Ik geef toe: een beetje vage titel, maar ik kan het niet anders omschrijven.
Eerst het systeem waar het om gaat:
Asus Barebone Vintage2-AH2 Crush 51PV, SATA2, VGA (= ASUS M2NPV-VM MoBo)
AMD Athlon 64 3200+ 2.0GHz HT 512kB AM2
Kingston 2x512MB & 2x1024MB DDR2 SDRAM PC4200 CL4.0
Samsung 200GB SATA300 8MB FDB, SP2004C
Win XP SP3
Dit systeem draait al twee jaar als een naaimachientje, maar gisterenavond heb ik een paar crashes meegemaakt. Het was telkens na een paar minuten en het beeld ging helemaal "flippen". Net alsof je de antenne van een oude TV verkeerd gedraaid hebt. Allemaal horizontale lijnen, waar je het laatste scherm nog net in kan herkennen.
Temperaturen vlak voor de crash zijn normaal. Fanspeed ook en de voltages leken mij ook gewoon stabiel.
Het lampje van de HDD ging continu branden, maar ik hoorde geen activiteit.
De enige optie is: stekker uittrekken.
Intussen heb ik een nachtje Memtest gedraaid en deze heeft geen errors gevonden.
Terwijl ik dit schrijf, draait hij ook weer ca. 45 minuten normaal.
De vragen zijn natuurlijk:
1. Iemand enig idee?
2. Zijn er nog programma's die ik vanuit Dos of van een bootcd kan laten draaien (ala memtest) om verder uit te zoeken wat het kan zijn?
Eerst het systeem waar het om gaat:
Asus Barebone Vintage2-AH2 Crush 51PV, SATA2, VGA (= ASUS M2NPV-VM MoBo)
AMD Athlon 64 3200+ 2.0GHz HT 512kB AM2
Kingston 2x512MB & 2x1024MB DDR2 SDRAM PC4200 CL4.0
Samsung 200GB SATA300 8MB FDB, SP2004C
Win XP SP3
Dit systeem draait al twee jaar als een naaimachientje, maar gisterenavond heb ik een paar crashes meegemaakt. Het was telkens na een paar minuten en het beeld ging helemaal "flippen". Net alsof je de antenne van een oude TV verkeerd gedraaid hebt. Allemaal horizontale lijnen, waar je het laatste scherm nog net in kan herkennen.
Temperaturen vlak voor de crash zijn normaal. Fanspeed ook en de voltages leken mij ook gewoon stabiel.
Het lampje van de HDD ging continu branden, maar ik hoorde geen activiteit.
De enige optie is: stekker uittrekken.
Intussen heb ik een nachtje Memtest gedraaid en deze heeft geen errors gevonden.
Terwijl ik dit schrijf, draait hij ook weer ca. 45 minuten normaal.
De vragen zijn natuurlijk:
1. Iemand enig idee?
2. Zijn er nog programma's die ik vanuit Dos of van een bootcd kan laten draaien (ala memtest) om verder uit te zoeken wat het kan zijn?