[WSUS] vraag mbt express installation files

Pagina: 1
Acties:

• 2bmws
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16-07-2025
Ik zit me momenteel in te lezen in de "Deploying MS WSUS guide 3.0 SP1" en hier kom ik het volgende tegen:
Using Express installation files: You can use express installation files to limit the bandwidth consumed on your local network.
...

Not all updates are good candidates for distribution using express installation files
bij de express installation files wordt alleen het verschil in de files overgepompt ipv de complete file.
dat scheelt aanzienlijk in de bandbreedte.

maar omdat eigenlijk dus niet alle updates daar echt geschikt voor zijn volgens Microsoft wil ik dat dus alleen gebruiken voor laptops die draadloos werken, voor de vaste werkplekken die toch met een draadje aan het netwerk hangen zou ik de gewone updates willen gebruiken.

Kan dat of niet? Die info kan ik er dus niet in terug vinden :(

Time is an illusion, Lunchtime doubly so

• pennenlikker
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20-01 15:13
Kan dit niet gewoon met een computer group?

Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip

• 2bmws
Ik kan dat nou net niet vinden of ik dat op die manier kan splitsen.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

In de meest ideale situatie heb je daarvoor een downstream WSUS doos liggen die wel de approvals van je bovenliggende WSUS doosch overneemt, maar de updates zelf als express package installeert.

Aan de andere kant : WSUS en WU zelf maken toch al gebruik van bits 2.0 waardoor het effect op je gebruikte bandbreedte toch al aardig netjes verdeeld wordt.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• 2bmws
Ok dus eigenlijk moet ik in dat geval een 2de wsus server neerzetten voor de updates naar de laptops toe die dan met de express installations werkt. en de andere bak doet de vaste werkplekken en de approvals naar de wsus-laptop bak.

Ik moet gewoon met express werken ivm de lage bandbreedte van het wireless hier, elk accesspoint wordt door minimaal 12 laptops gebruikt. dus :w snelheid.