Toon posts:

Suggestie! Nog een grafiekje!

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Is het misschien mogelijk om een dynamisch grafiek te bouwen van de prijzen van een aantal producten. Ik zou graag onder moederborden, X38/X48 chipsets, een grafiek zien met een normaal distributie (heet dat zo?) en zo zien waar het prijs top punt/sweet spot is. Met andere woorden wat is het meest voorkomende prijs in een bepaalde product category. Graag ook met en zonder transport kosten gerekend. M'n wiskunde is niet in orde, hoop dat ik toch wat begrijpelijks heb kunnen uit gekramen :P

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:01

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

:? Ik zie het nut niet echt in van zo'n functie? De bedoeling van de pricewatch is toch juist om de laagste prijs te vinden en niet de meest voorkomende prijs? Ik denk dat je wat duidelijker uit moet leggen waarom deze functie onmisbaar is voor de pricewatch :)

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goed punt, maar de bedrijven die de laagste prijzen hebben zijn niet perse de beste bedrijven als je de oordelingen bekijkt. Ik weet dat ik dit niet eerder vermeld heb, maar als dat ook in de opbouw van het grafiek verwerkt kan worden. Zou geweldig zijn, al sla je me dood hoe :) Oh en als je de transport kosten toe voegt dan kan het zijn dat het niet meer de laagste prijs is meer. Er is ook een element van niewsgierigheid met mijn idee moet ik wel zeggen :)

Cheapest isn't always the best :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:10

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

De beoordeling van de bedrijven zie je toch in het prijsoverzicht van een artikel? En daar zie je ook de prijzen, je kunt je dan toch zelf een beeld vormen van hoe de prijsverdeling is?
Ik zie ook niet het nut om te weten voor welke prijs de meeste bedrijven het aanbieden.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Nu online

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
sowieso, er wordt al een gemiddelde prijs aangegeven. Je kunt dus eenvoudig zien wanneer een enkele shop op een gegeven moment (diep) onder de normale prijs duikt, het gemiddelde zakt dan veel minder dan de laagste prijs doet.

Als je van producten onderling wil zien welke het best voor jou geschikt is, sorteer je op prijs en zoek je naar het eerste product dat aan jouw voorwaarden voldoet en bij een winkel te krijgen is waar jij wil kopen. Als het daar significant duurder is kijk je nog een paar producten verder. Vooral als je de zoekvoorwaarden goed instelt heb je zo het product gevonden dat voor de laagste prijs aan jouw voorwaarden voldoet. En dat zonder nou direct te weten wat er nou gemiddeld voor een catagorie producten wordt gevraagd, want dat is vaak een getal waar je niets mee kan omdat de features sterk kunnen verschillen.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.