant van de kast, alwaar je aan de buitenkant een normale voedingskabel in moet zetten.

1. Een hoekkabel is inderdaad een oplossing.
2. Of je voeding openschroeven om er een powerkabel op te solderen (niet aan te raden als je niet electronisch - technisch bent aangelegd).
3. De voeding meer naar de harde schijf verplaatsen zodat je het bochtje wel kunt maken
4. een passende voeding zoeken, het zal vast niet de enige kast met een interne powerkabel zijn.

Excuses voor het denken dat het een AT aansluiting is. De aansluiting linksboven lijkt op een AT schakelaar, maar zoals al eerder gezegd zou het met een high res plaatje al een stuk duidelijker zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 12:37:
Volgens mij begin ik het nu pas te snappen.

Er hoort bij deze kast een interne powerkabel te lopen van de voeding naar de aansluiting links onder de fan. Deze zit dan aan de achterkant van de kast, alwaar je aan de buitenkant een normale voedingskabel in moet zetten.

1. Een hoekkabel is inderdaad een oplossing.
2. Of je voeding openschroeven om er een powerkabel op te solderen (niet aan te raden als je niet electronisch - technisch bent aangelegd).
3. De voeding meer naar de harde schijf verplaatsen zodat je het bochtje wel kunt maken
4. een passende voeding zoeken, het zal vast niet de enige kast met een interne powerkabel zijn.

Excuses voor het denken dat het een AT aansluiting is. De aansluiting linksboven lijkt op een AT schakelaar, maar zoals al eerder gezegd zou het met een high res plaatje al een stuk duidelijker zijn.
1. Deze ga ik vanmiddag maar ffies kopen bij de electronica winkel.
2. Ondanks mijn electronische kennis niet echt de 1e oplossing waar ik voor zou kiezen.
3. Verplaatsen word lastig aangezien ik dan alles moet opschijven in de richting van het moederboard.
4. Passende voeding heb ik al naar gezocht maar nog niks kunnen vinden voor ATX.
Een andere maat van me werkt bij Quote en is aan het navragen of die er zijn voor ATX.

Had het plaatje verkleind omdat die maar 600 breed mocht zijn.
Zag later dat deze automatisch geschaald werd.

Klik op de foto voor een grote afbeelding:

Afbeeldingslocatie: http://www.leondriver.nl/Fotos/Server/Kast_Zonder_Voeding.jpg

iig alvast hartelijk dank voor het mee denken en reageren.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2008 14:06 ]

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Gewoon even googlen op het model van je moederbord of het AT of ATX is.
Net al voor je proberen te doen, maar de site van asus lag eruit.

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:41
Boudewijn schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 14:24:
Gewoon even googlen op het model van je moederbord of het AT of ATX is.
Net al voor je proberen te doen, maar de site van asus lag eruit.
Dit is ATX. Dat zie je toch?
En als je het niet ziet, neem het maar van mij aan: het is ATX. :)

Op de high-res foto is zelfs te zien dat in die beugel rechts in principe een normale ATX-voeding moet kunnen. Alleen moet je dus even zorgen dat de stroomaansluiting daarvoor goed werkt, door inderdaad zo'n haakse stekker te gebruiken of de voeding open te schroeven en er zelf een kabel aan te maken.

Punctuality is the politeness of kings

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:13
Of je haalt de koeler links bovenin weg en plaatst die rechtsonderin en zet de voeding links boven, maar dan moet je toch aardig wat werk verrichten. Daarnaast kun je voor de stekker nog een gaat maken oid.

• rauzer
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-04-2024
duidelijk atx, een at voeding heeft ook andere aansluitingen voor stroom naar het moederbord.

op dit plaatje zie je een moederbord dat beide aansluitingen aan boord heeft:
Afbeeldingslocatie: http://www.pinrepair.com/pin2000/power3.jpg

de at aansluiting wordt op het moment gebruikt. je moet dus een atx voeding hebben. (btw, je kunt in een at kast gewoon een atx voeding schroeven en vice versa, schroeven zitten op dezelfde plek..)

edit:
voor meer info check deze twee sites:
AT: http://www.pcguide.com/ref/power/sup/formLPX-c.html
ATX http://www.pcguide.com/ref/power/sup/formATX-c.html

check vooral de connectors naar het moederbord.

[ Voor 21% gewijzigd door rauzer op 12-06-2008 14:56 ]

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

dreamscape schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 14:38:
[...]

Dit is ATX. Dat zie je toch?
En als je het niet ziet, neem het maar van mij aan: het is ATX. :)
True.

Plaatje laadde hier niet, maar nu wel.
Duidelijk gevalletje ATX ja.

Verwijderd

Topicstarter
Is een ATX idd er was alleen sprake van een AT voeding ivm de aansluiting in de kast maar iemand wat verkeerd gezien.
Moederboard komt uit mijn oude tower. Welke ik nog goed genoeg vond voor een server.
Moets alleen ffies een nieuwe voeding bestellen.

@ Arunia Links boven past geen voeding.
De fan die daar zit zou ik niet naar onder te hoeven zetten want daar zitten er al 2 ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2008 14:58 ]

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:13
Ok, dat had ik nog niet gezien. Maar was eerder gewoon een idee.
AT voeding zou ik nooit op een ATX proberen te zetten. Al is het maar om het vermogen.
Je moet dus kijken of je de voeding zo kan plaatsen dat je dus ook genoeg lengte in de kabels hebt. Naar buiten met de huidige stekker is altijd wel te doen, dus daar hoef je niet echt naar te kijken.

Verwijderd

Topicstarter
Arunia schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 15:04:
AT voeding zou ik nooit op een ATX proberen te zetten. Al is het maar om het vermogen.
Je moet dus kijken of je de voeding zo kan plaatsen dat je dus ook genoeg lengte in de kabels hebt. Naar buiten met de huidige stekker is altijd wel te doen, dus daar hoef je niet echt naar te kijken.
Denk dat ik er met die haakse stekker wel kom.
Eventueel paar kleine busjes er tussen plaatsen dat ik 5mm meer speling heb.
Had gister al een kabeltje gemaakt die van de aansluiting links naar de voeding kan.
Dus alleen even de voedingsstekker vervangen en ATX voeding erin en dan zou het moeten werken.

Daarna ffies kijken of de VGA kaart en Netwerk kaart nog goed zijn.
En even kijken of ik nog iets kan maken voor links boven, wil daar eigelijk mijn schijven hebben.
En dan op de plek van de huidige schijf de floppy drive.
Kan ik mijn Raid ook teminste configureren.

Anders de usb floppy maar eens testen ;)

• rauzer
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-04-2024
Arunia schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 15:04:
dat kan ook helemaal niet want de stekkers van een at voeding passen niet op een atx moederbord, lees je überhaupt wel iets wat gepost wordt?
Pagina: 1