Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

msn webcam gedoe

Pagina: 1
Acties:
  • 209 views

Verwijderd

Topicstarter
hey hallo,

ik doe wat computerbeheer voor een klein bedrijfje en de baas heeft het vermoeden dat er nogal wat gebruik van msn enz wordt gemaakt. ik kan deze services niet blokkeren, omdat ook voor zakelijk gebruik (intern) gebruik wordt gemaakt van msn.

nou ben ik opzoek gegaan naar msn loggers enz en ben uitgekomen op msn webcam hack. een of andere trojan die mij de msn gesprekken en zelfs webcams zou moeten kunnen openen. zoder dat iemand het ziet.

ik mis hier alleen een tutorial voor om het ook werkelijk uit te proberen. kan iemand van jullie mij hier meer over uitleggen? (het is dus niet voor illegaalgebruik, maar ter controle van onze medewerkers)

alvast bedankt!

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12:17
Sorry maar 'msn wordt ook voor intern gebruikt'
kijk dan is naar windows messenger.. is een kale versie, voordeel hiervan is.. je kunt een lokale server hier voor draaien.

Ook heb je de mogelijkheid als alles via een proxy gaat, dan kun je de logs bekijken etc, of alles via een server...

wel op voorhand laten weten dat alles wat ze doen gelogd worden en tegen hen gebruikt kunnen worden als bewijs...

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

Verwijderd

Dat mag niet wat jij wil gaan doen.

Als jij MSN niet effectief kan blocken dmv een firewall policy, dan moet je beter maar eens tijd investeren in hoe je dat wel doet. Het netwerk afstruinen, of allerlei loggers ongemerkt installeren is nog velen malen erger dan dat iemand zelf op MSN inlogt.

Meld je lokaal eens aan op msn en kijk eens via netstat -an welke exacte verbindingen er allemaal gelegd worden. Wil je dat niet ? dan is een limited account wellicht een optie waarbij administrator voor vereist is om MSN te installeren, of te starten :z

Dit soort vragen zijn ook niet gewenst op GoT.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 02:08:
(het is dus niet voor illegaalgebruik, maar ter controle van onze medewerkers)
Dat mag je dus niet zomaar doen. Lees je eerst eens in op de mogelijkheden, onmogelijkheden en toegestane dingen in deze.

Verder mag je van een computerbeheerder toch wel verwachten dat die zelf dingen uitprobeert en geen tutorial nodig heeft, die hoeven niet bij het handje te worden gehouden maar gaan zelf aan de slag :) .

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

We gaan zulke dingen hier niet bespreken. :)

Signature

Dit topic is gesloten.