Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Kan niet meer inloggen vanwege chipset driver update

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedemorgen.
Gisteren heb ik de chipset drivers voor mijn moederbord (Asus A8N-SLI Premium) gedownload van de Nvidia site (http://www.nvidia.com/object/nforce_nf4_win2k_6.86.html). Bij het installeren geeft hij aan dat dit x64 Vista drivers zijn, maar op aanraden toch geinstalleerd. Achteraf blijkt dat het inderdaad verkeerde drivers zijn, met als gevolg dat ik op geen enkele manier Windows meer in kom. USB wordt niet meer herkend en PS/2 muis en toetsenbord werken ook niet :|
Misschien heeft iemand enig idee hoe zonder Windows opnieuw te moeten installeren de boel weer aan de gang te helpen? Met een LiveCD de default drivers terugzetten o.i.d.?
Bij voorbaat dank.

EDIT: Vergeten te melden dat ik en WinXP 32-bit OS draai.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2008 09:24 ]

• Eximius
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 26-09 23:12
Begin is met veilige modus? (F8 tijdens opstarten) of werkt toetsenbord dan ook niet?
In dat geval even met PS2 toetsenbord proberen.

Verwijderd

Topicstarter
Ook gedaan. Geen toetsenbord en muis in USB of PS/2 in veilige modus. 8)7

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-11 20:08

dominic

will code for food

USB pci kaartje erin stoppen, daar je kbord op aansluiten en gaan.

Download my music on SoundCloud

• beascob
  • Registratie: Juli 2004
  • Nu online
kan je in de BIOS settings bekijken en veranderen? Zodat je windows-cd als opstartcd werkt?
Dan krijg je toch kans om o.a. chipsetdrivers te laden?

gewaarwordingshorizon

Verwijderd

Topicstarter
dominic schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 08:44:
USB pci kaartje erin stoppen, daar je kbord op aansluiten en gaan.
Oe, dat zou meesterlijk zijn. Maar worden die niet aangestuurd door de USB host controller?

• PBloem
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Als je een mogelijkheid hebt om een systeem restore te doen is het probleem mogelijk ook al op te lossen..

Verwijderd

Topicstarter
beascob schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 08:52:
kan je in de BIOS settings bekijken en veranderen? Zodat je windows-cd als opstartcd werkt?
Dan krijg je toch kans om o.a. chipsetdrivers te laden?
Van CD opstarten is geen punt. Kan ik daarmee drivers op het huidig geinstalleerde OS terug naar default brengen, zonder een complete herstelactie uit te moeten voeren?

Verwijderd

Topicstarter
PBloem schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 08:54:
Als je een mogelijkheid hebt om een systeem restore te doen is het probleem mogelijk ook al op te lossen..
System Restore binnen Windows, er van uit gaande dat je die bedoelt, was mijn eerste optie. Hier kom ik helaas niet meer. Een restore via de installatie-cd is zo ongeveer mijn laatste hoop :/

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:11
Tot het moment dat Windows opstart stuurt het BIOS de USB-controller aan. Je zou dus gewoon in het opstartmenu moeten kunnen komen en de laatst bekende werkende configuratie herstellen.

Verwijderd

Topicstarter
frickY schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 09:05:
Tot het moment dat Windows opstart stuurt het BIOS de USB-controller aan. Je zou dus gewoon in het opstartmenu moeten kunnen komen en de laatst bekende werkende configuratie herstellen.
Jep, ik kan inderdaad m.b.v. F8 een 'last known good configuration' kiezen. Dit heb ik geprobeerd, maar maakt helaas ook geen verschil. Denkt Windows dat de huidige config de laatste bekende goede config is ofzo? :?
Pagina: 1