USB Muis en Tobo valt uit bij aansluiting USB apparaat

Pagina: 1
Acties:

• PostalDude
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 28-11 09:14
Hallo! Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!
Heb al een aantal topics doorgezocht en daar kon ik het antwoord niet vinden.

Ik heb 4 USB apparaten op mijn PC, mijn Muis(Logitech G5), mijn tobo (Logitech G15), Printer (HP Photosmart 5250 oid), en een externe USB HDD, die bijna nooit aan staat.

Bovenop mijn PC heb ik nog 2 extra USB sloten (deze zijn ook goed aangesloten)
Als ik een USB kabel heb naar MINI-B dan doet mijn telefoon,mp3 speler,camera, whatever het prima op zo een poort.

Echter stop ik daar een USB in van bijv. een USB Missile launcher, scanner oid dan gaat hij hem detecteren. Dan hoor ik 2 sec. daarna het afkoppel USB geluidje en is mijn muis dood + functionaliteit van tobo, ik kan echter nog wel typen!

In beide is geen werking meer te krijgen tenzij ik reboot en het apparaat afkoppel.
Laat ik die erop zitten dan werkt de muis/tobo alsnog niet!

Kan iemand mij please! hiermee helpen?

(USB hub enz werkt niet, kan ze wel aan het werk krijgen via usb poorten van mijn G15)

• sjunnie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:41

sjunnie

U mag ook Sjun zeggen

USB hub enz werkt niet
Hebben we het dan over een powered hub?
Mijn eerste gedachte was namelijk overschrijding van de maximale stroomafname op de usb-poorten.

If you can judge a wise man by the color of his skin then mister you're a better man than I

• PostalDude
Nee, gewoon zon splitter naar 4 poorten heb ik gebruikt (sweex ofzo)
En ik heb een interne gebruikt, zon PCI kaartje zeg maar met 2 usb poorten en dan moet je het kabeltje aansluiten op een USB aansluiting op je mobo (zon blauwe connector)

Hoe kan ik die stroomafname verhogen oid dan?
En helpt het ook als ik de muis of tobo 1 poort naar onderen doe?dus dat ze niet meer naast elkaar zitten (zag ik in een ander topic staan)

• sjunnie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:41

sjunnie

U mag ook Sjun zeggen

Ik zou zeggen, probeer het eens?
Een muis of tobo zal zoveel stroom niet afnemen, maar een scanner waarschijnlijk des te meer.

De beste manier om je maximale stroomafname naar boven te schroeven is een powered hubje, in veel gevallen kun je dan 0,5 ampere per poortje afnemen.

If you can judge a wise man by the color of his skin then mister you're a better man than I

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
Het lijkt inderdaad op een teveel aan vermogen wat gevraagd wordt. Zo heb ik een 2.5" usb disk die zijn stroom betrekt van de USB poort. Die wil zichzelf nog wel eens uitschakelen als ik ook de telefoon aan de pc heb hangen.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

• PostalDude
Danku voor alle hulp!
Ben echter al achter het probleem.

ipv de Externe hdd had ik daar een Microsoft Wireless Gaming Receiver op zitten (om je wireless xbox360 controller @ pc te gebruiken)
Nadat ik deze eruit heb gehaald werkt alles weer vlekkeloos!

Toch allemaal bedankt voor de moeite!
Pagina: 1